velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۵۴۲
پ
کد خبر: ۱۸
تاریخ انتشار: جمعه ۳۰ فروردين ۱۳۹۲ - 19 April 2013
حاشیه‌های سفر ولایتی به بوشهر

هدیه آیت‌الله صفایی به ولایتی چه بود؟

آیت‌الله صفایی بوشهری در دیدار با دکتر ولایتی تعدادی از کتب اسلامی و دینی متعلق به مفاخر روحانیت استان بوشهر را به وی هدیه داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل، برای انجام سفری یکروزه و سخنرانی در دو همایش 23 اسفند به بوشهر سفر کرد و قبل از سفر به تنگستان به دیدار آیت‌الله صفایی بوشهری رفت.

در این دیدار آیت‌الله صفایی بوشهری با قدردانی از حضور دکتر ولایتی در بوشهر، به برگزاری کنگره آیت‌الله سید مرتضی علم الهدی در اهرم اشاره کرد و برجستگی‌های علمی آیت‌الله علم الهدی اهرمی را بر شمرد.

کنگره آیت‌الله علم الهدی اهرمی نماد مشروطه خواهان جنوب کشور

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در کنگره آیت الله علم الهدی با بیان اینکه ایران گنج اسلام است، گفت: علت اصلی گرفتاری‌های ایران و جهان اسلام در دو قرن اخیر استعمار خارجی و استبداد داخلی بوده است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: اما در بین کشورهای اسلامی ایران هیچگاه مستعمره کشورهای بیگانه قرار نگرفت که این چند دلیل عمده دارد دلیل اول این است که ایران ایران است و مشابه ندارد، دوم اینکه ایران گنج اسلام است و همه جهان اسلام و تمدن اسلامی مرهون ایران اسلامی است.

ولایتی گفت: چنانکه امروز نیز مردم ایران با وجود فشارهای جهانی با تبعیت از مقام معظم رهبری در مقابل استعمار ایستاده‌اند و این رمز ماندگاری ایران است.

وی رشد و پیشرفت ایران را دلیل این ایستادگی برشمرد و گفت: امروز رشد ایران در حد کشورهای اول جهان نتیجه این ایستادگی با هدایت ولایت فقیه است و ما به مرحله‌ای از قدرت رسیده‌ایم که بی سابقه است.

هیچ ملتی به اندازه ملت ایران برای پزشکی بشریت سابقه درخشان ندارد

ولایتی در ادامه به جمع همکاران خود در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر رفت و با آنان هم سخن گفت.

وی با اشاره به تعریفی از پزشکی از اخوینی بخاری گفت: اخوینی بخاری در قرن پنجم در کتاب هدایة‌المتعلمین در مورد پزشکی نوشته است پزشکی پیشه‌ای است که تندرستی را نگه دارد و چون رفته بود باز آرد به علم و عمل.

مشاور مقام معظم رهبری ادامه داد: پزشکان در ابتدا دوره عملی و تئوری را می‌گذراندند اما اکنون پزشکان در دوره‌های آموزشی ابتدا دوره‌های تئوری و بعد تئوری‌های عملی را می‌بینند.

ولایتی تصریح کرد: تحول در پزشکی باید از تعریف ما از پزشکی آغاز شود و وزارت بهداشت به عنوان متصدی سلامت مردم طوری فرهنگ‌سازی کند که تمام افراد سالم در مراکز پزشکی پرونده داشته باشند.

نشست خبری و سوالات خبرنگاران

ولایتی سپس به جمع خبرنگاران آمد تا به سوالات آنان که عمدتا هم انتخاباتی بود پاسخ دهد وی از ائتلاف سه‌گانه، مشکلات اقتصادی، اصولگرایان و .. سخن گفت.

ولایتی با بیان اینکه به میثاق بین خود با ائتلاف سه‌گانه پایبندیم گفت: با آقای محسن رضایی گفت‌وگو نداشتیم اما هر اصولگرایی که مایل باشد وارد این ائتلاف شود استقبال می‌کنیم ضمن اینکه زمان معرفی کاندیدای اصولگرایان هم به این زودی نخواهد بود.

ولایتی در پاسخ به سوالی در ارتباط با ایران و آمریکا در دولت آینده گفت: سیاست‌های نظام در ارتباط با آمریکا را رهبری نظام در گذشته و حال مشخص کرده‌اند در مسائل اساسی سیاست خارجی تابع تصمیم‌گیری و تابع مقام معظم رهبری هستیم و تا زمانی که امریکایی‌ها روش‌های فعلی را دارند و به دشمنی خود در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی ادامه می‌دهند اگر صحبت از رابطه با ایران کنند این امر فریبی بیش نیست.

مشاور مقام معظم رهبری در پایان در حالی که خبرنگار از وی دو سوال در مورد ارتباط با آمریکا و آینده سیاسی احمدی‌نژاد پرسید وی عنوان کرد قرار شد خبرنگاران یک سوال بپرسند که خبرنگار بلافاصه گفت لطفا تنها سوال دوم را پاسخ دهید اما ولایتی پس از ارائه پاسخ در مورد ارتباط با آمریکا، از تمام خبرنگاران خداحافظی کرده و جلسه را ترک کرد.

ادای احترام به شهدا

ولایتی سپس برای سخنرانی در همایش بیداری اسلامی به گلزار شهدای بوشهر رفت و ابتدا به مقام شامخ شهدا و شهدای گمنام ادای احترام کرد.

خاطره ولایتی از صرف برنج دم نکشیده زیر کرسی با وزیر امور خارجه ژاپن

ولایتی در همایش بیداری اسلامی در محل حسینیه اباعبدالله الحسین گلزار شهدای بوشهر نیز حاضر شد و علاوه بر تشریح بیداری اسلامی خاطره‌ای هم از وزیر خارجه ژاپن و تلاش ژاپنی‌ها برای حفظ هویت ملی خود تعریف کرد.

ولایتی گفت: در یک سفر میهمان وزیر خارجه ژاپن بودیم و ما را برای شام به یک قهوه‌خانه دعوت کرد و برای صرف شام کنار چیزی شبیه کرسی نشستیم و غذای ژاپنی که مثل برنج دم نکشیده بود برای ما حاضر کرد، این کار وزیر خارجه ژاپن با هدف حفظ فرهنگ ملی آنان بود.

ولایتی یادآور شد : کشورهایی که هویت ملی خود را حفظ کرده‌اند موفق‌تر بوده‌اند و نمونه بارز آن را می‌توان به چین و ژاپن اشاره کرد که رشد 11 درصدی اقتصادی چین یک معجزه است و اقتصاد دنیا را گرفته و تا سال 2015 به یکی از چند ابرقدرت دنیا تبدیل می‌شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها