velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۰۳۴
پ
کد خبر: ۱۷۷۲
تاریخ انتشار: يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - 10 April 2016
دکتر ولایتی در دیدار با وزیر خارجه استونی

زمینه های فراوان و مناسبی برای توسعه همکاری وجود دارد

مارینا کالجوراند، وزیر امور خارجه استونی با رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفتگو کرد.
مارینا کالجوراند که به منظور سفری دو روزه در صدر یک هیئت تجاری و سیاسی به تهران آمده است، عصر امروز با حضور در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با دکتر ولایتی دیدار و گفتگو کرد .
دکتر ولایتی ضمن خوشامدگویی به وزیر امور خارجه استونی و هیئت همراه گفت: اگر به تاریخ روابط دو کشور ایران و استونی بازگردیم، هر دو کشور دارای روابط  بسیار طولانی هستند و برای این روابط نیز اهمیت ویژه ای قائلند.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل اظهار داشت : نکته مثبت این است که هر دو طرف علاقه‌مند به توسعه و گسترش روابط در جنبه های مختلف سیاسی ، اقتصادی، علمی، تجاری و دانشگاهی هستند و اطلاع دارم که در این زمینه مذاکرات خوبی انجام شده است .
دکتر ولایتی در ادامه با اشاره به سفر نخست وزیر ایتالیا و برخی دیگر  از مقامات به تهران در آینده نزدیک گفت: شرایط مناسبی برای توسعه روابط با کشورهای اروپایی فراهم شده است .
وزیر امور خارجه استونی نیز ضمن تشکر از فرصتی که دکتد ولایتی در اختیار قرار داده  است ، گفت : شما به درستی به روابط طولانی دو کشور اشاره کردید اما متاسفانه به دلایل مختلفی نتوانستیم روابط را در سطحی گسترده توسعه دهیم.
کالجوراند با بیان اینکه شرایط و فرصت مهمی برای توسعه روابط فراهم شده است ، افزود : در نشست با مسئولان ایرانی زمینه های مشترک فراوانی برای توسعه روابط پیش بینی کرده ایم .
وی در ادامه با اشاره به سفر موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران در هفته آینده گفت: با این سفر گام مهمی در راستای گسترش روابط ایران و اتحادیه اروپا برداشته خواهد شد.
دکتر ولایتی در ادامه این دیدار در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی در خصوص صحبت های اخیر وزیر خارجه آمریكا مبنی بر اینكه قدرت دفاعی ایران را در منطقه باید محدود كنیم گفت :ما در مورد قدرت دفاعی ایران با هیچ کس مذاکره نمی کنیم و اجازه دخالت نمی دهیم .
وی ادامه داد: قدرت دفاعی ایران به آقای جان كری ارتباطی ندارد كه بخواهد درباره آن صحبت كند.
دکتر ولایتی یادآور شد: آمریكایی ها از این صحبت ها در طی این 37 سالی كه از انقلاب می گذرد زیاد كرده اند؛ بنابر این هیچ اعتنایی به سخنان بی پایه آنها نمی شود.
رئیس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: قدرت دفاعی ملت ایران برای حفظ تمامیت ارضی، اقتدار، استقلال و دستاوردهای انقلابی خودشان است كه به آن نیاز دارند.
دکتر ولایتی ادامه داد: ایران بر اساس خودكفایی خود به این درجه از قدرت رسیده است و برای اینكه از دستاوردهای خودش دفاع كند از آقای كری اجازه نمی گیرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها