velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۹۷۸
پ
کد خبر: ۱۷۳۸
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - 18 February 2016
دکتر ولایتی در دیدار با مشاور ویژه نخست وزیر ژاپن

دو کشور می‌توانند همکاری‌های گسترده‌ای را با یکدیگر داشته باشند

دکتر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با کات سویوچی کاوای مشاور ویژه نخست وزیر ژاپن در امور سیاست خارجی صبح روز چهارشنبه ۲۸ بهمن ماه دیدار و گفت‌وگو کرد.

دکتر ولایتی ضمن خوشامدگویی به وی تصریح کرد: امیدوارم ایران را خانه دوم خود بدانید و با توجه به روابط طولانی دو کشور، قبل و بعد از انقلاب، ایران نگاه ویژه‌ای به کشورهای شرقی به ویژه ژاپن دارد.

وی ادامه داد: ما روابط خوبی در گذشته با کشور ژاپن داشتیم اما در سال‌های اخیر وقفه افتاد و خوشحالیم که این روابط اکنون بهتر شده است.

مشاور وقام معظم رهبری در امور بین الملل با بیان اینکه رابطه با ژاپن در اولویت روابط ایران قرار دارد تصریح کرد: از پیام نخست وزیر ژاپن تشکر کرده و حتما درباره موضوعات مطرح شده، موارد را دنبال خواهیم کرد و حتما به محضر مقام معظم رهبری نیز مباحث مربوطه تقدیم خواهد شد.

وی با اشاره به دیدگاه‌های مقام معظم رهبری اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در سیاست خارجی اهمیت ویژه‌ای برای شرق قائل هستند و در این میان ژاپن در آسیا از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

دکتر ولایتی با بیان اینکه ژاپن نیز برای گسترش روابط خود با ایران اهمیت فوق العاده‌ای قائل است تصریح کرد: حتما دو کشور بزرگ ایران و ژاپن می‌توانند با توجه به ظرفیت‌های ارزشمند خود همکاری‌های گسترده‌ای را داشته باشند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در پایان با بیان اینکه باید در این دوره از روابط تلاش کرد تا مناسبات محکم و پایداری میان دو کشور طراحی و اجرا شود خاطرنشان کرد: در گذشته تحولات بین‌الملل موضوعات منطقه‌ای را تحت تاثیر قرار می‌داد اما امروز تحولات و موضوعات منطقه‌ای در تحولات بین المللی تاثیرگذار است که نمونه آن را در منطقه خاورمیانه مشاهده می‌کنیم و ایران و ژاپن به عنوان دو کشور در قاره آسیا می‌توانند در این زمینه بسیار تاثیرگذار عمل کنند.

مشاور ویژه نخست وزیر ژاپن در امور سیاست خارجی نیز در این دیدار با اظهار خرسندی از سفر خود به ایران گفت: من به تازگی از سوی نخست وزیر ژاپن به این سمت منصوب شدم و برای شما از سوی وی پیام آوردم و امیدوارم بتوانیم زمینه‌ها را فراهم کنیم تا نخست وزیر ژاپن به ایران سفر داشته باشند.

وی در بخش دیگری از این دیدار سفرش به تهران را به نفع روابط دو کشور دانست و تاکید کرد: من حامل پیام ویژه‌ای از نخست‌وزیر ژاپن هستم و شینزو آبه خواستار گسترش همکاری‌ها و تبادل نظر در موضوعات مهم منطقه‌یی و بین‌المللی با ایران است.

او گفت: من برای زمینه‌سازی سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران به خواست شخص وی به این کشور سفر کرده‌ام و امیدوارم گفت‌وگوهای نتیجه بخش انجام دهیم.

کاوایی که به همراه هیاتی 15 نفره به ایران سفر کرده است.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: