velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۸۶۸
پ
کد خبر: ۱۷۱
تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - 13 May 2013
دکترولایتی در دیدار فعالان عرصه کشاورزی و دامداری:

کشاورز و دامدار نباید دغدغه ای غیر از تولید داشته باشد

ولایتی بیمه محصولات کشاورزی و دامی در مقابل آفت ها و بیماری ها را از جمله الزامات بخش کشاورزی برشمرد و تاکید کرد: کشاورز و دامدار نباید دغدغه ای غیر از تولید داشته باشد و دولت می بایست تمام قد از تولیدات کشاورزی و دامی حمایت کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر ولایتی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز با حضور در جمع تعدادی از اعضا و روسای هیئت مدیره های شبکه تعاون روستایی پس از شنیدن مشکلات، انتقادات و نظرات مسئولان این شبکه عظیم که نقش بسزایی در تولید داخلی و حذف وابستگی ها به خارج از کشور دارند به تببین خط مشی دولت آینده و راهکارهای برون رفت از مشکلات پرداخت.

دکتر ولایتی در ابتدا اظهار امیدواری کرد با برگزاری چنین دیدارهایی، راهکارهای لازم برای فائق آمدن بر مشکلات روستاها و تولید محصولات کشاورزی و دامی تببین شود چراکه حیات مادی و معنوی کشور وابسته به وضعیت روستاها و کشاورزی است.

وی در ادامه هرگونه کمبود در تولید و عرضه محصولات دامی و کشاورزی را باعث ضربه به امنیت ملی دانست و تاکید کرد: خودکفایی در این حوزه از الزامات و برنامه های اساسی دولت آینده است و شرایط باید به سمتی سوق یابد تا در صورت اعمال محدودیت های واردات موادغذایی توسط بیگانگان، کشور و مردم دچار مشکل نشوند.

در این جلسه نمایندگانی از اتحادیه مرغداران و اتحادیه تولید کنندگان پنبه و دانه های روغنی به بیان کاستی ها و مشکلات موجود پرداخته و خواستار مساعدت دکتر ولایتی در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری شدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین کار تولید محصولات کشاورزی و دامی را بسان زنجیره ای دانست که مفقود شدن هر یک از حلقه های این زنجیره می تواند پروسه تولید تا مصرف را بامشکلات اساسی مواجه کند.

وی با تاکید بر اینکه اگر سیاست های کلی بخش کشاورزی به درستی اجرایی می شد نه تنها نیازی به واردات محصولات کشاورزی نداشتیم بلکه با توسعه صادرات دراین حوزه ضمن اشتغالزایی قادر به ارزآوری نیز بودیم، لزوم حمایت از بخش کشاورزی و دامداری و پرداخت یارانه به این حوزه را  از جمله راهکارهای خود برای فائق آمدن بر مشکلات بخش کشاورزی دانست و اظهار داشت: حتی در کشورهای صنعتی که سرمایه داری از پایه های فکری جامعه شان است هم به پرداخت یارانه به بخش کشاورزی را در برنامه های اقتصادی خود دارند زیرا با کشاورزی و دامداری به دلیل ارتباط مستیمی که با غذا و زندگی مردم دارند نمی توان بازی کرد.

ولایتی بیمه محصولات کشاورزی و دامی در مقابل آفت ها و بیماری ها را از جمله الزامات بخش کشاورزی برشمرد و تاکید کرد: کشاورز و دامدار نباید دغدغه ای غیر از تولید داشته باشد و دولت می بایست تمام قد از تولیدات کشاورزی و دامی حمایت کند.

وی با اشاره به تخصیص تمامی یارانه ها به مصرف کنندگان و عدم حمایت از تولید کننده در اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها گفت: اگر سهم تولید از محل هدفمندی یارانه ها پرداخت می شد و تولید کننده مورد حمایت قرار می گرفت جامعه با چنین تورمی مواجه نمی شد؛ تورمی که بخشی از آن ناشی از کاهش تولید و افزایش نقدینگی در جامعه است.

ولایتی برنامه محور بودن دولت در تمامی بخش ها از جمله کشاورزی را راهکار مقابله با مشکلات دانست و تاکید کرد: دقیق ترین نقشه راه و برنامه برای اداره کشور برنامه پنجم توسعه است که با اجرای صحیح آن می توان به اهداف چشم انداز 20ساله نظام دست یافت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها