velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۲۰۸
پ
کد خبر: ۱۷۰۹
تاریخ انتشار: يکشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - 24 January 2016
دکتر ولایتی رییس کمیته فرهنگ و تمدن شورای عالی انقلاب فرهنگی

نقش جمعیت به عنوان یک عامل مثبت در تمدن اسلامی است


رییس کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه روز یکشنبه این کمیته  گفت: در تمدن ایران اسلامی یکی از مواردی که به وضوح مشاهده می شود، نقش مثبت جمعیت در پیشرفت های این تمدن است.
به گزارش ایرنا، در ابتدای این جلسه با توجه به برگزاری کنگره گرامیداشت «سید مرتضی علم الهدی» اعضا کمیته خواستار مشارکت تعدادی از نهادهای حوزوی در برگزاری این کنگره شدند.
در ادامه جلسه، نحوه انتشار و معرفی نوآوری های دانشمندان مسلمان در حوزه های پزشکی، نجوم و معماری مطرح شد و اعضا ضمن تأکید بر تسریع در این فعالیت، خواستار حمایت نهادهای ذی ربط در این زمینه شدند.
دکتر ولایتی هم در این باره گفت: در این زمینه باید تلاش شود تا نوآوری های دانشمندان مسلمان مدنظر قرار گیرد و این کار معرفی تمدن اسلام و ایران است و می توان گفت به نحوی شناسنامه این تمدن است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: تبیین دقیق این موضوع که فی المثل ابن سینا بر فلسفه ارسطو چه افزوده یا سهروردی چه نوآوری هایی داشته اند؛ باید محور این تلاش ها باشد.
در ادامه جلسه همایش بین المللی هنر و صناعات ایران اسلامی در دستور کار قرار گرفت و رئیس دانشگاه اصفهان، که این همایش در آن دانشگاه برگزار خواهد شد، در مورد روند اجرایی این همایش توضیحاتی ارائه کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها