velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۸۳۹
پ
کد خبر: ۱۶۶۲
تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - 07 December 2015
دکتر ولایتی در دیدار با مسئولان گروه های مقاومت و ملی فلسطینی مقیم لبنان:

ادامه کمک ایران به فلسطین تا آزادسازی کامل آن از اشغال صهیونیست ها

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با بیان این که « با مقاومت و استقامت ، پیروزی در همه جبهه ها از جمله فلسطین نزدیک است»، تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران به ملت و مقاومت فلسطین تا آزادسازی کامل سرزمین مقدس فلسطین ز اشغال صهیونیست ها ادامه می دهد.

دکتر ولایتی روز سه شنبه در دیدار با مسئولان گروه های مقاومت و ملی فلسطینی مقیم لبنان که در محل سفارت ایران در بیروت برگزار شد، « قضیه فلسطین را عجیب و منحصر به فرد» خواند و تصریح کرد:جنگ های صلیبی که 179 سال طول کشید و موضوع آن اصلی فلسطین بود، سرانجام به پیروزی مسلمانان و آزادسازی فلسطین ختم شد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار که حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه و محمد فتحعلی سفیر ایران در لبنان هم حضور داشتند، خاطرنشان کرد: مغول هم به جهان اسلام حمله کرد و شکست خورد و سرانجام صلیبی ها بار دیگر با کمک صهیونیست ها به فلسطین حمله و آن را اشغال کردند اما به زودی ما شاهد پیروزی فلسطینی ها خواهیم بود. وی تاکید کرد: بزرگان ما در جهان اسلام به ویژه ایران در جریان جنگ با صلیی ها و صهیونیست ها همواره مردم را به مقاومت و کمک به آزادسازی فلسطین تشویق کرده اند. ولایتی گفت: از زمان شروع نهضت اسلامی و به ویژه بعداز پیروزی انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) تاکید کردند که فلسطین در راس اولویت های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و باید نسبت به خطر اسرائیل هوشیار باشیم. مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: در خاطرات مرحوم یاسر عرفات آمده است که وی در جریان سخنرانی شهید نواب صفوی در دانشکده عین شمس مصر، تحت تاثیر سخنان ایشان در خصوص فلسطین قرار گرفته است. وی اظهارداشت: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون و در زمان حضرت امام خمینی (ره) و اکنون در زمان حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ، ایران هیچگاه با هرگونه سازشی در خصوص فلسطین موافقت نکرده و همواره بر مقاومت و مبارزه با دشمن صهیونیستی برای آزادسازی فلسطین تاکید کرده است. دبیرکل مجمع بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها و نزدیکان آنها بارها گفته اند که مشکل اصلی با ایران فقط قضیه فلسطین است و بقیه مسائل مانند حقوق بشر بهانه است، آنها می گویند اگر صلح آمریکایی را در پرونده فلسطین بپذیرید، با آن مخالفت نکنید و تسلیم و ساکت شوید بقیه مسائل با شما حل می شود. ولایتی تصریح کرد: اما تجربه های طولانی سال های گذشته بعداز اشغال فلسطین به ما گوشزد می کند که تنها راه رسیدن به نتیجه مبارزه و مقاومت است. مشاور مقام معظم رهبری اظهارداشت: انتفاضه اول و دوم فلسطین موفق بوده و امیدواریم انتفاضه سوم هم با حرکتی که شروع شده است، ادامه پیدا کند و به نتیجه اصلی یعنی آزاسازی فلسطین برسد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک تاکید کرد: صهیونیست ها و حامیان آنها هیچگاه با مذاکره سازش به ملت فلسطین چیزی نداده اند و اگر این ملت چیزی به دست آورده در سایه مبارزه بوده و غزه یک نمونه است. وی گفت: مردم ایران از بیش از 50 سال قبل تاکنون از مبارزه دست برنداشته و هر روز شاهدیم که اقتدار ایران در منطقه و جهان بیشتر و تاثیر گذاری آن افزونتر می شود. دبیرکل مجمع بیداری اسلامی افزود: به حزب الله لبنان و مبارزان فلسطین کمک کرده ایم و آن را پنهان نمی کنیم و این کمک ها نقش اساسی داشته در این که این دو گروه مبارز شیعه و سنی بتوانند افتخارهای زیادی برای جهان اسلام رقم بزنند. ولایتی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بین مبارزان جهان اسلام اعم از شیعه و سنی تبعیضی قائل نیست و به آنها کمک می کند تا بتوانند با اتحاد حقوقشان را کسب کنند و این نمونه عملی برای تشویق همگان به ایجاد وحدت بین شیعه و سنی است. مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: در زمانی که بوسنی دچار مشکل بود، تنها کشوری که به این کشور با اکثریت سنی کمک کرد حتی نظامی تا از خود دفاع کند فقط جمهوری اسلامی ایران بود و لاغیر.

وی اظهارداشت: آن زمان یکی کشتی اسلحه ما برای ملت مسلمان بوسنی را دولت یک کشوراسلامی که اغلب مردم آن اهل تسنن است ، توقیف و اسلحه آن را مصادره کرد و جالب این که، این دولت مدعی دفاع از بوسنی هم بود. رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای نجات جهان اسلام هرکاری که بتواند انجام می دهد و به کسانی که در راه عزت اسلام و رهایی مسلمانان از گرفتاری ها تلاش می کنند، کمک می کند و بابت این هم حاضراست هر هزینه ای را پرداخت کند کما این که تاکنون پرداخته است. ولایتی گفت: مقام معظم رهبری همواره در فعل وقول به ملت فلسطین کمک کرده اند و به تمام کسانی که دست اندر کار امور حکومتی هستند دستورهای موکدی برای ادامه کمک ها و اتخاذ مواضع ضد اشغال سرزمین مقدس فلسطین این بخش جدائی ناپذیر جهان اسلام داده اند.

پیش از سخنان دکتر ولایتی، فتحی ابوالعردات رئیس دبیرخانه سازمان های فلسطینی مقیم لبنان، ابوعماد الرفاعی نماینده جنبش جهاد اسلامی در لبنان و شیخ محمد صالح الموعد رئیس هیات مشورتی شورای علمای فلسطین در لبنان از رهبر معطم انقلاب اسلامی و دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران برای کمک های مستمر و همه جانبه از مقاومت ، انتفاضه و ملت فلسطین قدردانی کردند. آنان با تاکید به اینکه هدف از ایجاد گروه های تروریستی تکفیری حمایت از دشمن صهیونیستی و ضربه زدن به اسلام و قضیه فلسطین است، خاطرنشان کردند که انتفاضه سوم فلسطین تا دستیابی به نتیجه نهایی ادامه خواهد یافت. ولایتی در جریان سفر به لبنان با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله، تمام سلام نخست وزیر، نبیه بری رئیس مجلس، جبران باسیل وزیر امور خارجه دیدار و گفت وگو و در نشستی با حضور اعضای تجمع علمای مسلمان شرکت کرد. دبیرکل مجمع بیداری اسلامی همچنین با حضوردر محل روضه الشهدای ضاحیه جنوبی بیروت به مقام شهدای مقاومت اسلامی لبنان ادای احترام کرد.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل ظهر دیروز(دوشنبه) در راس هیاتی از طریق دمشق وارد بیروت پایتخت لبنان شد. حسن امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، دکتر ولایتی را در این سفر همراهی می کند. ولایتی و هیات همراه از سوی محمد فتحعلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان مورد استقبال قرار گرفت. وی قبل از لبنان در دمشق با بشار اسد رییس جمهور و ولید المعلم معاون نخست وزیر و وزیر امورخارجه سوریه به طور جداگانه دیدار و گفت وگو کرد. رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دمشق با بیان این که « جنگ علیه تروریسم در سوریه برای این کشور و منطقه سرنوشت ساز است» ،تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران به حمایت از دولت و ملت سوریه در مبارزه با تروریسم تکفیری ادامه می دهد.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها