velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۱۷۸
پ
کد خبر: ۱۶۴۹
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - 24 November 2015

انتقاد دکتر ولایتی از سوء استفاده از عنوان طب سنتی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در کمیته فرهنگ و تمدن از سوء استفاده از عنوان طب سنتی انتقاد کرد.

جلسه کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر ولایتی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه گزارشی درمورد همایش گرامیداشت محمد بن زکریای رازی، سید مرتضی علم الهدی و شیخ محمود شبستری ارائه شد.

در این گزارش با توجه به برنامه های سازمان علمی فرهنگی ملل متحد یونسکو به منظور گرامیداشت این سه دانشمند مسلمان، برنامه های در دست اقدام در این زمینه تشریح شده است.

بعد از ارائه این گزارش اعضا با توجه به تعلق این سه دانشمند به تمدن اسلامی و ایرانی بودن زکریای رازی و شیخ محمود شبستری، تعیین متولی برگزاری مناسب هر یک از این مراسم ها را خواستار شدند.

اعضای کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران همچنین اقدامات هنری مانند ساخت تندیس، انتشار تمبر یادبود و تولید فیلم درباره هر کدام از این دانشمندان مسلمان را خواستار شدند.

دکتر ولایتی هم در این جلسه گفت: بناهایی مانند دانشگاه جندی شاپور، ربع رشیدی و رصدخانه مراغه به تعبیر امروزی یک دانشگاه جامع بوده اند که در آن همه رشته ها و شاخه های علوم آن زمان تدریس می شده است.

به گزارش روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، وی افزود: در زمینه طب سنتی هم معتقد هستیم برخی از نقایص و کاستی های طب جدید باید با طب سنتی جبران شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: متخصصان فعلی طب سنتی که با توجه به برنامه های تدوین شده تربیت می شوند، علاوه بر تسلط بر مبانی طب جدید بر طب سنتی هم مسلط هستند.

رئیس کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران ضمن انتقاد از برخی سوء استفاده ها از عنوان طب سنتی گفت: با تلاش های فراوانی که صورت گرفت، طب سنتی و اسلامی احیاء شده و نباید این سوء استفاده ها به این کار مهم لطمه بزند.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها