velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۸۵۸
پ
کد خبر: ۱۶۳۳
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - 04 November 2015
دکتر ولایتی در نشست شورای اداری کرمان و در حاشیه همایش بین المللی ابن هیثم و نور:

حفظ امنیت ملی ما در گرو حفظ امنیت ملی همسایگانمان است.

 

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با رد شبهه افکنی ها درباره حضور مستشاری ایران در عراق و سوریه گفت: حفظ امنیت ملی ما در گرو حفظ امنیت ملی همسایگانمان است.

 

دکتر ولایتی که در نشست شورای اداری استان کرمان سخن می گفت با اشاره به اوضاع منطقه و طرح برخی شبهات درباره چرایی حضور مستشاری ایران در سوریه و عراق گفت این نوع شبهه ها را همان کسانی ایجاد میکنند که قصد نابودی ایران را دارند و حضور مستشاری ایران در مناطقی که این دشمنان اتش جنگ را برافروخته اند نقشه های آنها را خنثی میکند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود جمهوری اسلامی ایران پانزده همسایه در آب و خشکی دارد که دشمنان قسم خورده ما به برخی از آنها تعرض کرده اند و قصد پیشروی دارند آیا ما میتوانیم ساکت بنشینیم تا دشمن بی رحم ، دوستان منطقه ای ما را نابود کند و خود را به پشت مرزهای ما برساند؟.

وزیر اسبق امور خارجه گفت آمریکا در خاورمیانه ، آفریقا ، اروپای شرقی و شرق و جنوب آسیا به راحتی جنگ راه می اندازد و پایگاه ایجاد میکند و رسما میگوید این اقدامات را برای حفظ منافع ملی امریکا انجام میدهد اما به ما اعتراض میکنند که چرا در کشورهای همسایه مان که عرصه جنگهای تحمیلی دشمنان مشترک است ، حضور مستشاری داریم .

وی افزود: آنها با ایجاد گروههای تروریستی نظیر داعش و سپس با حضور مستقیم در منطقه تحت عنوان ائتلاف ضد داعش به دنبال ایجاد حیاط خلوت برای خود در دل کشورهای اسلامی هستند تا از انجا سیاستهای توسعه طلبانه و جنگ افروزانه خود در منطقه را به راحتی مدیریت کنند و چرا ما باید اجازه تشکیل این حیاط خلوت را به آنها بدهیم ؟

دکتر ولایتی گفت: اگر ما در خط مقدم جبهه هستیم یا از کسانی که در این خط هستند حمایت می کنیم هم عمل به یک تکلیف مهم دینی است که ما را موظف میکند از برادران دینی خود و سرزمینهای اسلامی دفاع کنیم و هم عمل به این اصل عقلی و منطقی است که حفظ امنیت ملی ما در گرو حفظ امنیت همسایگانمان است .

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل همچنین به مسائل هسته ای و اجرای برجام اشاره کرد و با اشاره به اینکه در طول 12 سال مذاکرات هسته ای ، مقام معظم رهبری بر کارهای هسته ای نظارت عالی و مدیریت هدایت گرانه داشته اند ، گفت در مذاکرات هسته ای آنها که مقابل ما بودند می خواستند مانع به رسمیت شناخته شدن حق هسته ای ایران شوند و سرانجام از مواضع خود عدول کردند و برای اولین بار سازمان ملل حق هسته ای کشوری را هرچند با محدودیتهایی تصویب کرد اما موضوع مهم این است که طرف مقابل 12 سال تلاش کرد ما به اینجا نرسیم اما رسیدیم.

 


دکتر ولایتی با تاکید بر اینکه علاوه بر تصویب برجام ، اجرای برجام هم کار مهمی است افزود انرژی هسته ای برای قرنها باقی می ماند و اگر به درستی استفاده شود از پاکترین انرژیها خواهد بود و این درحالیست که منابع انرژی فسیلی به زودی تمام می شود.

رئیس کمیته فرهنگ و تمدن ایران و اسلام در شورایعالی انقلاب فرهنگی همچنین با اشاره به برگزاری همایش بین المللی ابن هیثم و نور در کرمان که از روز گذشته آغاز شده است گفت این همایش اقدام مهمی برای شناسایی فرهنگ تمدن ایرانی و اسلامی به شمار می رود و فرصت خوبی برای افزایش خودآگاهی جوانان ایرانی است تا بدانند برخلاف این تصور غلط که ایرانیها همیشه مصرف کننده علم بوده اند،ما در کار تولید علم و فرهنگ سازی جزو تمدنهای پیشرو جهان بوده ایم.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با تاکید بر اینکه بی خبری از فرهنگ و تمدن اسلامی جو غالب در دانشگاه ها و مراکز علمی ما بوده است گفت درمیان یکهزار و 100 ریاضیدان برجسته دنیا که نام انها اخیرا منتشر شده است تعداد زیادی ایرانی بوده اند و باید دید چند درصد از دانشگاهیان ما این افراد را می شناسند.

 

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: