velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۹۸۷
پ
کد خبر: ۱۶۱۱
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - 13 October 2015
دکتر ولایتی در دیدار با قائم مقام دبیر کل سازمان ملل

جنگ در یمن و سوریه باید خاتمه یابد

دکترولایتی روز سه شنبه  با یان الیاسون قائم مقام دبیرکل سازمان ملل در مرکز تحقیقات استراتژیک دیدار و در خصوص مسائل بین المللی و منطقه ای به بحث و تبادل نظر پرداخت.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دیدار روز گذشته خود با نماینده سازمان ملل در امور عراق اظهار داشت: دیروز با نماینده سازمان ملل در امور عراق دیدار کردم و امروز نیز میزبان شما که دارای تجربه بسیاری در سازمان ملل هستید بودم و به آینده همکاری‌ها خوش بینیم

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک با بیان اینکه روابط ما و سازمان ملل صمیمانه و موفقیت آمیز بوده است  شرایط ایجاد شده برای برخی کشورهای منطقه را بحرانی دانست و گفت: جنگ در یمن و سوریه باید به سرعت خاتمه یابد و در جهت برقراری صلح باید تمام توان لازم را به کار گیریم.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین املل تاکید کرد : از حدود 80 کشور جهان تروریست ها در منطقه حضور یافته اند و با تشکیل گروه های افراطی از کشورهای مختلف به جنگ با دولت های قانونی منطقه می پردازند. شرایط بحرانی و ناامن حضور گروه های تروریستی در سوریه و عراق مشهود است و گروه های تکفیری با از بین بردن تاریخ ، فرهنگ و بناهای تاریخی صدمات جبران ناپذیری را ایجاد کرده اند و این همان وضعیتی است که در افغانستان نیز اتفاق افتاد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: در یمن نیز سعودی ها با بمباران مناطق مختلف و غیرنظامی به زیرساخت های این کشور آسیب می زنند که امیدواریم همه در جهت برقراری صلح در منطقه تلاش لازم را انجام دهند.

در ادامه یان الیاسون نیز با ابراز خرسندی از سفر خود به ایران گفت: تاکنون 25 بار به ایران سفر کردم و روابط دوستانه‌ای میان ما براساس اعتماد شکل گرفته است و این سفر با هفتادمین سالگرد تشکیل سازمان ملل مصادف شده است و معتقدم ایران شریک بسیار مهمی محسوب می گردد و بعد از توافق هسته ای زمینه های خوبی برای همکاری پدید آمده است.

قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد با تایید وجود شرایط بحرانی در منطقه گفت: باید برای ایجاد صلح و امنیت تلاش بیشتری شکل بگیرد و ما تمام سعی خود را برای این منظور انجام می دهیم.

وی افزود: در گفت‌وگو‌ها به دنبال حل مسائل یمن و سوریه از طریق گفت‌وگوهای سیاسی اشاره کردیم و تمرکز خود را برای به‌وجود آمدن امنیت پایدار در منطقه و در تمامی کشور‌ها گذاشتیم و حتی درباره ایجاد صلح پایدار در تمامی کشورهای منطقه و جهان صحبت کردیم.

الیاسون با اشاره به هفتادمین سالگرد تاسیس سازمان ملل متحد عنوان کرد: در دیدار با آقای ولایتی پیامی که بیانگر احساسات سازمان ملل بود را به ایشان رساندم و در خصوص مذاکرات هسته‌ای حمایت سازمان ملل را به عرض ایشان رساندم تا بتوان با گفت‌وگوهای سازنده‌ای که میان ایران و کشورهای مرتبط با این پرونده صورت می‌گیرد٬ بتوانیم باب گفت‌وگوهای سازنده را بیش از پیش باز کنیم و بابت همکاری‌های که با سازمان ملل داشتم تشکر می‌کنم و از جشنی که به این مناسبت گرفته شد بسیار خرسندیم.

 

 

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها