velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۶۱۶
پ
کد خبر: ۱۶۱۰
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - 13 October 2015
دکتر ولایتی و یان الیاسون در جمع خبرنگاران

مقابله با تروریسم باید به عنوان یک هدف مشترک بین ایران و سازمان ملل دنبال شود

دکتر ولایتی پس از دیدار با "یان الیاسون" قائم مقام دبیرکل سازمان ملل در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حضور ایشان در منطقه پر تنش دنیا موثر است، گفت: در این دیدار در خصوص عراق و سوریه و یمن صحبت شد.

وی ادامه داد: اراده راسخ وجود دارد که تمامیت ارضی عراق، یمن و سوریه باید حفظ شود و توافق داشتیم راه حل نظامی مناسب نیست و باید راه حل سیاسی در پیش گرفته شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص تاکید کرد: مقابله با تروریسم باید به عنوان یک هدف مشترک بین ایران و سازمان ملل دنبال شود

دکتر ولایتی خاطرنشان کرد: با "الیاسون" در مورد فاجعه منا صحبت شد، ایشان این فاجعه را تسلیت گفت و دیدگاه سازمان ملل را اعلام کرد که باید از اینگونه اتفاقات جلوگیری شود و پیگیری ها را مثبت ارزیابی کرد.

وی ادامه داد: روسیه به عنوان کشوری که در منطقه و صحنه بین المللی فعال است می تواند حضورش در منطقه مثبت باشد و امیدواریم با وجود این فعالیت اخیر تروریست ها در سوریه، ائتلاف ٤+١ بتواند یک همکاری نزدیکی ایجاد کند و در مقابله با تروریسم فعال شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص افزود: این ائتلاف حامیان تروریسم را نگران کرده است، زیرا افکار جهان علیه جریان های افراطی است، سازمان ملل با کشورهایی که بخواهند در منطقه آشوب ایجاد کنند مخالف است و کشورهایی مانند آمریکا نمی‌توانند دیگر از تروریست های با عنوان میانه رو دفاع کند.

دکتر ولایتی در خصوص تصمیمات مجلس در مورد برجام گفت: هر آنچه که مجلس تصمیم بگیرد حق مجلس است، مخالفین و موافقین برجام تلاش های خود را کردند، آنچه در مجلس به وجود آمد نشان دهنده دموکراسی پیشرفته در مجلس است، صرف نظراز برخی مشکلات، این اتفاق نمایشی ارزشمند از دموکراسی در جمهوری اسلامی ایران است.

"یان الیاسون" قائم مقام دبیرکل سازمان ملل پس از دیدار با ولایتی در جمع خبرنگاران گفت: در این دیدار در خصوص راه حل سیاسی برای حل بحران سوریه و بمن تأکید شد، اهمیت رویارویی و مقابله در کشورهای منطقه مانند عراق و سوریه از دیگر محورهای گفتگو بود.

وی ادامه داد: هم چنین بر لزوم امنیت پایدار که تحت تاثیر تروریسم و افراط گرایی قرار گرفته بحث شد تا راه هایی که منجر به حل مشکل می گردد، پیدا شود.

قائم مقام دبیرکل سازمان ملل افزود: در این دیدار پیام سازمان ملل و کشورهای عضو را خدمت ایشان ابلاغ کردم، و آن پیام این است که اکثریت این دولت ها از توافق هسته ای ایران و کشورهای 1+5 حمایت کردند و امیدواریم این توافق راه را برای گفتگوهای سازنده میان ایران و سازمان ملل باز کند.

"یان الیاسون" گفت: از ایران تشکر می کنیم که به مناسبت ٧٠ سال تاسیس سازمان ملل، جشن گرفته است که این نشان دهنده روابط خوب ایران و سازمان ملل است.

 

 

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها