velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۶۳۵
پ
کد خبر: ۱۶۰۳
تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - 12 October 2015
در دیدار با نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور عراق؛

دکتر ولایتی: از فعالیت‌های بین‌المللی برای دستیابی امنیت در عراق استقبال می کنیم

دکتر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در دیدار با یانکوبیش نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور عراق که روز یکشنبه 19 مهرماه انجام شد ضمن خیر مقدم اظهار داشت: عراق کشور بسیار مهمی است و مردم عراق شایسته بهترین وضعیت هستند که باید با برنامه‌ریزی و تدبیر درست در این زمینه تلاش شود.

دکتر ولایتی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی کشورها از جمله آمریکا به دنبال تجزیه عراق هستند، گفت: برخی گمان می‌کنند اگر تجزیه عراق تحقق یابد همه مشکلات حل خواهد شد که باید گفت عراق ملتی محترم که از اهل سنت، شیعیان و کردها تشکیل شده و اجازه نخواهد داد این توطئه محقق شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما با دولت و ملت عراق رابطه دوستانه داریم و همیشه این روابط رو به رشد بوده است و البته روند اصلاحات در عراق باید با دقت پیگیری شود در غیر این صورت با مشکلات فراوانی رو به رو خواهند شد.

یانکوبیش نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور عراق هم در این دیدار ضمن تشکر از زمان اختصاص یافته برای دومین بار اظهار داشت: ورود روسیه در موضوع سوریه دارای خطرات است و در عین حال فرصت هایی را ایجاد می کند که باید اهداف بلند مدت وکوتاه مدت در مبارزه با داعش مد نظر قرار گرفته است.

وی در ادامه تاکید کرد: اهداف باید شفاف باشد و ممکن است روسیه اهداف خودش را دنبال کند.

نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور عراق با اشاره به این که عراق به کمک و حمایت جامعه بین‌المللی و کشورهای مختلف در موضوعات متنوع از جمله اقتصادی و روند اصلاحات نیاز دارد، خاطر نشان کرد: پیام ما به گروه‌های مختلف عراقی این است که از دولت حمایت کنند تا از بی‌ثباتی جلوگیری شود.



 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها