velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۷۹۸
پ
کد خبر: ۱۵۹۷
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - 08 October 2015
دکتر ولایتی در دیدار با اعضاء شورای انقلاب یمن؛

از انقلاب یمن تمجید می کنیم/ قانص: تجاوز عربستان، از قبل برنامه ریزی شده بود

هیات اعزامی شورای عالی انقلاب یمن روز چهارشنبه 15 مهر 1394 با«دکتر علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین المل دیدار و گفتگو کرد.

نایب رییس شورای انقلاب یمن در این دیدار و ضمن تشکر از حمایت های بی دریغ جمهوری اسلامی ایران گفت: وضعیت انسانی در یمن حتی بالاتر از فاجعه است و تاکنون 13 هزار نفر از شهروندان بی گناه و غیرنظامی در اثر حملات متجاوزین به شهادت رسیده اند.

نایف قانص، نایب رییس شورای انقلاب یمن و مسئول دایره سیاسی حزب بعث یمن در این دیدار گفت: مراتب تشکر و قدردانی خود را به جمهوری اسلامی ایران و ملت و رهبر معظم انقلاب ابراز می داریم و این فرصت را مغتنم می شماریم که به خاطر حادثه دردناک منا به ملت ایران تسلیت بگوییم.

وی با اشاره به سابقه طولانی روابط ایران و یمن گفت: بی تردید روابط ایران و یمن روابطی ریشه دار است و به هزاران سال پیش بر می گردد. در گذشته ایران به هنگام اشغال یمن توسط حبشه در کنار ملت یمن ایستاد و امروز هم که یمن در مقابل تجاوز بی رحمانه قرار گرفته ایران در کنار ماست.

نایف قانص افزود: البته با تفاوت زمان و تاریخ ما امروز به وسیله پیوند دین و برادری سرنوشت یکسان با یکدیگر مرتبط هستیم . برای ما این افتخار بس است که در محور مقاومت قرار داریم و در مقابل زورگویی صیهونیست، آمریکا و ارتجاع منطقه ایستاده ایم .

نایب رییس شورای انقلاب یمن اضافه کرد: ما حمایت های ایران از انقلاب یمن را ارج می نهیم و انتظار داریم با توجه به حجم تجاوزات این حمایت ها بیشتر شود.

وی با بیان اینکه وضعیت انسانی در یمن در حال حاضر در یک مرحله فاجعه آمیز، بلکه بالاتر از فاجعه به سر می برد،ادامه داد: حملاتی که صورت می گیرد بی هدف ، علیه غیر نظامیان و با هدف نابود کردن کل تاسیسات، زیرساخت ها، انهدام کامل مدارس، بیمارستان ها و پل ها و آثار تاریخی یمن است . متجاوزان تفاوتی بین نیروهای نظامی و مردم قایل نیستند.

رییس هیات یمنی یادآور شد: تعداد شهدای غیرنظامی ما به 13 هزار نفر رسیده که همه از سالخوردگان، کودکان و زنان هستند و 20 هزار نفر هم زخمی داریم که این نتایج تجاوزات است. آنچه که مشخص است اینکه آنها نتوانستند انقلاب و حکومت یمن را به زانو در آورند بنابراین به غیرنظامیان و تاسیسات زیربنایی ما حمله کردند.

وی ادامه داد: دشمن شرط بسته بود که می توانند ظرف 10 روز اراده مردم یمن را درهم بشکند و الان ماه هفتم است در حالی که این تجاوزات بی رحمانه ادامه دارد و ما شاهد پایداری مردم یمن هستیم .

نایب رییس شورای انقلاب یمن گفت:کمیته های مردمی و ارتش یمن توانستند الگوی نظامی در دفاع از کشورشان ارایه دهند و به عمق خاک دشمن نفوذ کنند والبته در سایه فضل خداوند و اراده مردم یمن و همبستگی آنها این مهم میسر شده است.

وی ادامه داد: این تجاوز یک تجاوز آنی نبود بلکه از قبل برنامه ریزی شده بود . آنها می خواهند ملت یمن را به ذلت بکشانند و انقلاب ما را مصادره کنند و این درحالی است که ما هیچ تهدیدی علیه این کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس نیستیم .

در این دیدار دکتر ولایتی ضمن خوش آمدگویی به هیات یمنی گفت: ما از دور و از طریق اخبار و نیز دوستان یمنی در جریان تحولات یمن هستیم.

وی تاکید کرد: ما هم شما را تمجید و هم دعا می کنیم که خداوند به شما توفیق بیشتری بدهد که از حقوق یمن و استقلال این کشور تاریخی و دارای تمدن دفاع کنید.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: رابطه بین مردم ایران و یمن رابطه تاریخی و چند هزار ساله است که بعد از اسلام این روابط تقویت شده است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل افزود: با توجه به سوابق و روابطی که از برکت انقلاب اسلامی است از این طرف و انقلاب مردم یمن از سوی دیگر برقرار شده است ما از دیدار شما خوشحالیم و امیدواریم این سفرتان سفر موفقی باشد.

 

 

 

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها