velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۲۳۹
پ
کد خبر: ۱۵۸۳
تاریخ انتشار: يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - 20 September 2015
دکتر ولایتی در جمع خبرنگاران :

مذاکرات هسته‌ای هنوز تمام نشده است

 

دکتر ولایتی روز شنبه 28 شهریورماه با دبیر کل آکادمی علوم اجتماعی چین دیدار و سپس در جمع خبرنگاران به برخی از پرسش ها پاسخ داد .

دکتر ولایتی با اشاره به همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف و به ویژه علمی و تحقیقاتی اظهار داشت: دبیر کل آکادمی علوم اجتماعی برای حضور در کنفرانس علمی در خصوص احیاء جاده ابریشم دعوت نمود و  قرار است طی این کنفرانس مشترک در رابطه با بازسازی و احیای جاده ابریشم متناسب با شرایط قرن بیست و یکم گفت و گو شود و چین نیز در این راستا سرمایه گذاری زیادی کرده است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک افزود:در نظر داریم تا در جهت احیای جاده ابریشم تلاش کنیم چرا که این جاده می‌تواند از چین آغاز ، از ایران گذشته و به ترکیه و سپس به اروپا برود.

دکتر ولایتی در پاسخ به سوالی در رابطه با بررسی برجام در کنگره آمریکا، گفت: در مورد مذاکرات هسته‌ای باید بگویم هنوز روند بررسی حقوقی آن در مجلس شورای اسلامی تمام نشده است و تا زمانی که بررسی آن ادامه یابد اظهارنظر در رابطه با آن زود خواهد بود و قطعاً آن چیزی که صورت گیرد به نفع ما خواهد بود

وی در همین ارتباط افزود: مجلس شورای اسلامی در حال بررسی این امر است و کار ادامه پیدا می‌کند تا زمانی که به نتیجه قطعی برسیم و امیدواریم آنچه که به نفع مصالح و منافع جمهوری اسلامی ایران است حاصل شود.

 

گوانگ نیز از حضور مجدد خود در تهران ابراز خرسندی و خاطرنشان کرد:‌ ایران همیشه برای ما کشوری مهم و حائز اهمیت بوده است و به منظور گفت‌وگو در رابطه با احیای جاده ابریشم به تهران سفر کردیم و علاقه‌مند هستیم فعالیت‌ها و همکاریهای خود را در دوران پس از برجام با ایران گسترش دهیم . همچنین چین بیشترین واردات نفت خام و گاز خود را از ایران دارد.

وی تاکید کرد: دو کشور می‌توانند در زمینه‌ فرهنگی نیز با یکدیگر مشارکت بسیاری داشته باشند.

دبیرکل آکادمی علوم اجتماعی چین با بیان اینکه ، خاطرنشان کرد:مهمترین نقاطی که ما می‌توانیم با ایران همکاری داشته باشیم موضوع انرژی است چرا که ایران به عنوان بزرگترین تأمین‌کننده نفت خام و گاز طبیعی برای چین است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به لحاظ فرهنگی هم فضای مساعدی برای همکاری‌های دوجانبه فراهم است و از سوی ایجاد فضای تبادل فرهنگی میان دو کشور می‌تواند به روابط دوجانبه میان ملت‌ها و ژرفا و عمق‌بخشی به این روابط کمک کند.

 

 

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها