velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۰۸۵
پ
کد خبر: ۱۵۶۳
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - 03 September 2015
دکتر ولایتی در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب زائر رضوی در جمع خبرنگاران :

هیچ وقت به آمریکایی ها اعتماد نداریم

 

 

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: هیچ‌وقت به آمریکایی‌ها اعتماد نداشته و نداریم، آمریکا دشمن ایران بوده و خواهد بود، این دشمنی بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

دکتر ولایتی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب زائر رضوی(ع) اظهار داشت: اقدامات شایسته آستان قدس رضوی سبب تولید و ترویج آثار بسیار زیادی در حوزه دینی و رضوی شده است.

وی با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 بیان کرد: هیچ‌وقت به آمریکایی‌ها اعتماد نداشته و نداریم، آمریکا دشمن ایران بوده و هست و خواهد بود و این دشمنی بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: اقدامات آمریکایی‌ها بعد از توافق هسته‌ای در جهت تحقق منافع خود بوده ‌زیرا نتیجه نشان داد که مقابل ایران شکست خوردند و این مهم نشان دهنده تلاش‌های موفقیت‌آمیز تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران است.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه وزیر امور خارجه آمریکا در نامه‌ای به کنگره اظهار کرده پس از توافق، مقابله با ایران را تشدید خواهیم کرد، اظهار کرد: هیچ‌گاه به مقامات آمریکایی خو‌ش‌بین نبوده‌ایم و اگر آنها اقدامی کرده‌اند و یا گامی برداشته‌اند در راستای منافع خودشان بوده ست.

وی افزود: ایران در جریان مذاکرات از منافع ملی و حقوق خود حفاظت کرد و اگر دستاوردی هم داشتیم نتیجه کار آمریکایی‌ها نبود بلکه نتیجه تلاش افرادی بود که در این مذاکرات اقدامات جدی انجام دادند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هیچ‌گاه امیدی به حسن نیت آمریکایی‌ها نداشته‌ایم، گفت: سابقه آنها در طول انقلاب اسلامی سابقه بدی است و خلاف توقع نیست که جان کری مطلبی علیه ایران بیان کند.

 

 

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها