velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۱۵۹
پ
کد خبر: ۱۵۵۹
تاریخ انتشار: يکشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - 30 August 2015
دکتر ولایتی در دیدار با هیئت سیاسی لبنانی:

لبنان نقش مهمی در جهان اسلام و مقابله با صهیونیست‌ها ایفا می‌کند

 رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت گفت: برخی از کشورهایی که دموکراسی ندارند می‌خواستند در امور داخلی لبنان و سوریه دخالت کنند که لبنانی‌ها توانستند با اتحاد در مقابل دشمنان بایستند

دکتر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر روز یکشنبه 8 مردادماه با جمعی از فرهیختگان و نمایندگان احزاب لبنانی دیدار و گفتگو کرد.

ولایتی در این دیدار با بیان اینکه این دیدار دیداری تشریفاتی نیست گفت: این دیدار بر اساس خواسته‌های قلبی ما است و ما برای وجود نمایندگان احزاب لبانی از شیعه و سنی ارمنی و مسیحی ارزش خاصی قائلیم.

وی ادامه داد: یکی از هنرهای مردم لبنان آن است که علی‌رغم حضور گسترده گروه‌های مختلف در این کشور در نهایت سعه صدر با یکدیگر در مقابل دشمنان لبنان و کسانی که چشم طمع به این کشور دارند مبارزه می‌کنند و توقع هم از لبنان همین است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: لبنان علی‌رغم مساحت محدودش، نقش مهمی را در جهان اسلام و مقابله با صهیونیست‌ها ایفا می‌کند چرا که لبنان توانست در جنگ 33روزه رژیم صهیونیستی را شکست دهد و لبنان همچنان از موضع قدرت سخن می‌گوید.

دکتر ولایتی ادامه داد: رژیم صهیونیستی در بیان عجز خودش در برابر مقاومت لبنان ناچار به اعتراف است و به صراحت می‌گوید هرگاه حزب‌الله و مقاومت اسلامی اراده کند،‌ می‌تواند اسرائیل را شکست دهد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بیداری اسلامی در منطقه تصریح کرد: دشمنان مسلمانان درصدد هستند تا برای استقلال کشورهای مسلمان موانعی را ایجاد کنند و مهم‌ترین اقدام آنان دخالت در امور داخلی سوریه بود که در حقیقت یک جنگ جهانی کوچک در سوریه به راه انداخته بودند، تمام قوانین بین‌المللی را نقض کردند و از 80 کشور غربی مزدور و تروریست به این کشور وارد کردند تا به اهدافشان برسند.

وی خاطر نشان کرد: اهداف دشمنان مختلف بود اما همه آنان در یک هدف مشترک بودند و آن این بود که آمریکا و متحدان وی می‌خواستند پایگاه جدیدی در منطقه حساس خاورمیانه ایجاد کنند تا از منافع نامشروع آنان دفاع کنند و حائل و دیواره‌ای در برابر مبارزین ضد صهیونیست ایجاد کنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظامادامه داد: برخی از کشورهایی که دموکراسی ندارند می‌خواستند در امور داخلی لبنان و سوریه دخالت کنند و هدف مستقیم آنان سوریه و هدف غیرمستقیم آنان لبنان بود که لبنانی‌ها توانستند با اتحادی که از خود نشان می‌دهند در مقابل دشمنان بایستند و پاسخ آنان را بدهند.

وی گفت: برخی از کشورهای منطقه خواب احیای امپراطوری‌های گذشته که بر اعراب مسلط بودند را می‌دیدند آنان به نوعی دیگر همین حرکت را در عراق انجام دادند و به تأسیس گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه پرداختند که بنا به صحبت‌ مسئولین غربی توسط کشورهای غربی با کمک برخی کشورهای منطقه انجام شد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: با کمال تأسف به مردم عراق سوریه و لبنان خسارت زیادی وارد شد اما آنان توانستند از آرمان‌های خود دفاع کنند و باید بدانید هروقت دشمنان ما و شما در یک نقطه متفق‌القول می‌شوند، آن نقطه بر خلاف امیال آنان است و باید همگی بر آن متمرکز شویم.

دکتر ولایتی با اشاره به وقایع صورت گرفته در سوریه تصریح کرد: آنان در صدد هستند تا دولت سوریه کنار برود و دولت جدیدی بر روی کار بیاید اما کمتر از دو سال اخیر انتخابات شد و مردم به بشار اسد رأی دادند و ما مطمئنیم اگر دوباره رأی گیری کنند بشار اسد رأی خواهد آورد.

وی با بیان اینکه بشار اسد به خواسته‌های کشورهای غربی و برخی از کشورهای مرتجع منطقه‌ گوش نکرد، تصریح کرد: بشار اسد پای مردم و منافع کشورش ایستاد و به همین دلیل حضور وی برای کشورهای غربی مطلوب نیست و اگر غیر از این عمل می‌کرد آنان از وی دفاع می‌کردند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از ملت و دولت سوریه حمایت می‌کند خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با هر نوع مداخله خارجی در عرصه داخلی و صحنه بین‌المللی در امور کشورها را محکوم می‌کند و کمک‌هایی که جمهوری اسلامی ایران به لبنان کرده است را وظیفه خودمان می‌دانیم و امیدواریم که لبنان،‌ سوریه، یمن و بحرین در مقابل فشارهایی که به این کشورها وارد می‌شود، بتواند اهدافخود را محقق کند.

در ابتدای این دیدار نیز بسام هاشم نماینده احزاب سیاسی لبنان به فرهنگ و تمدن کشور ایران اشاره و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ثابت کرد که از توانایی‌های بالقوه‌ای برخوردار است و این دستاوردها ثابت می‌کند که ملت‌ها می‌توانند مقاوم باشند و در عین حال به رشد خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه ما خودمان را در سرنوشت جمهوری اسلامی ایران سهیم می‌دانیم تصریح کرد: این دستاورد و توافق هسته‌ای نتایج مطلوبی را برای کل کشورهای منطقه به همراه دارد و امیدواریم که رابطه دو کشور ایران و لبنان بیش از پیش تقویت شود و  دستاوردهای هسته‌ای و غیر هسته‌ای‌تان پس از محاصره 10 ساله تبریک می‌گویم.

بسام هاشم در پایان ابراز امیدواری کرد جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف به موفقیت برسد و از آمادگی کشورش برای همکاری‌های مختلف با ایران خبر داد و افزود : توافق هسته‌ای در حقیقت فقط برای ایران نیست و البته ایران ثابت کرده که این توانایی را دارد تا رفتار احترام آمیز دیگران را کسب کند.

وی با تاکید بر این که این دست آورد ثابت می‌کند ملت‌ها در صورت مقاومت در مقابل مسائل سخت و دشوار می‌توانند به پیروزی برسند، گفت: ما خودمان را در این پیروزی شریک می‌دانیم و البته دست آورد توافق هسته‌ای نتایج بزرگی را در بر خواهد داشت و در منطقه و کشورهای مانند فلسطین، سوریه، لیبی و یمن صلح برقرار خواهد کرد و موازنه جدیدی را آغاز خواهد کرد.

این استاد دانشگاه با اشاره به این که رابطه ممتازی بین ایران و لبنان وجود دارد، ادامه داد: در لبنان یک سری جریانات از خارج کشور فشار می‌آوردند تا در انتخاب رئیس جمهور دخالت داشته باشند از این رو امیدواریم ایران کمک کند تا از این فشارها کاسته شود.

وی ضمن امیدواری نسبت به تقویت روابط میان ایران و لبنان، گفت: ما خودمان را در مبارزه با سرنوشت با جمهوری اسلامی ایران همراه می‌دانیم.

 

 

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: