velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۱۸۳
پ
کد خبر: ۱۵۴۰
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - 18 August 2015
دکتر ولایتی و وزیر اطلاع رسانی سوریه در جمع خبرنگاران :

حمایت ایران از سوریه ، ستون فقرات محور مقاومت است

دکتر ولایتی با بیان این که حمایت ایران از سوریه ستون فقرات محور مقاومت است، گفت: پس از تأکید مجدد مقام معظم رهبری برای مقابله با نفوذ آمریکایی‌ها و عوامل آنها به منطقه، جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش از دولت‌های خط مقاومت و کشورهای منطقه حمایت خواهد کرد و اجازه نفوذ بیگانگان را نخواهد داد.

پس از دیدار عمران الزعبی وزیر اطلاع‌رسانی سوریه با دکتر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام  در جمع خبرنگاران حاضر شدند و به ارائه توضیحاتی در رابطه با این دیدار پرداختند.

دکتر ولایتی تأکید کرد: روابط تهران و دمشق از ابتدای انقلاب تا به امروز استراتژیک بوده و روز به روز نیز بر استحکام و جدیت آن افزوده می‌شود و مهمترین نکته در این رابطه این است که رابطه ما فقط به روابط دوجانبه بین ایران و سوریه محدود نمی‌شود بلکه تعامل دو کشور ستون فقرات محور مقاومت محسوب می‌شود و عاملی برای استحکام ارتباطات با کل محور یعنی سوریه، عراق و لبنان است که این امر مانعی بر سر راه تجاوز صهیونیست‌ها محسوب می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع همچنین با اشاره به دیدار روز گذشته با مقام معظم رهبری، گفت: رهبری بارها خطوط مشخصی را برایمان تعیین کرده‌اند ولی دیروز تأکید بیشتری بر استحکام روابط با کشورهای خط مقاومت داشتند.

وی تأکید کرد: هر راه حلی که بدون مشورت با ملت و دولت سوریه مطرح شود از نظر ما غیرقابل قبول است. همچنین برای ما قابل پذیرش نیست که در خارج از مرزهای سوریه و چند کشور به گفت‌وگو با معارضین که علیه دولت و ملت سوریه دست به سلاح برده و مردم بیگناه را هدف قرار داده‌اند به گفت‌وگو بپردازند. از سوی دیگر در سال میلادی گذشته مردم سوریه بشار اسد را انتخاب کردند و اگر لازم باشد بار دیگر نیز خودشان دست به انتخاب خواهند زد.

دکتر ولایتی گفت: محبوبیت بشار اسد از گذشته نیز بیشتر شده است چرا که او در قول و عمل نشان داده است که در کنار مردم کشورش می‌ماند و در سخت‌ترین روزها خود را به خطر انداخت و در کشورش ماند. این در حالی است که ما در منطقه روسایی را داشتیم که در هنگام خطر ملت خود را رها کردند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع با بیان این‌که حلقه این مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌های صهیونیست‌ها پیروز خواهد شد، تأکید کرد: ما باور داریم که در نهایت پیروزی با دولت و ملت سوریه خواهد بود و قطعا این آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی هستند که با شکست مواجه می‌شوند.

ولایتی در پایان در پاسخ به سوالی در رابطه با اظهارنظر آمریکایی‌های برای تجزیه عراق نیز گفت: رهبری روز گذشته خطوط بسیار مهم و ارزشمندی را مشخص کردند که از مهمترین مطالب آن این بود که ایران اجازه نمی‌دهد ایالات متحده آمریکا که دیگر در منطقه آبرویی ندارد از هر طریق و روشی بخواهد مجدداً وارد منطقه شود.

وی ادامه داد: ایران قدرت اول منطقه است و برای خود نقش مهمی در حمایت از خط مقاومت در برابر سلطه‌طلبی‌های رژیم صهیونیستی قائل بوده و اجازه نمی‌دهد آمریکا و یا متحدان آن مجدداً به منطقه نفوذ کنند چرا که نفوذ آنها به یک کشور راه را برای ورود به سایر کشورها نیز فراهم می‌کند. همچنین امروز یمن با سلاح‌های آمریکایی و توسط سعودی‌ها مورد حمله قرار می‌گیرد و با توجه به تمام این مطالب و خطوط تعیین شده توسط مقام معظم رهبری تکلیف ایران در منطقه کاملاً روشن خواهد بود و ما مصمم‌تر از گذشته در حمایت از خط مقاومت گام برمی‌داریم.

همچنین وزیر اطلاع‌رسانی سوریه نیز که در جمع خبرنگاران حاضر شده بود از موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال سوریه قدردانی کرد و گفت: مواضع مقام معظم رهبری در رابطه با کشورمان باعث شد تا امروز بتوانیم در مقابل حملات تروریست‌ها پایداری کنیم. از سوی دیگر دولت ایران، آقای روحانی،‌ وزارت امور خارجه و تمام دستگاه‌های جمهوری اسلامی ایران به خاطر حمایت‌هایی که از سوریه انجام داده‌اند قابل ستایش هستند.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها