velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۳۲۱
پ
کد خبر: ۱۵۱۷
تاریخ انتشار: شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - 01 August 2015
دکتر ولایتی در نشست تخصصی پزشکان مسلمان:

نقش مسلمانان در توسعه علوم بی نظیر است

 
دکتر ولایتی صبح روز شنبه دهم مردادماه در نشست تخصصی و علمی پزشکان مسلمان که با حضور آیت الله علم العدی امام جمعه مشهد ، دکتر حداد عادل ، شهردار مشهد و تعئائی ئیگر از مقامات محلی برگزار شد شرکت و سخنرانی خود را با عنوان ریشه های علم پزشکی در تمدن اسلامی در خصوص نقش مسلمانان در توسعه و پیشرفت علوم ارایه کرد.
 
دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به تبلیعات منفی به ویژه در دهه های اخیر گفت:غربی ها همیشه تبلیغات منفی را در این زمینه مطرح کرده اند که علوم مختلف در اروپا و غرب ریشه داشته و مسلمانان تنها مطالب موجود را از تمدن غرب ،یونان و روم ترجمه نموده اند و بی تردید این موصوع بر خلاف حقایق تاریخی است .
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک افزود:بنده و همکارانم در این زمینه تحقیقاتی را انجام دادیم و یقینا نقش مسلمانان در توسعه و پیشرفت علوم و به طور خاص پزشکی بی نطیر است و علاوه بر ترجمه نسبت به شناسایی و افزودن بر علوم اقدام نموده اند که نمونه هایی از ان را می توان برشمرد.
وی در ادامه تاکید کرد:امروز هم دانشمندان مسلمان نقش خود را در توسعه علوم به نمایش گداشته اند که جمع حاصربه عنوان افراد برجسته در مراکز مهم علمی و دانشگاهی نمونه ای از ایم موصوع هستند که باید با توسعه ارتباطات میان یکدیگر در این زمینه فعال تر عمل کرد.
دکتر ولایتی به توسعه وپیشرفت در جمهوری اسلامی ایران و نقش دانشمندان ایرانی در توسعه علوم هم اشاره و در خصوص برخی از افراد تاثیر گذار مطالبی را مطرح نمود.
وی در پایان این برنامه به سیوالات برخی از پزشکان پاسخ گفت
هشتمین کنگره بین المللی پزشکان مسلمان به دعوت مجمع جهانی اهل بیت با حصور حدود 400 نفر از پزشکان مسلمان مهمترین مراکز علمی و دانشگاهی و مشارکت موسسه تنطیم و نشر آثار مقام معظم رهبری ، مجمع بیداری اسلامی و همکاری دانشگاه های علوم پزشکی مشهد،تهران ،شیراز ،استانداری ،شهرداری و شورای اسلامی مشهد درحال برگزاری است

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها