velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۸۵۴
پ
کد خبر: ۱۴۸
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - 09 May 2013
دكتر ولايتي در همايش سلامت ايرانيان:

مردم هم درد بيماري دارند و هم درد تامين هزينه ها/ " نه بيست و هفتم" حق بيمه تامين اجتماعي به وزارت بهداشت واگذار شد

رييس بيمارستان تامين اجتماعي تاكيد كرد: متاسفانه در حال حاضر به دليل اشكالاتي كه در نظام سلامت وجود دارد هم مردم و هم بيمارستان و پزشك از وضعيت خودشان ناراضي هستند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دكتر ولايتي، عضو هيئت علمي دانشگاه شهيد بهشتي صبح امروز پنج شنبه در همايش سلامت ايرانيان كه در دانشگاه علوم پزشكي ايران برگزار شد، افزود: موضوع سلامت موضوع همه مردم است و ما اگر سمتي هم در كشور نداشته باشيم به عنوان يك پزشك براي تامين سلامت مردم مسئول هستيم.

وي اظهار داشت: دفاع، آموزش و سلامت سه بخشي است كه دولت ها در تمام دنيا آن را خصوص سازي نمي كنند. همچنين نظارت بر دارو و غدا كه مقدمات سلامت جامعه است نيز از مهمترين وظايف دولت ها است.

رييس بيمارستان مسيح دانشوري ادامه داد: در حال حاضر مردم بخش مهمي از هزينه درمان را از جيب خودشان مي دهند در حالي كه بر اساس برنامه پنجم توسعه با راه اندازي سازمان بيمه سلامت ايرانيان بايد هزينه درمان از دوش مردم برداشته شود.

دكتر ولايتي گفت: در آخرين جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام تصويب شد كه نه بيست و هفتم حق بيمه تامين اجتماعي كه به بخش درمان اين سازمان تعلق مي گرفت از اين پس به وزارت بهداشت براي هزينه در بخش سلامت تعلق گيرد زيرا تامين اجتماعي اين مبلغ را در بخش هاي ديگري به غير از آنچه كه بايد هزينه مي كرد.

اين استاد تمام دانشگاه هاي علوم پزشكي تاكيد كرد: متاسفانه در حال حاضر به دليل اشكالاتي كه در نظام سلامت وجود دارد هم مردم و هم بيمارستان و پزشك از وضعيت خودشان ناراضي هستند. در نظام سلامت فعلی کسانی که بیشترین زحمت را می‌کشند، کمترین حق و حقوق را دارند و باید توازن و تعادل بین پرداختی‌ها بوجود آید.



وي خاطر نشان كرد: سرانه درمان و سلامت نيز موضوع مهمي است كه در حال حاضر 21 هزار تومان است در حالي كه اين رقم نصف آن چيزي است كه بايد باشد و اين محقق نخواهد شد مگر با رساندن سهم سلامت از توليد ناخالص ملي كه 8 درصد است. اين رقم در حال حاضر بيشتر از دو درصد نيست.

رئيس بيمارستان مسيح دانشوري گفت: متاسفانه در حال حاضر مردم از يك طرف درد بيماري دارند و از طرف ديگر درد تامين هزينه ها كه اين موضوع ناراحت كننده است . در برنامه پنجم توسعه دولت موظف است كه 100 درصد هزينه درمان جامعه را تامين كند.

دكتر ولايتي همچنين با تبريك به دكتر اعتماديان سرپرست دانشگاه علوم پزشكي ايران به خاطر احياي مجدد اين دانشگاه گفت: داشتن سه دانشگاه علوم پزشكي در تهران بهتر از دو دانشگاه است.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
19 ارديبهشت 1392 - 12:40
سلام. ضمن خدا قوت به دکتر اندیشمند جنای آقای ولایتی
در صورت امکان در باره درمان رایگان بیشتر توضیح دهید.
ان شائ الله که د رانتخابات پبروز می شوید. یا علی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها