velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۵۷۶
پ
کد خبر: ۱۴۶
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - 08 May 2013
دکتر ولایتی در دیدار جمعی از بانوان فعال در عرصه های اجتماعی و فرهنگی:

ارائه رایگان خدمات پزشکی به مردم قابل اجراست/ در کابینه آینده کارهای بزرگ به آدم های کوچک واگذار نخواهد شد

ولایتی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور باید هنر مدیریت و استفاده از صاحب نظران رشته های مختلف را داشته باشد، گفت: سالها مدیریت کرده ام و می دانم که برای حل مشکلات اقتصادی باید از اقتصاد دانان قوی و کارآمد کمک گرفت. وزرای قوی و کارآمد با هر کسی کار نمی کنند و از همه مهمتر اینکه برای کار در مجموعه تحت وزارتشان امنیت شغلی و ثبات می خواهند.
پایگاه اطلاع رسانی دکتر ولایتی:

دکتر علی اکبر ولایتی عصر امروز چهارشنبه در دیدار با جمعی از بانوان متخصص و فعال در عرصه های فرهنگی و اجتماعی با تاکید بر نقش اساسی زن مسلمان در اداره امور کشور اظهار امیدواری کرد تا کشور با کمک زنان متخصص و کارآمد از مشکلات به وجود آمده سربلند بیرون آید.

وی همچنین در تبیین شرایط امروز کشور گفت: انتخابات پیش رو به دلیل شرایط خاصی که در مباحث اقتصادی و سیاست داخلی و خارجی وجود دارد سرنوشت ساز است و امیدوارم به لطف خدا و با جلب اعتماد مردم از شرایط بوجود آمده بیرون بیاییم.


ولایتی دلایل خود از حضور در صحنه انتخابات را تلاش برای رهایی از مشکلات سیاسی و اقتصادی دانست که بخشی از آنها به واسطه تحریم هاست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به دغدغه یکی از بانوان حاضر در جلسه که موضوع ازدواج جوانان و موانع پیش رو را به عنوان مشکلی اساسی مطرح کرد، اظهار داشت: اگر در موضوع ازدواج جوانان به دستورات صریح اسلام عمل می کردیم و کار ازدواج را غربی و فرنگی نمی کردیم شرایط امروز جامعه بسیار بهتر و معقول تر بود. اینکه پسرها باید در سن 30سالگی ازدواج کنند و دخترها هم زودتر از 25سالگی نباید ازدواج کنند از تفکرات غربی است.

وی در ادامه بر رفع موانع پیش روی جوانان برای ازدواج بهنگام تاکید کرد و اظهار داشت: ارزشهای تصنعی زندگی انسان ها را رو به نابودی می برند و باید با چنین ارزشهایی که به غلط وارد زندگی ما شده اند مقابله کنیم و ازدواج جوانان را به سمت آسانسازی هدایت کنیم؛ کاری که تنها با انجام امور فرهنگی و هنری قابل اجراست.



مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در پاسخ به سوالی با این مضمون که شما چگونه می خواهید بدون افراط و تفریط در موضوع هسته ای کار را پیش ببرید و بر تحریم ها فائق آیید گفت: ما باید در عرصه بین الملل سخن گفتنمان با زبان بین الملل باشد. مردم دنیا فکر و شعور دارند و برای صحبت با آنها باید با زبان بین الملل صحبت کرد و اکنون امکان اصلاح امور وجود دارد و می توان بخشی از مشکلات مردم را که ناشی از بی تدبیری است حل کرد.

وی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور باید هنر مدیریت و استفاده از صاحب نظران رشته های مختلف را داشته باشد، گفت: سالها مدیریت کرده ام و می دانم که برای حل مشکلات اقتصادی باید از اقتصاد دانان قوی و کارآمد کمک گرفت. وزرای قوی و کارآمد با هر کسی کار نمی کنند و از همه مهمتر اینکه برای کار در مجموعه تحت وزارتشان امنیت شغلی و ثبات می خواهند.



عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص برنامه های آتی خود برای بهبود وضعیت معیشتی و بهبود وضعیت بیمه های درمانی، ضمن تاکید بر نقش پررنگ معلمان در آموزش آینده سازان کشور گفت: آموزش عالی از آموزش و پرورش شروع می شود. در آموزش و پرورش نباید پرورش از تربیت جدا باشد. این بدین معنی است که معلم ریاضی و فیزیک ما همزمان با آموزش علم معلم اخلاق نیز باشد.

رییس بیمارستان مسیح دانشوری همچنین بر تقویت بیمه ها و کاهش پرداخت هزینه های درمان از جیب مردم نیز تاکید کرد و گفت: با داشتن برنامه و اجرای صحیح اصول قانون اساسی می توان در آینده خدمات پزشکی را به صورت رایگان به مردم ارائه کرد.

از سوالات دیگری که دراین نشست مطرح شد نحوه پرداخت یارانه های نقدی و برنامه دولت آینده برای پرداخت یارانه های نقدی بود که دکتر ولایتی در پاسخ به آن گفت: به دلیل برخی اشکلات در نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، پرداخت یارانه نقدی به مردم بی خاصیت شد. گران کردن حامل های انرژی و از آنسو بالابردن مبلغ یارانه درست مانند این است که پولی را در یک جیبمان بگذارند و سه برابرش را از جیب دیگرمان بردارند.

وی علت اصلی عدم تحصیل نتیجه مناسب از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها را اجرا نشدن صحیح این قانون دانست و تصریح کرد: عدم اجرای صحیح قانونی که ساعت ها کار کارشناسی و هزینه صرف تصویب آن در مجلس شده بود باعث شد تا نه تنها نتیجه مثبتی حاصل نشود بلکه شاهد افزایش نرخ تورم، بیکاری و نزول شاخص های اقتصادی باشیم.



دکتر ولایتی کابینه آینده را کابینه متخصصین متعهد دانست و گفت: در کابینه آینده کارهای بزرگ به آدم های کوچک واگذار نخواهد شد و وقت آدم های بزرگ با کارهای کوچک گرفته نمی شود.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
بیگ زاده از ایلام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
19 ارديبهشت 1392 - 00:01
درود بر دکتر... خدا قوت!!
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها