velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۹۳۴
پ
کد خبر: ۱۴۵
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - 08 May 2013
دکتر ولایتی در دیدار جمعی از تشکل های دانشجویی:

مذاکرات سیاسی مکان سخنرانی نیست و جای تدبیر است

مشاور مقام معظم رهبری گفت : در سیاست خارجی مبنا و اصول توسط مقام معظم رهبری ترسیم می شود و ممکن است افرادی بدون اثبات توانمندی خود ادعاهای مختلف در موضوع سیاست خارجی مطرح کنند.
پایگاه اطلاع رسانی دکتر ولایتی:
 
دیدار امروز با تشکل های دانشجویی است ؛ مجموعه ای که هم آرمان گراست و به خاطر همین است که هنگامی که مجری از ارائه سئوالات به صورت کتبی بعد از سخنان دکتر ولایتی سخن می گوید دکتر با خنده می گوید : "بگذارید آزاد باشند ! کتبی یا شفاهی، هر جوری دوست دارند سئوال بپرسند." دکتر سیاستمداری کهنه کار است و می داند چگونه باید یخ جلسات را بشکند!

ولایتی به دانشجویان با توصیف همکاران خود خوش آمد می گوید و می گوید: دانشجو و استاد در دانشگاه همکار هم هستند و از هم یاد می گیرند که اگر این دیدگاه و فرهنگ در دانشگاه ها مانند حوزه های علمیه رواج پیدا کند شاهد تحول خواهیم بود.

او که سال 43 تحصیلات دانشگاهی خود را آغاز کرده است و از آن زمان تاکنون در حال تحصیل و تدریس در مراکز آموزش عالی بوده است و نزدیک به 50 سال سابقه فعالیت دانشگاهی از دانشجویی تا فول پروفسوری در کارنامه خود دارد، تاکید می کند: باید در نظام دانشگاهی و از آن مهمتر آموزش و پرورش تحول ایجاد شود زیرا آموزش و پرورش از دانشگاه حیاتی و تاثیر گذارتر است.



عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ایجاد تحول در دانشگاه و آموزش وپرورش یک سلیقه و دید شخصی نیست بلکه به عنوان کسی که تمامی جزئیات دانشگاهی آشنا هستم و خود دانشکده پزشکی و نیز دانشکده علوم سیاسی وزارت امورخارجه را تاسیس کرده ام با کم و کیف مسائل انتخاب رشته ، فعالیتهای آموزشی و پژوهشی ، مقاله نویسی و انتخاب رشته کاملا آشنا هستم.

دکتر ولایتی که عضو موسس دانشگاه آزاد اسلامی نیز محسوب می شود در ادامه این دیدار صمیمی گفت: تحول در اموزش و پرورش و کمیت و کیفت آن همچنین جهت گیری آن باید کاملا بومی باشد بی آنکه بخواهیم مکتب خانه باز شود.

وی با بیان اینکه علوم انسانی مناسب هویت مستقل و ریشه دار ملت مسلمان ایران نیست، افزود: باید تحول در آموزش و پرورش ایجاد شود.

به اعتقاد این استاد تمام دانشگاه، وضعیت در دانشگاه نیز هم اکنون این گونه است، در حالی که در دانشگاه باید علوم انسانی و دیگر علوم با جهان بینی اسلامی باشد. یعنی یک شخصی هنگامی که به فیزیک، شیمی و یا سایر علوم می نگرد به عنوان یک خداشناس به علوم بنگرد.

دکتر ولایتی همچنین گفت : ما در علوم نباید مصرف کننده باشیم بلکه باید تولید کننده باشیم و دیگران از دستاورهای آن استفاده کنند همانگونه که به مدت هزار سال فرهنگ و تمدن جهان در اختیار دانشمندان ایرانی بوده و هم اکنون اگر از حرکت به سمت تمدن اسلامی سخن می گوییم به معنای حرکت به سمت احیای تمدن اسلامی است همانگونه که قرن ها این گونه بوده است .



عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در مورد پرورش هم باید گفت که هم اکنون در دبستان و دبیرستان عده ای علوم را آموزش می دهند و اشخاصی نیز در ساعاتی مباحث تربیتی را درس می دهند در حالی که باید مجموعه فعالیتهای آموزش در کنار خود فعالیتهای پرورشی هم داشته باشد. به صورت خلاصه باید گفت که دیدگاه بنده به مسائل اموزش و پرورش این است که باید از اساس تحول ایجاد شود که البته این کار محتاج به تلاش جدی و برنامه ریزی است.

اولین دانشجو سئوال خود را هوشمندانه از سیاست خارجی آغاز می کند و می پرسد: هم اکنون برخی از کاندیداها به گونه ای سخن می گویند که نشانه هایی از ایستادگی کمتر را نشان می دهد.

مشاور مقام معظم رهبری در پاسخ گفت : در سیاست خارجی مبنا و اصول توسط مقام معظم رهبری ترسیم می شود و ممکن است افرادی بدون اثبات توانمندی خود ادعاهای مختلف در موضوع سیاست خارجی مطرح کنند.



این کارشناس مسائل بین المللی یادآور شد: در سیاست خارجی افراد باید بدانند که چه می گویند. مذاکرات سیاسی مکان سخنرانی نیست و جای تدبیر است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با اشاره به اهمیت نظر جامعتین گفت: اینجانب هر تصمیم مشترکی که جامعتین بگیرد تبعیت خواهم کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها