velayati.ir

تعداد بازدید: ۴۱۶۵
پ
کد خبر: ۱۴۳
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - 08 May 2013
مشاور مقام معظم رهبری خبر داد:

نامه رئیس‌جمهور مصر درباره سوریه به ایران

دکتر ولایتی گفت: مرسی رئیس‌جمهور مصر طی نامه‌ای به ایران تأکید کرده بود بدون مشارکت تهران امکان حل مشکل سوریه و مسائل منطقه‌ای وجود ندارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر ولایتی، عضو ائتلاف پیشرفت سه شنبه شب در جمع مردم تبریز در مسجد طوبی این شهر با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی توسط رهبر انقلاب دو جنبه راهکارهای اجرای این دستورالعمل را درک شرایط منطقه‌ای و برنامه‌ریزی داخلی توصیف کرد.

عضو ائتلاف پیشرفت در تشریح قدرت معنوی جمهوری اسلامی ایران در منطقه، آن را مدیون عوامل مهمی چون تدابیر حکیمانه امام راحل و مقام معظم رهبری، ایثارگری رزمندگان، ایستادگی و بصیرت ملت قهرمان ایران و تلاش‌های مدیران و مسئولان کشور دانست و افزود: اکنون همگان به این قدرت ایران معترف هستند و پس از بیداری اسلامی در منطق نیز علاقه ملت‌ها برای ارتباط با کشورمان بیش از گذشته نمود دارد.

وی افزود: ایران هر روز پله‌های ترقی را در حوزه‌های علمی، فناوری و دفاعی طی کرده و با تدابیر رهبری امروز قدرت نفوذ ایران منحصر بفرد است.

نامه رئیس‌جمهور مصر درباره سوریه به ایران

مشاور مقام معظم رهبری گفت: در طی نامه‌ای، آقای مرسی رئیس جمهور مصر تأکید کرده بود که بدون مشارکت ایران امکان حل مشکل سوریه بلکه در کل مسائل منطقه وجود ندارد و همه اعم از دوست و دشمن به این اذعان دارند که نقش ایران در این زمینه بسیار کلیدی است.

ولایتی با بیان این‌که هیچ مسئله‌ای در منطقه حل نمی‌شود مگر با دخالت ایران، تاکید کرد: با دستور مقام معظم رهبری از مرداد سال 84 دو مرتبه اقدامات برای انرژی هسته‌ای در کشور از سر گرفته شد و امروز ما یکی از 20 کشور دارای انرژی هسته‌ای هستیم و اگر تدابیر شخص مقام معظم رهبری نبود، ما امروز از تکنولوژی هسته‌ای برخوردار نبودیم.

ولایتی همچنین انتخابات پیش‌رو را بسیار تعیین کننده خواند و گفت: به دلیل مشکلات عدیده و پیچیده، هیچ‌گاه اهمیت تعیین یک دولت مقتدر و کارآمد مثل امروز احساس نمی‌شده است.

مکاتب غرب و شرق به بن‌بست رسیده‌اند

وی با بیان این‌که مکاتب شرقی و غربی به بن بست رسیده‌اند، افزود: با نگاهی به زوال بلوک شرق و قرار گرفتن تمدن غرب در آستانه فروپاشی، می‌بینیم که جریان بیداری اسلامی در حال شکل‌گیری است.

ولایتی تصریح کرد: اکنون ایران در اوج اقتدار منطقه‌ای و بین المللی قرار دارد و ملت‌های مسلمان نیز خواستار ارتباط بیشتر با مردم ایران هستند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به برگزاری موفق اجلاس بزرگ علمای جهان اسلام و بیداری اسلامی در ایران گفت: در این اجلاس حدود 500 اندیشمند و عالم از تمامی فرق اسلامی در تهران حضور یافتند و قریب 200 نفر از بزرگان و صاحب نظران کشور نیز به گفتگو با آنها پرداختند که این گردهمایی در تاریخ جهان اسلام بی‌نظیر است.

می‌شود تحریم‌ها را با حفظ حقوق ملت ایران برداشت

عضو ائتلاف پیشرفت با انتقاد از شرایط اقتصادی کشور، بی‌تدبیری را عامل افزایش تاثیر تحریم‌ها ارزیابی کرد و گفت: با تدبیر و سیاست خارجی صحیح می‌توان با کشورهای مختلف روابط سازنده ایجاد کرده و ضمن به رسمیت شناخته شدن حق استفاده از انرژی اتمی، تحریم‌ها را از میان برداشت.

وی افزود: موضوع هسته‌ای قابل حل است و ما این توانمندی را داریم که هم انرژی هسته‌ای را حفظ کنیم و هم رابطه خود با دنیا را بهبود ببخشیم.

دردهای اقتصادی ایران معالجه فوری می‌خواهد

وی اظهار داشت: ساماندهی معیشت مردم نکته بسیار مهمی است و دردهای اقتصاد ایران، معالجه فوری می‌خواهد.

ولایتی در تشریح مشکلات مهم اقتصادی کشور، به موضوعاتی چون تورم، گرانی، بیکاری و کاهش ارزش پول اشاره کرد و گفت: البته بخشی از موارد فوق به خاطر تحریم‌هاست اما همه تحریم ها نیز به خاطر اقدامات بیگانگان نیست و اگر در حوزه سیاست خارجی با تدبیر عمل می‌کردیم چنین مشکلاتی رخ نمی‌داد و تجربه دوران جنگ نشان داد می‌توان در عین تلاش برای حفظ حقوق ملت، جلوی صدور قطعنامه‌های اقتصادی را نیز گرفت.

ولایتی همچنین بر تقویت تولید و ایجاد تعادل در فضای بازار بر اساس اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

وی دو موضوع حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی را در کنار هم و وابسته به یکدیگر ارزیابی کرد و مدیریت مدبرانه و تعامل دولت و مجلس را از نیازهای اساسی کشور دانست.

با زبان دیپلماسی مناسب می‌توان بسیاری از مشکلات داخلی و خارجی را حل کرد

وزیر  خارجه با سابقه کشورمان در ادامه افزود: اگر دولت زبان دیپلماسی را بداند می تواند روابط بین المللی گسترده‌ای را شکل داده و برای رفع مشکلات داخلی و خارجی کشور مفید باشد.

وی در عین حال اطمینان داد که مسائل خارجی توسط اشخاص کاردان و با تجربه، قابل حل است و با حل مشکلات بوجود آمده در روابط خارجی می‌توان بسیاری از مشکلات اقتصادی و داخلی را نیز برطرف کرد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: مذاکرات هسته‌ای در دولت آینده به زودی حل خواهد شد و به سمتی پیش می‌رویم که ایران در کنار استفاده از انرژی صلح آمیز هسته‌ای تحریم‌ها نیز برداشته شود.
برچسب ها : دکترولایتی ، نامه ، مرسی ، مصر ، رهبری ، سوریه ،
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها