velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۷۴۲
پ
کد خبر: ۱۴۲۳
تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 18 May 2015
در گفت وگو با خبرنگاران در فرودگاه بیروت

ولایتی: مشکلات لبنان را لبنانی ها باید حل کنند

دکتر علی اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل با تاکید به اینکه «حل مشکلات لبنان بر عهده مردم این کشور است»، گفت: با سابقه درخشانی که مردم لبنان در دموکراسی و مردم سالاری دارند ، امیدواریم بتوانند و خواهند توانست هر چه زودتر رییس جمهوری مطلوب خودشان را انتخاب کنند.
به گزارش ایرنا، رییس مرکز تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت وگو با خبرنگاران در فرودگاه بین المللی بیروت تصریح کرد که در پاسخ به دعوت مسئولان برگزار کننده همایش علمایی بین المللی برای فلسطین و به منظور شرکت در مراسم اختتامیه این همایش بسیار مهم به لبنان سفر کرده است.

وی افزود: قرار است با بعضی از مسئولان و دوستان در کشور لبنان دیدار و پیرامون روابط دوجانبه ایران و لبنان و همچنین مسائل و تحولات بین المللی و منطقه ای گفت وگو کنیم.

فلسطین مساله اول جهان اسلام

دکتر ولایتی با بیان اینکه به اعتقاد جمهوری اسلامی ایران مساله فلسطین همچنان باید مساله اول جهان اسلام باشد، اظهار داشت: بنابراین یکی از انگیزه های ما برای شرکت در این همایش این است که به سهم خود در بزرگداشت مساله فلسطین و بحث پیرامون راه حل هایی که منجر به آزادی کل سرزمین فلسطین و تقویت مبارزات ملت فلسطین علیه صهیونیست ها می شود، مشارکت کنیم.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل تصریح کرد: امروز کشورهای منطقه از جمله لبنان ، سوریه ، عراق و یمن در معرض تهاجم تکفیری ها ، افراطیون و مزدوران بیگانه ای که به دنبال ایجاد اختلال در کشورهای اسلامی هستند، قرار دارند، بنابر این لازم است در فواصل نزدیک بین مسئولان کشورهای اسلامی ازجمله ایران و لبنان که با یکدیگر سابقه تشریک مساعی علیه این نوع تخریب ها در جهان اسلام را دارند، تبادل نظر صورت گیرد.

وی تاکید کرد: از بزرگان ، برادران ، نمایندگان مجلس و مسئولان بلند پایه لبنان و رجال سیاسی و مذهبی که به فرودگاه تشریف آوردند و دراستقبال شرکت کردند،تشکر می کنم واین خود نشان دهنده رابطه گرم بین مسئولان ایرانی و لبنانی است و حکایت از رابطه عمیق و ریشه دار بین دو کشور می کند.

رییس مرکز تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: همین روابط عمیق و ریشه دار است که مورد تهاجم دشمنان امت اسلامی و جهان عرب قرار گرفته و ما با این رفت و آمدها باید نشان بدهیم علی رغم همه این تلاش ها که در جهت تفرقه بین مسلمین انجام می شود در جهت وحدت بین مسلمین و وحدت کشورهای منطقه حرکت می کنیم.

دکتر ولایتی تصریح کرد:رابطه ایران با کشور لبنان و تمام گروه های لبنانی اعم از مسیحی و مسلمان و شیعه و سنی ، دروزی و سایر اقوام نزدیک و برادرانه است و این روابط ان شاء الله ادامه خواهد یافت و هر روز محکم تر خواهد شد.

وی در پاسخ به این سئوال، آیا حضرتعالی در دیدار از لبنان راه حلی برای مشکلات لبنان به ویژه در زمینه انتخاب رییس جمهوری به همراه دارید؟، گفت:حل مشکلات لبنان بر عهده مردم لبنان است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل تاکید کرد:ما امیدواریم ان شاء الله با سابقه درخشانی که مردم لبنان در دموکراسی و مردم سالاری دارند بتوانند و خواهند توانست هر چه زودتر رییس جمهوری مطلوب خودشان را انتخاب کنند.

دکتر ولایتی اظهار داشت:ما به عنوان دوستان مردم لبنان در آرزوی این هستیم که این مردم هیچگاه با مشکل لا ینحلی مواجه نشوند، مردم لبنان همواره نشان داده اند بر مشکلات بسیار سخت غلبه کرده اند و این رمز پایداری و اتحاد آنان است.

رییس مرکز تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد:ما در آرزوی این توفیق هستیم و ازهر کمکی که به عنوان یک کشور دوست از ما بر بیاید، دریغ نخواهیم کرد.

دکتر ولایتی صبح دوشنبه برای شرکت در مراسم اختتامیه همایش علمایی بین المللی برای فلسطین وارد لبنان شد.

وی در فرودگاه بین المللی بیروت مورد استقبال محمد فتحعلی سفیر جمهوری اسلامی ایران، مسوولان سازمان های ایرانی مستقر در لبنان و مقامات سیاسی و مذهبی لبنانی قرار گرفت.

دکتر علی مقداد عضو پارلمان لبنان به نمایندگی از سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله و خلیل حمدان نماینده نبیه بری رییس مجلس و رییس جنبش شیعی امل این کشور، از ولایتی در فرودگاه بیروت استقبال کردند.

ولایتی در این سفر رسمی قرار است با نبیه بری رییس مجلس، تمام سلام نخست وزیر و برخی از شخصیت های لبنانی دیدار وگفت وگو کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها