velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۰۷۸
پ
کد خبر: ۱۴۰۳
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 07 May 2015

دیدار وزیر حمل و نقل هندوستان با دکتر ولایتی

ونیتین گادکاری، وزیر کشتیرانی و حمل و نقل هند با علی اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش تسنیم، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام از اعلام آمادگی هندوستان برای انتقال گاز از ایران به هند خبر داد.

ونیتین گادکاری وزیر کشتیرانی هند در حاشیه این دیدار و در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در این دیدار در خصوص مشارکت هندی‌ها در توسعه بندر چابهار صحبت کردیم. البته این موضوع در زمان نخست وزیر قبلی هند مورد مذاکره دو کشور بود.

وی ادامه داد: بندر چابهار نقطه استراتژیکی است و برای دولت ایران و هند مهم است و از پتانسیل و ظرفیت‌های آن می‌توان در راستای پیشرفت هر دو کشور استفاده کرد و بتوان با همکاری یکدیگر شرایط برد بردی را در این زمینه حاصل کنیم.

وزیر کشتیرانی و حمل و نقل هند در پایان گفت: دولت ما تصمیم گرفته و طرحی را تصویب کرده که در این زمینه وارد عمل شویم و با ایرانی‌ها همکاری کرده و امیدواریم این طرح به موفقیت برسد.

علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره جزئیات دیدار خود با وزیر کشتیرانی هندوستان، اظهار داشت: در این دیدار درباره روابط دیرینه و بسیار مهم ایران و هند صحبت کردیم و هردو معتقد بودیم که مشترکات بین ایران و هند زیاد است و این مشترکات زمینه مساعد و مثبتی برای توسعه روابط در حال حاضر است.

وی ادامه داد: غیر از روابط دوجانبه‌ای که در حال حاضر بین ایران و هند وجود دارد و هردو طرف تمایل دارند آن را به سطوح بالاتری برسانند، همکاری بین دو طرف برای کار با کشورهای ثالث مثل کشورهای آسیای مرکزی، افغانستان و روسیه و تمامی کشورهای مشترک المنافع شوروی سابق و استفاده از راه‌های ترانزیتی برای حمل و نقل کالاهایی که مورد نیاز هند از روسیه، افغانستان و آسیای مرکزی است و بالعکس صحبت‌های خوبی انجام شد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال 2015 میلادی تا قبل از پایان امسال نخست وزیر هند به ایران سفر کند و سفر او برای اتخاذ تصمیمات مهم و استراتژیک در توسعه وحدت دو کشور کمک کند.

ولایتی افزود: همچنین در این دیدار درباره روابط دو کشور در خصوص انتقال گاز و نفت بحث شد و هندی‌ها اعلام کردند که برای انتقال گاز از طریق ال ان جی آمادگی دارند و می‌خواهند در چابهار تأسیسات پتروشیمی ایجاد کنند تا از طریق گاز ایران برای کود شیمیایی از آن استفاده کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: