velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۴۸۹
پ
کد خبر: ۱۴۰۱
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 07 May 2015
در نشست مشترک ولایتی با گادکاری تأکید شد

ارتقای روابط تهران و دهلی در زمینه‌های اقتصادی/آمادگی هند برای افزایش دریافت گاز از ایران

در دیدار مشترک رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با وزیر حمل و نقل هند ارتقای روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف همچون اقتصادی و سیاسی مورد تأکید قرار گرفت.

به گزارش فارس، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پایان نشست مشترک با وزیر حمل و نقل هند، گفت:‌ ایران و هند دارای زمینه‌های مشترکی برای همکاری‌های اقتصادی هستند که این زمینه‌ها می‌توانند برای توسعه روابط دو کشور تأثیرگذار باشند.

وی افزود: به غیر از روابط دو جانبه‌ای که ایران و هند دارند هر دو طرف هم نظر هستند که این روابط به سطوح بالاتری افزایش یابد، همچنین تهران و دهلی در نظر دارند همکاری‌های بین دو طرف برای کار با کشورهای ثالث را گسترش دهند.

رئیس مرکز تحقیقات و استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصریح کرد: دو کشور در نظر دارند همکاری‌های خود را با کشورهای ثالث همچون روسیه، افغانستان و کشورهای مشترک‌المنافع افزایش داده و در این راستا نیز از راه‌های ترانزیتی ایران برای حمل و نقل کالاهای مورد نیاز به هند و بالعکس استفاده شود.

ولایتی تصریح‌کرد: امیدواریم تا قبل از پایان سال جاری میلادی نخست‌وزیر هند به ایران سفر کرده تا در جریان این سفر تصمیمات مهم و استراتژیکی برای توسعه روابط دو کشور انجام شود.

وی گفت: در جریان این نشست مشترک نیز درباره انتقال گاز و نفت بحث و تبادل نظر شد و طرف هندی آمادگی زیادی برای انتقال گاز از ایران دارد.

گادکاری وزیر حمل و نقل و کشتی‌رانی هند پس از نشست مشترک با ولایتی طی سخنانی گفت: ما در این نشست پیرامون مشارکت هند در توسعه بندر چابهار صحبت کرده‌ایم زیرا این بندر نقطه استراتژیکی در منطقه محسوب می‌شود که برای دولت ایران و هندوستان مورد اهمیت است.

وی افزود: می‌توان در راستای پیشرفت و توسعه هر دو کشور از پتانسیل و ظرفیت‌های این بندر بهره برد و امیدوارم بتوانیم با همکاری تهران و دهلی شرایط برد بردی را در این زمینه کسب کنیم.

وزیر حمل و نقل هند تصریح کرد: دولت ما تصمیم گرفته تا این همکاری‌ها را آغاز کند و پیرامون این موضوع طرحی را به تصویب رساندیم که برای همکاری با ایران وارد عمل شویم که امیدواریم این طرح با موفقیت به سرانجام برسد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها