velayati.ir

تعداد بازدید: ۵۰۷۳
پ
کد خبر: ۱۳۷۰
تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - 09 March 2015
با حضور دکتر ولایتی و شرکت بیش از 95 میهمان از 38 کشور جهان

کنگره بین المللی مایکوباکتریولوژی در اصفهان برگزار شد

اولین کنگره بین المللی مایکوباکتریولوژی، روز یکشنبه 17 اسفندماه و با حضور 95 میهمان و محقق خارجی از 38 کشور جهان از جمله روسیه، سوئد، کشورهای عربی، آلمان، هند، افریقای جنوبی، انگلیس و ... و تعداد قابل توجهی از میهمانان و محققان داخلی با سخنرانی دکتر ولایتی، رئیس بیمارستان مسیح دانشوری برگزار شد.
بیماری سل و بیماری ها و ویروس های مرتبط با آن که حدود 161 نوع شناخته شده می باشد که به طور فراگیر در سطح گسترده جهانی وجود داشته و در سال بین 8 تا 10 میلیون نفر به تعداد بیماران فعلی افزوده می شود و بر اساس آمارهای جهانی تا حدود 2 میلیون نفر در سال از این بیماری فوت می نمایند.

در این خصوص و با توجه به این که برخی از ویروس های شناخته شده آن بسیار خطرناک است، اقدامی هماهنگ و گسترده در این زمینه ضروری است که این کنگره در ایران برای اولین بار برگزارمی شود که به لحاظ تعداد شرکت کنندگان، مقالات و ارائه آخرین پژوهش ها و دستاوردها در این زمینه در کشورهای آسیایی و آفریقایی بی نظیر بوده است.

دکتر ولایتی در سخنرانی خود با اشاره به این موضوع و ضرورت توجه به این بیماری گفت: این تلاش و حضور چنین تعدادی از محققان و علاقه مندان در این اجلاس، نشانه عزم جدی برای مبارزه با بیماری سل بوده و خوشبختانه در جمهوری اسلامی ایران و در بیمارستان مسیح دانشوری، اقدامات مثبت و سازنده ای در این خصوص صورت گرفته که نمونه خاص و ویژه آن استفاده از تکنولوژی نانو است که محققان این بیمارستان توانستند در این زمینه اقدام به درمان نمایند.

اضافه می نماید که در این زمینه مجله مایکوباکتریولوژی از حدود سه سال قبل توسط انتشارات الزویر که یکی از مهمترین و معتبرترین انتشارات هلند و دارای اعتبار جهانی است، خلاصه مقالات این کنگره را منتشر و در اختیار شرکت کنندگان قرار داده است.

کنگره بین المللی مایکوباکتریولوژی از 16 تا 20 اسفندماه با حضور محققان خارجی و داخلی، اساتید و روسای دانشگاه های پزشکی در هتل عباسی اصفهان برگزار می گردد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها