velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۶۴۹
پ
کد خبر: ۱۳۶۶
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - 04 March 2015
در دیدار با وزیر خارجه‌ ایتالیا مطرح شد

فایده طولانی شدن مذاکرات از نگاه ولایتی

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هر چند طولانی شدن روند مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 ضررهایی داشت ولی یکی از مهمترین فواید آن این بود که به تدریج افکار عمومی متوجه صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ما شد.
به گزارش ایسنا، علی اکبر ولایتی در دیدار خود با پائولو جنتیلونی، وزیر امور خارجه ایتالیا که در محل مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام شد ضمن ابراز خرسندی از سفر اخیر هیات ایتالیایی به تهران خاطرنشان کرد: به دلیل مشترکات تاریخی و نزدیکی جغرافیایی، همچنین منافع مشترک منطقه‌ای و همکاری‌های بین‌المللی، ایران و ایتالیا همواره روابط خوبی با یکدیگر داشتند.

وی ادامه داد: یکی از مباحث مشترک بین دو کشور گفت‌وگوهای هسته‌ای‌ است و مطمئنا ایتالیا از مواضع جمهوری اسلامی ایران مطلع بوده و می‌داند ایران چیزی جز حق قانونی خود که به رسمیت شناخته شدن انرژی هسته‌ای است نمی‌خواهد زیرا ما در چارچوب قوانین بین‌المللی فعالیت‌های هسته‌ای خود را انجام می‌دهیم. هر چند طولانی شدن روند مذاکرات هسته‌ای ضرر‌هایی داشت ولی فایده آن این بود که به تدریج افکار عمومی دنیا متوجه صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ما شد که حق استفاده از این انرژی قطعا حق هر ملتی است.

ولایتی با اشاره به تحولات اخیر منطقه تصریح کرد:‌ تحولات اخیر منطقه به آنچه از آن به عنوان افراطی‌گری یاد می‌شود موجب ناراحتی همه ملت‌ها از اروپا گرفته تا ایران شده است و دو کشور ایران و ایتالیا می‌توانند نظرات یکدیگر و راهکارهای مربوط به حل این مسائل را با یکدیگر در میان بگذارند و خوشبختانه نقطه نظرات ما در این زمینه مشترک است و همچنین ما آماده هستیم از نظرات شما در رابطه با تحولات منطقه مانند سوریه و لیبی مطلع بشویم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع در رابطه با توسعه روابط ایران و ایتالیا نیز خاطرنشان کرد: روابط جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا روابطی استراتژیک بوده که توسط مقام معظم رهبری ترسیم شده و ایشان این روابط با اروپا را روابطی مفید برای هم ایران و هم اروپا می‌دانند.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه ایتالیا نیز در این دیدار با اشاره به اراده منسجم ایران و ایتالیا برای برقراری و تداوم رابطه با یکدیگر گفت: ما به دنبال گسترش روابط با ایران هستیم و زمینه‌های همکاری مشترک در عرصه‌ بین‌المللی برای دو کشور وجود داشته و ما می‌توانیم از تجربیات شما در این عرصه استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: به نتیجه رسیدن پرونده هسته‌ای ایران راهگشای روابط دو کشور است. زیرا گشایش در این زمینه موجب افزایش همکاری‌ها بین دو کشور و برداشته شدن تحریم‌ها در این زمینه می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: