velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۹۲۲
پ
کد خبر: ۱۳۵۰
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - 28 January 2015
سفارت ایران در مسکو اعلام کرد:

توافق ولایتی و پوتین برای ارتقاء جایگاه ایران در شانگهای

سفارت ایران در روسیه با اشاره به دیدار دکتر علی اکبر ولایتی، نماینده ویژه رئیس جمهور ایران و مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری و ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، از توافق دو طرف برای تلاش برای ارتقاء جایگاه ایران در سازمان همکاری شانگهای خبر داد.

بخش دیپلماسی عمومی و رسانه ای سفارت ایران در مسکو در بیانیه ای اعلام کرد: علی اکبر ولایتی نماینده ویژه رئیس جمهور ایران و مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری عصر امروز چهارشنبه با 'ولادیمیر پوتین' رئیس جمهور روسیه و 'الکساندر نواک' وزیر انرژی و 'سرگئی لاوروف' وزیر خارجه روسیه دیدار کرد.

دکتر ولایتی در این دیدار پیام حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی را تقدیم ولادیمیر پوتین کرد.

در این دیدار که بیش از یک ساعت به طول انجامید دو طرف در خصوص توسعه همکاری های سیاسی و اقتصادی و گسترش روابط دوجانبه ایران و روسیه، تحولات منطقه ای و جهانی بحث و تبادل نظر کردند.

در جریان مذاکرات ولایتی و پوتین دو طرف توافق کردند برای ارتقای عضویت و جایگاه ایران در سازمان همکاری شانگهای تلاش کنند.

ایران به عنوان عضو ناظر در سازمان همکاری شانگهای حضور دارد و قرار است اجلاس سران این سازمان در تابستان آینده در اوفا پایتخت جمهوری باشقیرستان روسیه برگزار شود و در آن مساله عضویت اعضای جدید در دستور کار قرار دارد.

به گزارش سفارت ایران، ارتقای روابط اقتصادی، گسترش حمل و نقل ریلی، صادرات محصولات اقتصادی از ایران به روسیه، همکاری های اقتصادی در زمینه آبزیان، ایجاد شش نیروگاه حرارتی در ایران از جمله برخی توافقهای صورت گرفته در دیدار دکتر ولایتی با پوتین است.

طرف های ایرانی و روس همچنین درباره مذاکرات 1+5 گفتگو کردند.

محور مذاکرات بر روابط دوجانبه و همچنین موضوعات منطقه ای و بین المللی تمرکز داشت.

در این دیدار ابراهیم رحیم پور معاون وزیر خارجه کشورمان و دکتر مهدی سنایی سفیر ایران در مسکو نیز شرکت داشتند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها