velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۷۷۵
پ
کد خبر: ۱۳۳۷
تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - 19 January 2015

ولایتی با دبیرکل جبهه آزادیبخش فلسطین دیدار کرد

علی‌اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز(دوشنبه) با احمد جبریل، دبیر کل جبهه آزادی بخش فلسطین و هیأت همراه دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
به گزارش ایسنا، در این دیدار ولایتی با یادآوری خاطره‌ای از گفته‌های احمد جبریل در بین علما و مردم دمشق در سی سال قبل مبنی بر اینکه «من به اسلام باور پیدا کرده‌ام اما نه اسلام شما بلکه اسلام امام خمینی (ره) » گفت:‌ ما شما را با این صفات می شناسیم و همچنین کمک‌های شما در جنگ شانزده روزه رژیم صهیونیستی علیه مقاومت و حزب‌الله لبنان در سال 1996 را فراموش نمی‌کنیم.

وی ادامه داد:‌ در آن زمان رژیم صهیونیستی فکر می‌کرد که به واسطه جاسوسان خود از تعداد دقیق موشک کاتیوشا حزب‌الله مطلع است و می تواند پس از اتمام این کاتیوشا ها به حزب الله حمله کند . اما روزها سپری شد تا اینکه روز شانزدهم اسرائیل دست هایش را بالا برد بعد ها معلوم شد که کمک‌های احمد جبریل به حزب الله از ذخایر کاتیوشا موجب شد تا حزب الله بتواند مقاومت کند.

دبیر کل جبهه آزادی بخش فلسطین که با تکان دادن سر و لبخند سخنان ولایتی را تائید می‌کرد به روابط سی ساله وی اشاره کرد و گفت: دیدارهای آن‌ها ( ولایتی و جبریل) درزمانی بود که ایران مورد تجاوز صدام قرار گرفته بود در آن زمان صدام تلاش می کرد تا گروه های فلسطینی را علیه ایران و به سمت خود بکشاند به جز ما که گرایشمان به سمت انقلاب اسلامی ایران بود.

وی در ادامه طی سخنانی به حمایت های خود از ایران پرداخت و با اشاره به روابط نزدیکش با صدام رئیس جمهور مخلوع عراق گفت:‌من شخصا با صدام رابطه شخصی داشتم . او شخصیت مغروری داشت اما با این حال همیشه استقبال گرمی داشت و در زمان ملاقات برای استقبال تا ورودی کاخ می آمد و در موقع خداحافظی هم من را تا دم در همراهی می کرد. او ( صدام ) گفت که من تنها کسی هستم که این طور از استقبال می‌کند چرا که می‌داند مردانگیم در چه حدی است ومن هم به او می گفتم که آنچه از من شنیده افسانه است اما او می گفت افسانه نیست.

دبیر کل جبهه آزادی ادامه داد: وقتی انقلاب اسلامی ایران پیروز شد و صدام علیه این کشور دست به تحرکاتی زد من نامه ای به او فرستادم و صراحتاً برای او نوشتم که چنین جنگی در راستای چیزی جز خدمت به صهیونیست و استعمار نیست و هدف تنها تضعیف شما(صدام) و ایران است.

وی همچنین به دیدارش با معمر قذافی اشاره کرد و گفت: با قذافی روابط خوبی داشتم . در زمان جنگ من به لیبی رفتم و به او گفتم می خواهم در کنار برادرانمان در ایران باشم و این در حالی است که موشک های صدام ایران را هدف قرار دادند.من در این دیدار خطرات جنگ صدام برای کل منطقه برای او تشریح کردم و از او خواستم موضع سیاسی واقع بینانه ای اتخاذ کند. قذافی گفت چه کار باید انجام دهم ؟‌من گفتم : شما موشک های اسکات در اختیار دارید آن‌ها را در اختیار ایران قرار دهید تا آن‌ها کاخ صدام را هدف قرار دهند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها