velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۶۴۸
پ
کد خبر: ۱۳۰۵
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - 16 December 2014
ولایتی در جمع خبرنگاران؛

موضوع موشکی ایران خارج از مذاکره‌ است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با تکذیب هر گونه تعهد ایران برای مذاکره در موضوع موشکی گفت که موضوع موشکی ایران خارج از هر نوع مذاکره است.

به گزارش ایسنا، علی اکبر ولایتی در حاشیه سومین همایش ملی نقش پژوهش در فرآیند قانون‌گذاری در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برخی نمایندگان گفته‌اند که ظریف و عراقچی تعهد داده‌اند که در دور بعدی مذاکرات موضوع موشکی مطرح شود گفت که این موضوع به هیچ وجه درست نیست.

وی افزود: طرف‌های مقابل صحبت از موشک می‌کنند ولی این رویای کاذبه از سوی غربی‌ها است که هیچ‌گاه تعبیر نخواهد شد.

ولایتی تصریح کرد: ایران برای مقاصد دفاعی خود هر کاری که لازم باشد، انجام دهد، انجام می‌دهد. مهمترین خاصیت موشک‌ها بازدارندگی است و ایران برای اینکه بتواند دفاع خود را تنظیم و تقویت کند احتیاج به اجازه از کسی ندارد، بنابراین موضوع موشکی ایران خارج از هر نوع مذاکره است.

به گزارش ایسنا، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آسوشیتدپرس مدعی شده ایران امتیازاتی برای تمدید مذاکرات داده است، گفت: ادعای این خبرگزاری صحت ندارد.

وی توضیح داد: مذاکره کنندگان در چارچوب نقشه تصویب شده رهبری حرکت کرده‌اند؛ در واقع آمریکایی‌ها درخواست تمدید مذاکرات را مطرح کردند و حتی این تصمیم برای متحدانشان نیز غیرمنتظره بود چون آنها خبر نداشتن که چرا آمریکایی‌ها در آخرین لحظه از مذاکراتی که می‌رفت گام‌های رو به جلو بردارد را متوقف کردند و سپس درخواست تمدید طولانی مدت را ارائه دادند، این نشان دهنده وقوع برخی مصالح در پشت صحنه سیاست‌های آمریکا است.

وی تأکید کرد: به نظر می‌رسد رئیس جمهور آمریکا اقتدار لازم برای تصمیم‌گیری ثابت ندارد، این ضعف اقتدار حاکمیت آمریکا موجب می‌شود که اقداماتی انجام دهد که حتی برای دوستان و متحدانش هم غیر قابل پیش‌بینی است و ربطی به ایران ندارد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه ایران مواضع خود را حفظ می‌کند، گفت: مواضع جمهوری اسلامی ایران این است که حق استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای برای مصارف صنعتی داشته باشد که بر اساس قرارداد ان. پی. تی به آن پیوسته است و این حق هر کشوری است که به ان. ‌پی. تی ملحق شده است، ما از مواضع اصولی خودمان در حفظ تکنولوژی بهره می‌گیریم.

ولایتی افزود: موادی که تولید کرده‌ایم برای کاربردهای صلح آمیز به ویژه مصرف در رآکتورهایی است که برق تولید می‌کنند و یا برای آب شیرین کننده‌هایی که ما در جنوب به آن احتیاج داریم، در سراسر خطه جنوب دچار کم‌آبی هستیم که چاره آن تأسیس آب شیرین‌کن‌ها است.

وی افزود: بهترین و ارزانترین و پاک‌ترین انرژی که می‌تواند در این راه کار گرفته شود و جنوب ایران را آباد کند استفاده از انرژی هسته‌ای است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان تأکید کرد: مواضع ما همچنان مثل گذشته محکم و در مسیری است که رهبری ترسیم کرده‌اند و هیچ نوع ضعفی را مذاکره کنندگان در مذاکرات از خود نشان نداده‌اند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: