velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۸۳۶
پ
کد خبر: ۱۲۹۸
تاریخ انتشار: يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - 14 December 2014
ولایتی در حاشیه دیدار با سخنگوی حزب سوسیال دموکراتیک آلمان:

ایران درپی تولید رآکتور و میله‌ سوخت است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، با انتقاد از رفتارهای طرف آمریکایی در مذاکرات گفت: زیاده‌خواهی‌های آمریکا بالاخره در متحدین خود آمریکا که فرانسه از جمله آنها است اختلاف می‌اندازد.

به گزارش فارس، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار با نیلزآنن سخنگوی حزب سوسیال دموکراتیک آلمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در زمینه موضوع هسته‌ای و با توجه به دیدگاه‌های مختلفی که طرف روسیه‌ای و چینی و از طرفی آلمان و فرانسه دارند باید گفت اگر آمریکایی‌ها به روش خود ادامه دهند نه تنها بهره‌ای نمی‌برند بلکه بین متحدین فعلی تفرقه ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: این که آمریکا بخواهد جای پنج کشور دیگر تصمیم بگیرد بین متحدین خودش هم اختلاف می‌افتد که از جمله آنها فرانسه یکی از متحدین آمریکا است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، در ادامه به دیدار امروز خود با سخنگوی حزب سوسیال دموکرات اشاره کرد و گفت: گفت‌وگوی ما در خصوص مسائل هسته‌ای، منطقه‌ای، موضوع مبارزه با تروریسم و اشتراکات میان دو کشور بود.

ولایتی درباره مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: طی روزهای آتی هیأت کارشناسی کشورمان به ژنو می‌رود و گفت‌وگوها از سر گرفته می‌شود؛ ایران فقط آنچه را که می‌خواهد در چارچوب قواعد و ضوابط بین‌المللی است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، خاطرنشان کرد: ایران مطابق قواعد بین‌المللی و بر طبق قرارداد NPTقصد دارد که از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای استفاده کند.

ولایتی تأکید کرد: استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای امری نمایشی و آزمایشگاهی نیست بلکه استفاده صنعتی که نیاز زیادی به آن می‌رود نیز بخشی از آن است و انرژی پاک در این زمینه مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه نوعی از انرژی پاک انرژی هسته‌ای است، گفت: ایران در این باره امکانات لازم را دارد و لذا قرارداد رآکتور هسته‌ای را با روس‌ها امضاء کرده و یکی از آنها به کار افتاده است؛ قرارداد دو رآکتور دیگر هم بسته شده و خود جمهوری اسلامی ایران در پی آن است که رآکتور تولید کند و هم میله‌های سوخت، با استقلال کامل و بدون وابستگی به جایی و با رعایت ضوابط بین‌المللی.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به قوانین بین‌المللی پایبند است گفت:‌ اگر طرف‌های مذاکره‌کننده نیز حق ما را به رسمیت بشناسند فکر می‌کنم مشکل هرچه زودتر حل خواهد شد مگر آن که ادعاهای زیادی مثل ادعاهای آمریکا مطرح شود.

ولایتی خاطرنشان کرد: ادعاهای ناحق آمریکا موجب طولانی شدن مذاکرات شد و این آمریکایی‌ها بودند که در لحظات آخر باعث تمدید مذاکراه هسته‌ای شدند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، در ادامه در زمینه حضور میلیون‌ها زائر مسلمان در مراسم اربعین حسینی گفت:‌ این حضور بی‌نظیر و راهپیمایی عظیم در تاریخ بشری بی‌نظیر است و این بیعت مجدد با سالار شهیدان اتحاد مسلمانان را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: این حضور حماسی در هیچ یک از مذاهب در طول تاریخ به نمایش در نیامده است و نشان‌دهنده وحدت مسلمانان نسبت به یکدیگر بود.

ولایتی گفت: امام حسین نه تنها رهبر مسلمانان بلکه رهبر تمام آزادگان جهان است و این حضور میلیونی از تمام ملیت‌ها این مهم را ثابت کرد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نقش ایران در زمینه امنیت عراق و در خصوص اینکه آمریکا نسبت به امنیت عراق ادعاهایی داشته است، گفت:‌ آمریکا برای امنیت عراق کاری انجام نداده و خود مردم و دولت عراق بارها راجع به کمک‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه حفظ امنیت عراق اظهارنظر کرده‌اند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها