velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۰۴۲
پ
کد خبر: ۱۲۹۴
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - 11 December 2014
رییس مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام؛

مرکز تحقیقات آبزرور از ایران برای نشست بریکس دعوت کرد

مرکز تحقیقات آبزرور هند از مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دعوت کرد تا در نشست مجموعه بریکس که میان کشورهای هند، برزیل، چین، روسیه و آفریقای جنوبی در دهلی برگزار می شود شرکت کند.

به گزارش ایرنا، علی اکبر ولایتی عصر پنجشنبه پس از دیدار با جوشی همتای هندی خود این مطلب را اعلام کرد.

وی ادامه داد: جوشی ریاست مرکز آبزرور هند را عهده دار است و این مرکز به همراه سایر همتایان خود در کشورهای چین، روسیه، آفریقای جنوبی و برزیل در زمینه های اقتصادی و فرهنگی تحقیق و بررسی می کنند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به گفت و گوهای میان خود و همتای هندی اش اشاره کرد و افزود: گفت وگوی طرفین در بخش هایی همچون اشتراکات دو کشور و نشست بریکس انجام گرفت.

ولایتی به نشست بریکس که در آینده در دهلی نو برگزار می شود، اشاره کرد و گفت: مجموعه بریکس که شامل 5 کشور است در حوزه های بین الملل و تجارت فعالیت های مثمرثمری دارد و کشوهای عضو این مجموعه نقش جمهوری اسلامی ایران را سازنده و تأثیرگذار می دانند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: از ما نیز برای حضور در نشست آینده این مجموعه دعوت شده تا نظرات خود را میان 5 کشور هند، برزیل، آفریقای جنوبی، چین و روسیه بیان کنیم.

ولایتی خاطرنشان کرد: هند و ایران از اینکه کشورهای منطقه آسیای غربی، آسیای جنوبی و شمال آفریقا در زمینه مبارزه با تروریسم مقابله می کنند، تقدیر کرد.

وی ادامه داد: مقابله با تروریسم و افراطی گری همیشه مورد تأیید و تقدیر جمهوری اسلامی ایران بوده و در این زمینه نیز با همتای هندی گفت وگو و تبادل نظرهایی داشتیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها