velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۳۲۲
پ
کد خبر: ۱۲۴۰
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - 30 October 2014
ولایتی در دیدار با قائم مقام دبیرکل سازمان ملل:

مذاکره کنندگان از خط قرمزها عبور نکرده اند

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دکتر ظریف و همکارانش به هیچ وجه از خط قرمزها عبور نکرده و با شناختی که ما از آنها داریم به فعالیت های خودشان در چارچوب موازین نظام ادامه می دهند.

به گزارش ایرنا، علی اکبر ولایتی امروز (پنجشنبه) در حاشیه دیدار یان الیاسون قائم مقام دبیرکل سازمان مل، در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که برخی ادعا می کنند توافق هسته ای انجام شده و از خط قرمز نظام عبور کرده است گفت: به هیچ وجه اینطور نیست؛ مذاکره کنندگان ما تابع نظام و خطوط قرمز آن که رهبر معظم انقلاب آنها را تعیین کرده اند، هستند.

ولایتی با اشاره به دیدار الیاسون، گفت: وی از اینکه اوضاع در عراق و سوریه توسط تروریست ها و افراطیون به اختلال کشیده شده و برای مردم این دو کشور مشکلاتی به وجود آورده است اظهار تاسف کرد و ابرازامیدواری نمود با کمک ایران بتوان به برقراری امنیت کشورهای سوریه و عراق کمک کرد.

رییس مرکز تحقیقات استرتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در این دیدار، الیاسون از طرف خود و به نقل از بارزانی، از کمک های جمهوری اسلامی ایران تقدیر کرد.

وی ادامه داد: قائم مقام دبیرکل سازمان ملل از ایران خواست نقش سازنده خودش را برای مقابله با تروریسم های افراطی داعش ادامه دهد.

ولایتی گفت: در این دیدار همچنین در مورد مساله یمن صحبت شد و من تاکید کردم که حوصی ها مردمی معتدل و اهل صلح هستند و به هیچ وجه قصد ایجاد اختلال در یمن را ندارند.

وی تصریح کرد: دو طرف اظهار خرسندی کردیم که حوصی ها توانستند علیه القاعده کار کنند و آنها را متوقف کرده و حتی در مواردی شکست دهند.

ولایتی افزود: در مجموع آقای الیاسون از نقش ایران برای ایجاد صلح و آرامش در منطقه و کمک به کشورهایی که حکومت هایشان دموکراتیک و تازه تاسیس است قدردانی کرد.

وی ادامه داد: دیدگاه سازمان ملل نسبت به برقراری صلح و آرامش درسوریه و عراق و مقابله با افراطی گری و تروریسم با جمهوری اسلامی ایران مشترک است.

ولایتی در پاسخ به پرسشی در ارتباط با نارضایتی از عملکرد سازمان ملل گفت: جمهوری اسلامی ایران در برخی موارد از عملکرد سازمان ملل رضایت ندارد اما تا جایی که مروبوط به آقای الیاسون می شود، وی فردی اقع بین و با دیگران متفاوت است.

الیاسون:امیدوارم مذاکرات به توافق هسته ای منجر شود

همچنین یان الیاسون قائم مقام دبیرکل سازمان ملل نیز در حاشیه این دیدار در جمع خبرنگاران ابراز امیدواری کرد که مذاکرات 1+5 به توافقی هسته ای منجر شود.

وی افزود: مساله هسته ای ایران نه تنها برای سازمان ملل به عنوان رژیم عدم اشاعه اهمیت دارد بلکه برای کل جامعه جهانی و کاهش تنش ها در منطقه خاورمیانه از اهمیت برخوردار است.

وی در ارتباط با دیدار خود با ولایتی گفت: در این نشست در مورد بسیاری از مباحث مربوط به منطقه صحبت کردیم زیرا در این منطقه آشوب ها و بحران های زیادی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه با ولایتی در جنگ ایران و عراق همکاری های نزدیکی داشته اند گفت: همچنین در این دیدار در مورد عراق و تشویق فرایند دموکراسی این کشور و حمایت از دولت جدید که تلاش می کند به صورت فراگیر عمل کند نیز صحبت کردیم.

قائم مقام دبیرکل سازمان ملل افزود: در این دیدار همچنین در مورد سوریه نیز به گفت و گو پرداختیم.

وی گفت: مساله ای که بر آن تاکید دارم اهمیت کشورهای منطقه است؛ تمام بازیگران مهم منطقه باید مسوولانه عمل کنند و رویکردی منطقه ای در تحولات اتخاذ کنند.

قائم مقام دبیرکل سازمان ملل که برای مذاکرات و تعاملات به ایران سفر کرده است پیش از دیدار با ولایتی با عباس عراقچی، محمد جواد ظریف و کمال خرازی دیدار و گفت و گو کردند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: