velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۸۰۳
پ
کد خبر: ۱۲۲۵
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - 21 October 2014

اظهارات ولایتی درباره آخرین دقایق حیات آیت الله مهدوی کنی

مسئول گروه پزشکی معالج مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی گفت: آیت الله مهدوی کنی صبح امروز دچار اختلال ریتم بطنی شد و از زمان بروز این اختلال به مدت دو ساعت کار احیای قلبی و تنفسی انجام شد که متاسفانه به جایی نرسید.
دکتر علی اکبر ولایتی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود‌: از حدود سه ماه قبل به درخواست خانواده مرحوم آیت الله مهدوی کنی، بنده و همکارانم مسئول کار درمانی وی شدیم.

وی گفت: آیت الله مهدوی کنی وضع قلبی نامناسبی داشت و بواسطه این نارسایی دچار سکته قلبی شد.

ولایتی افزود:‌ حدود چهار ماه قبل زمانی که ایشان دچار عارضه قلبی شدند تا زمانی که وی را به بیمارستان منتقل کردند بخش مهمی از قشر مغز ایشان دچار کم اکسیژنی می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای انتقال آیت الله مهدوی کنی به بیمارستان گروهی از پزشکان متخصص وظیفه درمان وی را بر عهده داشتند گفت: در این مدت آیت الله مهدوی کنی چند بار تا آستانه مرگ رفتند و حداقل چهار بار دچار عفونت شد که سه بار عفونت ریه و یک بار عفونت خون بود.

ولایتی افزود:‌ سه روز پیش آیت الله مهدوی کنی دچار تب شد و معلوم شد که عفونت ادراری و همچنین عفونت ریه دارد و کار درمان با آنتی بیوتیک های قوی آغاز شد اما امروز صبح ایشان دچار اختلال ریتم بطنی شد که متاسفانه تلاش‌ها برای احیا به جایی نرسید.

وی گفت: ‌شاید برای اولین بار در تاریخ پزشکی معاصر باشد که گروه جامعی از پزشکی جدید و سنتی با انواع تخصص‌ها برای درمان وی بکار گرفته شدند.

ولایتی افزود:‌ حضرت آیت الله مهدوی کنی حق بزرگی برگردن انقلاب دارد و پیش از پیروزی انقلاب یار نزدیک امام (ره) بود و پس از پیروزی انقلاب نیز در هر شغل و سمتی که بود خدمت کرد.

وی با بیان اینکه آیت الله مهدوی کنی یار امام و رهبری بود و کمک بسیاری به انقلاب کرد گفت: انتخاب آیت الله مهدوی کنی به عنوان رئیس مجلس خبرگان نشان می‌دهد که وی مورد قبول همه بزرگان، علما و مجتهدان بود و لحظه‌ای از کمک به انقلاب و جمهوری اسلامی غفلت نمی‌کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: