velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۹۳۴
پ
کد خبر: ۱۲۱۷
تاریخ انتشار: يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - 19 October 2014
ولایتی در نشستی با علما و بزرگان زیدی یمن:

ایران از انصارالله در یمن حمایت می کند

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران از مبارزه بحق انصارالله در یمن حمایت می کند و این حرکت را بخشی از حرکات موفق بیداری اسلامی می داند.

به گزارش ایرنا، علی اکبر ولایتی روز شنبه در نشستی با علما و بزرگان زیدی یمن این مطلب را بیان کرد.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: ما از اخبار پیروزی های بسیار ارزشمند مردم یمن اطلاع داریم و از این بابت خوشحالیم و به مردم این کشور تبریک می گوییم.

ولایتی افزود: ما با افکار و اندیشه علامه حوثی پدر معنوی انصارالله آشنا هستیم و از این که عبدالملک حوثی رهبر انقلاب یمن با حرکات مدبرانه و شجاعانه و با یک جهان بینی ارزشمند این انقلاب را اداره می کند خوشحالیم.

وی با بیان این که انصارالله در یمن تحولی ایجاد کردند که در تاریخ این کشور بی سابقه است گفت: پیروزی های پی در پی انصارالله حکایت از این می کند که کار حساب شده و با برنامه ریزی صورت گرفته و با پند گرفتن از گذشته توانسته اند بر اوضاع مسلط شوند و موانع را یکی پس از دیگری بردارند.

وی ادامه داد: اهدافی که در انقلاب 2011 یمن دنبال می شد در طول سه سال گذشته محقق نشد و طرح معروف به خلیجی طرح مناسبی برای یمن نبود و انصارالله بخوبی موضوع را متوجه شدند و این طرح را رد کردند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: انصارالله در یمن با تدبیر مناسب در جهت وحدت همه مذاهب گام برداشته است که این حرکت مورد تایید ما است.

ولایتی اظهار امیدواری کرد، همان نقشی که حزب الله در لبنان دارد انصارالله نیز در یمن داشته باشد.

وی ادامه داد: در وقایع مختلف لبنان حزب الله در کنار ارتش با کسانی که علیه مردم این کشور می جنگند مبارزه می کند.

وی گفت: این که در صنعا ارتش یمن خیلی زود با مردم همراه شد نشان می دهد که رفتار انصارالله و حرکت آنان حکیمانه بوده است.

ولایتی افزود: در برخی از نقاط حرکت هایی مربوط به بیداری اسلامی آغاز شد اما در بین راه شکست خوردند که ما امیدواریم آنها نیز روزی موفق شوند و از منافع اسلام در برابر دشمنان اسلام و صهیونیسم دفاع کنند.

وی اظهارداشت: می دانیم که دشمنان مردم یمن گروهک های تروریستی همچون القاعده را تحریک کرده اند که انفجارات کوری انجام دهند که براثر آن عده ای از مردم شهید می شوند که ما یقین داریم شما بر این توطئه ها پیروز خواهید شد.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: مطمئن هستیم داعش که قطعا عوامل اصلی آن تحریک شده از سوی دشمنان اسلام، صهیونیست ها و آمریکا هستند در عراق و سوریه شکست خواهند خورد.

ولایتی افزود: عوامل آمریکا و صهیونیسم در منطقه هر آنچه انجام داده اند که ضد بیداری اسلامی بود با شکست مواجه شد.

وی ادامه داد: یقین داریم پیروزی انصارالله در یمن قریب الوقوع است.

ولایتی در پاسخ به ابراز ارادت یکی از علمای زیدی یمن نسبت به رهبر معظم انقلاب گفت : بزودی مراتب ارادت شما را به رهبر معظم انقلاب ابلاغ خواهم کرد.

وی همچنین در پاسخ به درخواست یکی از این علما مبنی بر حمایت جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف یمن برای توسعه این کشور اظهارداشت: ما بنا داریم دست مسلمانانی را که برای دفاع از اسلام تلاش می کنند ، بگیریم.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در ادامه مساله اول جهان اسلام را فلسطین دانست و گفت: تا زمانی که فلسطین آزاد شود مسلمانان باید در کنار هم به مبارزه ادامه دهند.

ولایتی افزود: مهم این است که راه آزادی فلسطین از یمن می گذرد چرا که یمن موقعیت استراتژیکی دارد.

وی ادامه داد: حمایت از مبارزه و اصل مبارزه برای آزادی فلسطین و حمایت از مقاومت یکی از مهمترین اقداماتی است که مردم جهان می توانند نسبت به مردم فلسطین اعمال کنند.

ولایتی گفت: در ماجرای اخیر غزه تنها کشوری که در قول و عمل از فلسطین حمایت کرد جمهوری اسلامی ایران بود و رهبران فلسطین همواره اعلام کردند که آنچه ما را در مبارزه علیه صهیونیست ها یاری کرد، حمایت ایرانی ها بود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها