velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۱۰۳
پ
کد خبر: ۱۱۹۷
تاریخ انتشار: يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - 12 October 2014

ولایتی: بسیج امنیت را در کشور نهادینه کرده است

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل گفت: امنیت در کشور و تاریخ پر فراز و نشیب ایران توسط جوانمردان نهادینه شده است و بسیجیان در زمان حاضر نماد فتوت و جوانمردی هستند.
به گزارش ایرنا، علی اکبر ولایتی شامگاه شنبه در آیین اختتامیه اجلاس و جشنواره بین المللی میراث فرهنگی ناملموس در چهلستون اصفهان افزود: فتوت ، عیاری و جوانمردی در طول تاریخ ، کشور ایران را حفظ کرده است.

وی با بیان اینکه از امامان شیعه احادیث متعدد درباره فتوت و جوانمردی آمده، به کتاب دانشنامه جوانمردی خود اشاره کرد و گفت: در این کتاب آیات، روایات، احادیث و پییشینه فتوت بیان شده است.

وی افزود: وجه مشترک ایران قبل از اسلام و بعد از اسلام فتوت و جوانمردی ، و وجه مشترک بین هویت ایرانی و اسلامی نیز فتوت و جوانمردی است.

وی اظهار کرد: اساس دین مبین اسلام بر اعتقاد به خداوند و رفتار صحیح و دوستی با مردم است.

وی همچنین درباره اشعار شیخ فریدالدین عطار گفت: در یکی از اشعار وی بیش از 70 صنعت برای فتوت آمده است و اگر مسلمانان به این صفات مجهز باشند، اهل نجات هستند.

ولایتی تصریح کرد: عرفان خاص و فتوت عامه وجه مشترک بین ایران قبل از اسلام و بعد از اسلام بود و بیش از همه در این باره روایات و احادیث از امام صادق (ع) بیان شده است.

وی با اشاره به میراث فرهنگی کشورمان گفت: تبلور میراث غیرملموس به ملموس، چهلستون است که شهرداری و استانداری اصفهان قرار شد آن را مرمت کنند.

وی افزود: برجسته ترین اثر فرهنگی در کل جهان اسلام، مسجد شیخ لطف الله است؛ این مسجد را معمارانی بنا نهادند که با وضو کار می کردند.

وی گفت: کتاب دانش فتوت و جوانمردی با حدیث و قرآن بیان شده که پیوستگی فرهنگ ماست و هیچ وقت گسسته نمی شود.

دومین جشنواره و پنجمین اجلاس بین المللی مجمع عمومی میراث فرهنگی ناملموس و نخستین نشست زنان این سازمان با حضور نمایندگان بیش از 30 کشور از هفدهم تا نوزدهم مهر ماه به میزبانی اصفهان برگزار شد.

آیین اختتامیه اجلاس و جشنواره میراث فرهنگی ناملموس شامگاه شنبه در محل عمارت تاریخی کاخ چهلستون برگزار شد.

در این آیین با حضور رییس مجلس شورای اسلامی، استاندار و شهردار اصفهان از کتاب پنج جلدی دانشنامه 'آیین فتوت و جوانمردی' علی اکبر ولایتی رونمایی شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: