velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۴۶۳
پ
کد خبر: ۱۱۹
تاریخ انتشار: يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - 05 May 2013
دکتر ولایتی در دانشگاه قم:

اختلاف میان اعضای ائتلاف پیشرفت شایعه است/ همه تحریم‌ها به خاطر اقدامات بیگانگان نیست

عضو ائتلاف پیشرفت در تشریح مشکلات مهم اقتصادی کشور، به موضوعاتی چون تورم، گرانی، بیکاری، کاهش ارزش پول و عدم اعتماد سرمایه گذاران اشاره کرد و گفت: البته بخشی از موارد فوق به خاطر تحریم هاست اما همه تحریم ها نیز به خاطر اقدامات بیگانگان نیست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر ولایتی، عضو ائتلاف پیشرفت که عصر امرو یکشنبه برای سخنرانی و پاسخ به سوالات دانشجویان دانشگاه قم به این شهر سفر کرده بود با اشاره به اینکه سبک فعلی اداره دانشگاهها مطلوب نیست، به تجربه خود در تاسیس دانشکده وزارت خارجه و دانشکده پزشکی اشاره کرد و گفت: سالهاست به عنوان استاد تمام، مشغول مباحثه و تدریس در دانشگاهها هستم و روش مطلوب را پژوهش محوری دانشجویان و دانشگاهها و ارائه مقالات مناسب و کاربردی می دانم.

وی با انتقاد از ترجمه صرف کتابهای خارجی و تدریس آنها در دانشگاهها افزود: در حوزه علوم انسانی نقص بزرگی داریم و باید به این موضوع توجه داشت که می توان شیمی و فیزیک را هم با نگاه اسلامی و غیراسلامی تدریس کرد که از درون آن، یا جهان و انسان به معنای جسمی آن دیده می شود یا اینکه اشرف مخلوقات به تصویر کشیده می شود.

دکتر ولایتی وحدت فعلی حوزه و دانشگاه را صوری توصیف کرد و افزود: این وحدت باید از نظر محتوایی صورت بگیرد و رهبر انقلاب نیز بارها بر امر تحول در بخش هایی مانند آموزش و پرورش تاکید فرموده اند و امیدواریم همانطور که انقلاب از قم شروع شد، تحول در این بخش نیز از قم شروع شود.

عضو ائتلاف پیشرفت در ادامه به درخواست دانشجویان، به پاسخ به سوالات آنها در مورد فضای سیاسی کشور و انتخابات پیش رو پرداخت.



وی در تشریح مشکلات مهم اقتصادی کشور، به موضوعاتی چون تورم، گرانی، بیکاری، کاهش ارزش پول و عدم اعتماد سرمایه گذاران اشاره کرد و گفت: البته بخشی از موارد فوق به خاطر تحریم هاست اما همه تحریم ها نیز به خاطر اقدامات بیگانگان نیست و اگر در حوزه سیاست خارجی طوری عمل می کردیم که قعطنامه شورای امنیت در ارتباط با مسائل اقتصادی صادر نمی شد و آنرا کاغذ پاره فرض نمی کردیم، چنین مشکلاتی رخ نمی داد و تجربه دوران جنگ نشان داد می توان در عین تلاش برای حفظ حقوق ملت، جلوی صدور قطعنامه های اقتصادی را نیز گرفت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اجرای اصل 44 قانون اساسی نیز گفت: سیاست های مربوط به این اصل نیز درست اجرا نشد و اگر کار دولت نظارت بود و مردم نیز مباشرت می کردند و دولت به جای کارخانه داری، کارهای اینچنینی را به مردم واگذار می کرد، فعالیتهای اقتصادی کشور رشد قابل توجهی پیدا می کرد.

عضو ائتلاف پیشرفت در پاسخ به سوال دانشجویان در خصوص علت تشکیل این ائتلاف نیز گفت: اگرچه همه انسان ها با یکدیگر متفاوتند اما از نظر ما کسی که قانون اساسی، ولایت فقیه و نظام را قبول دارد، اصولگراست و ما بر اساس مشترکات خود، ائتلاف کرده ایم و کوبیدن بر طبل اختلاف سلیقه ها فایده ای ندارد و باید بدانیم که اداره جامعه نیاز به صبوری دارد.



دکتر ولایتی درباره مکانیسم انتخاب فرد نهایی ائتلاف نیز به مواردی مانند نظرسنجی و نظر علما و روحانیون اشاره کرد و افزود: ما از هر تصمیمی که جامعتین به آن برسند، تبعیت می کنیم.

عضو ائتلاف پیشرفت ضمن تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی یک رأی دارند و فرمودند کسی نمی‌داند رایشان کیست و این بیانی حکیمانه است، افزود: اگر بخواهیم بر طبل اختلاف بکوبیم چیزی به نفع ملت و کشور حاصل نخواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا سال 84 کاندیدا نشدید و آیا به نفع آیت الله هاشمی رفسنجانی کنار رفتید، گفت: اینگونه نبوده است، برنامه این بود که آیت الله آقا مجتبی تهرانی در سال 83 از بنده خواستند که کاندیدا شوم و گفتند که اگر نشوم روز قیامت جلوی من را می‌گیرند، به همین منظور ایشان با مشورت علما میثاقی تنظیم کردند و از آقای هاشمی خواهش کردند که نیاید، آقای هاشمی هم شرط کردند که در صورتی نمی‌آیند که حتما بنده بیایم و دیگر افراد کناره گیری کنند، همه کاندیدای آن دوره با این نظر موافقت کردند به غیر از یک نفر که همین موجب شکست خوردن پروژه آیت الله آقامجتبی تهرانی شد.



وی همچنین انتشار برخی اخبار درباره اختلاف میان اعضای این ائتلاف را شایعه خواند.

وی در خصوص اقدامات جریان انحرافی نیز گفت: هر کس از خط مستقیم امام راحل که مسئولیت ترسیم آن بر عهده رهبر انقلاب است، انحراف پیدا کند منحرف است و جریان خاصی که مورد اشاره است نیز اگر می خواهد مقبولییتی داشته باشد زودتر به مسیر ترسیم شده رهبر انقلاب بازگردد .

این استاد دانشگاه در خصوص وضعیت عفاف و حجاب در جامعه نیز گفت: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی و بازگشت به ارزشهای اسلامی بود و هروقت انقلاب از عامل به وجود آورنده آن دور شود، از درون پوسیده خواهد شد چراکه عامل بازگرداندن اقتدار به ایران، دین بود.

وی با یادآوری اینکه حجاب اصل مسلم در اسلام است، حدود آنرا مواردی دانست که در کتاب شهید مطهری در این خصوص بیان شده و تاکید کرد: بی بند و باری در جامعه ناشی از عملکرد سست در حوزه حکومتی و ضعف عملکرد در حوزه فرهنگی است.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی افزود: مادامی که آمریکاییان اینگونه اند پاسخ ایران نیز همین است، شرایط گفتگو با آمریکا را رهبری در پیام نوروزی خود فرمودند، آمریکاییان باید بر اساس احترام حقوق مساوی و متقابل در پی گفتگو باشند، بنده گمان می‌کنم به تدریج دنیا و آمریکاییان به حق ایران در استفاده از انرژی صلح آمیز هسته‌ای می‌رسند.

وی احترام به حقوق ملت ایران را رکنی مهم در هرگونه ارتباط خارجی دانست و افزود: آنها باید حقوق مسلم ایران را بپذیرند که این کار، تدبیر و تجربه می خواهد.

 دکتر ولایتی همچنین در پاسخ به سوالی درباره بیان نقاط قوت و ضعف دولت نهم و دهم نیز گفت: تحرک و تلاش برای توزیع بهتر امکانات در همه جای کشور از جمله نقاط قوت بود اما در یک کلام، عدم توجه لازم به قانون نقطعه ضعف این دولت ها بود و رمز موفقیت دولت آینده، رعایت قانون است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها