velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۵۴۵
پ
کد خبر: ۱۱۸۳
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - 07 October 2014
ولایتی در دیدار با وزیر خارجه اسبق فرانسه:

برای مبارزه با داعش به سوریه و عراق کمک می‌کنیم

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما هم به سوریه و عراق کمک کردیم تا با تروریسم و داعش مبارزه کنند، امنیت عراق و سوریه برای ما مهم بوده و به دنبال امنیت منطقه هستیم.

به گزارش مهر، علی‌اکبر ولایتی در دیدار دومینک دوویلپن وزیر خارجه سابق فرانسه، به دوره وزارت خارجه خود اشاره کرد و گفت: بنده در دوره وزارت خارجه تلاش کردم که سطح روابط ایران و فرانسه را گسترش دهیم.

وی ضمن اظهار امیدواری از اینکه روابط خوبی بین دو کشور در آینده ترسیم شود، به پیشینه علم در ایران اشاره کرد و افزود: سابقه گشایش دانشگاه‌های مدرن در ایران به سال 271 پس از میلاد مسیح باز می‌گردد به طوری که در ایران دانشگاه جندی‌شاپور در خوزستان جزو این دانشگاه‌هاست.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بسیاری از کتب نجوم و ریاضی از زبان فرانسه به فارسی ترجمه شده است، تصریح کرد: بسیاری از اساتید برجسته کشور ما به زبان فرانسه صحبت می‌کنند و بر آن تسلط دارند.

ولایتی با تاکید بر اینکه در تاریخ روابط دو کشور ایران و فرانسه هیچ‌گونه سابقه استعماری وجود ندارد، اظهار داشت: فرانسه جایگاه مناسبی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دارد و ما علاقه‌مندیم که این نگاه تقویت شود.

وی با تاکید بر اینکه ایران در حوزه مسائل منطقه‌ای و بویژه مبارزه با تروریسم همواره پیشگام بوده است، بیان کرد: ایران اوضاع کشورهای سوریه، لبنان و عراق را به دقت دنبال می‌کند و مورد ارزیابی قرار می‌دهد. امنیت این کشورها برای منطقه و جهان بسیار مهم است و در زمینه مبارزه با تروریسم می توان زمینه‌های خوبی برای همکاری تعریف کرد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه تاکید کرد: ما هم به سوریه و عراق کمک کردیم تا با تروریسم و داعش مبارزه کنند، امنیت عراق و سوریه برای ما مهم بوده و از آن حمایت می‌کنیم.

ولایتی با بیان اینکه اعلام آمادگی ایران برای مبارزه با تروریسم حائز اهمیت بوده و هست، گفت: مواضع ما در زمینه سوریه و لبنان همان مواضعی است که در سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی به لبنان عنوان شد.

دومنیک دوویلپن وزیر خارجه سابق فرانسه در این دیدار گفت: بنده بارها به ایران آمده‌ام و سفر خوبی نیز داشته‌ام که امیدوارم در این سفر بتوانم نقطه‌نظرات مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دهیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها