velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۶۱۳
پ
کد خبر: ۱۱۸۲
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - 07 October 2014
ولایتی پس از دیدار با نخست‌وزیر پیشین فرانسه:

لغو تحریم‌های ایران در راستای قبول حقانیت ماست

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع گفت: در راستای لغو تحریم‌های ایران کارهایی شروع شده که این امر حاکی از پی بردن تحریم‌کنندگان به حقانیت ایران است.
به گزارش ایسنا، علی‌اکبر ولایتی در دیدار روز سه‌شنبه‌اش با دمونیک دوویلپن، وزیر خارجه‌ی پیشین فرانسه که در مرکز مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد نسبت به افزایش سطح روابط دو کشور و گسترش آن اظهار امیدواری کرد.

دوویلپن نیز در این دیدار با تاکید بر نقش مهم ایران در سطح منطقه‌یی و بین‌المللی بر نقش ایران در راستای مقابله با تروریسم در منطقه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، در حاشیه این دیدار ولایتی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به خبرنگار ایسنا در رابطه با لغو برخی تحریم‌های ایران توسط وزارت دارایی بریتانیا گفت: برخی کارها در رابطه با لغو تحریم‌ها از سوی برخی محافل آغاز شده‌اند که می‌توان برای نمونه به تشکیل دادگاهی در اروپا اشاره کرد که به واسطه رای آن حکم آزاد شدن برخی از کمپانی‌های ایرانی و اموال افراد اشاره کرد و این امر خود حاکی از آن است که تحریم‌ کنندگان ما کم کم به حقانیت ایران پی برده‌اند.

وی ادامه داد: البته ایران سال‌هاست که به تحمل تحریم‌ها عادت کرده است و باید کسانی که انتظار دارند ایران از مواضع خود عقب‌نشینی کنند بگویم ما هرگز از مواضع اصولی خود عقب نشینی نکرده‌ و نخواهیم کرد و خوشبختانه طرف‌های مقابل نیز به این نتیجه رسیده‌اند که بیش از این نمی‌توانند خود را از داشتن رابطه خوب با ایران محروم کنند چرا که این اقدام بیش‌تر به ضرر خودشان است.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که هم اینک ایران روابط خوبی با برخی کشورهای اروپایی، منطقه‌یی و فرامنطقه‌یی دارد، افزود: روابط خوب ما با روسیه و هند و چین و برخی کشورهای اروپایی و رفت و آمدهایی که میان ما و این کشورها وجود دارد همگی موید این است که کشور ما تاثیر به‌سزایی در سطح بین‌المللی دارد.

او در پاسخ به سوال دیگری درباره مذاکرات ایران با 1+5 تاکید کرد: در دیداری که با نخست‌وزیر و وزیر خارجه‌ی پیشین فرانسه داشتیم در رابطه با موضوعات مختلفی از جمله مذاکرات هسته‌یی گفت‌وگو کردیم و در این گفت‌وگوها نیز کاملا مواضع ما روشن است. زیرا ما همان موضعی را داریم که مقام معظم رهبری بر آن تاکید کردند و رییس‌جمهور کشورمان نیز در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل به آن اشاره کردند.

وی ادامه داد: مواضع ما همچنان این است که از حقوق هسته‌ای خود و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای عقب‌نشینی نخواهیم کرد و بر آن پافشاری می‌کنیم.

ولایتی با اشاره به دیدار خود با نخست‌وزیر پیشین فرانسه گفت: از این صحبت‌ها این طور برداشت می‌کنم که حداقل فرانسه این آمادگی را دارد که مثبت‌تر از گذشته حرکت کند و بیش‌تر بحث ما در این دیدار راجع به مسائل منطقه‌یی به‌ویژه مبارزه با تروریسم صحبت کردیم و من به آن‌ها گفتم که متاسفانه گروه‌های تروریستی در منطقه امروز دامن برخی از کشورهای منطقه و غربی را گرفتند که خودشان بانیان راه‌اندازی این گروه‌های تروریستی بودند ولی متاسفانه آن‌ها هنوز به کمک‌های خود به این گروه‌ها ادامه می‌دهند.

ولایتی ادامه داد: وزیر خارجه‌ی پیشین فرانسه در این دیدار تاکید کرد که ایران به عنوان کشوری مقتدر و با ثبات و یکی از بانفوذ‌ترین کشورهای منطقه می‌تواند کمک‌های بزرگی در مقابله با تروریسم در منطقه داشته باشد و من هم در پاسخ به او می‌گویم که ما حمایت از کشورهایی مانند عراق و سوریه و لبنان را جزو وظایف خود می‌دانیم و به این کمک‌های خود ادامه خواهیم داد. البته من امیدوار هستم که مبارزه‌ای که علیه تروریسم آغاز شده است جدی بوده و ادامه یابد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها