velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۵۹۱
پ
کد خبر: ۱۱۷۳
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - 01 October 2014
ولایتی در پاسخ به ایرنا:

چین و ایران اعتقادی به اقدام یک جانبه امریکا برای مبارزه با تروریسم ندارند

مشاور بین الملل رهبر معظم انقلاب با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران و چین با تروریسم مخالف و مصمم به مبارزه با این پدیده هستند گفت: هر دو کشور اعتقادی به اقدام یک جانبه آمریکا در حمله هوایی به سوریه و عراق برای مبارزه با تروریسم ندارند و بر مبارزه با تروریسم در چارچوب مقررات بین المللی تاکید می کنند.

علی اکبر ولایتی این مطلب را پس از دیدار با رییس دانشگاه ریمن چین در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی ایرنا بیان کرد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جمهوری اسلامی ایران و چین با تروریسم مخالف و مصمم به مبارزه با آن هستند اما هیچگاه به کاری که آمریکایی ها به صورت یکجانبه انجام می دهند اعتقاد ندارند.

ولایتی افزود: آنان به بهانه مبارزه با تروریست ها که خود پرورش دهنده آنها بوده اند، در حقیقت زیربناهای سوریه را تخریب می کنند.

وی ادامه داد: چین نیز اعتقادی به این ندارد که به این دعوت آمریکا برای کاری که در منطقه با پوشش مبارزه با تروریسم می کنند بپیوندد بلکه چین و ایران هر دو معتقدند به اینکه کاری در چارچوب مقررات بین المللی باشد و در عین حال مبارزه با تروریسم براساس قواعد بین المللی و بدون مداخله در امور داخلی کشورها دنبال شود.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با اشاره به مباحث مطرح شده در دیدار خود با رییس دانشگاه ریمن چین گفت: ایران و چین به سمتی حرکت می کنند که روابطشان یک روابط استراتژیک و راهبردی باشد.

ولایتی خاطرنشان کرد: ما در انتظار این هستیم که در آینده ای که زمان آن خیلی دیر نخواهد بود رییس جمهور چین بنا به دعوت حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی به ایران سفر کند و ما برای این سفر اهمیت زیادی قائل هستیم.

وی ادامه داد: از گفت و گوهایی که تا به حال روسای جمهور ایران و چین داشتند توانسته ایم بهره های خوبی در پایه گذاری روابط راهبردی بین دو کشور ببریم.

ولایتی اضافه کرد: در این دیدار علاوه بر مطالبی که در حوزه روابط سیاسی، اقتصادی، مالی و انتقال تکنولوژی بین دو کشور صحبت شد گفت و گوهایی نیز درخصوص موضوع تروریسم مطرح شد.

رییس دانشگاه ریمن چین نیز در جمع خبرنگاران درباره رابطه جمهوری اسلامی ایران و چین گفت: تهران و پکن رابطه قدیمی و باستانی دارند و در شرایط فعلی دنیا نیز نکات مشترک و مواضع مشترک و مشابه داریم که با هم همکاری کنیم.

وانگ ون افزود: چین یک قدرت در شرق آسیا و ایران یک قدرت بزرگ در غرب آسیا است و همکاری دو کشور نه تنها برای منطقه مفید است بلکه برای صلح و ثبات دنیا اهمیت زیادی دارد.

وی همچنین با اشاره به بازدید خود از دانشگاه های ایران افزود: فکر می کنم دانشگاه های ایران در منطقه خاورمیانه جزو دانشگاه های درجه اول باشند و امیدواریم دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران نسل جوانی که آینده سازان ایران هستند تربیت کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها