velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۳۶۰
پ
کد خبر: ۱۱۷۱
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - 30 September 2014
دکتر ولایتی در دیدار رئیس دانشگاه ریمن چین:

ایران و چین با قدرت روابط خود را ادامه می دهند

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به رغم همه فشارهای غرب برای تحت تاثیر قراردادن روابط چین و ایران، دو کشور با قدرت به توسعه روابط خود ادامه می دهند.

به گزارش ایرنا، در دیدار رییس دانشگاه ریمن چین با دکتر علی اکبر ولایتی که عصر امروز (سه شنبه) در محل مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد طرفین بر لزوم همکاری دو مجموعه در زمینه های علمی و پژوهشی تاکید کردند.

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب در این دیدار اظهار داشت: ایران از نظرات و فعالیت های چین در جهت صلح منطقه ای و حل مسائل مهم جهانی استقبال می کند هر چند که دخالت برخی از کشورها برخلاف تمامی کنوانسیون های بین المللی نظیر حمله به سوریه و نقض حاکمیت ارضی دو کشور می تواند عواقب جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: تهران و پکن در حوزه مسائل جهانی و منطقه ای دیدگاه های بسیار نزدیک و منافع مشترکی برای توسعه همکاری ها تا سطح استراتژیک دارند که رفت و آمدهای مقامات بلندپایه می تواند مسیر حرکت را هر چه بیشتر تسهیل کند.

ولایتی افزود: روابط جمهوری اسلامی ایران و چین در قالب سازمان همکاری شانگهای می تواند تقویت شود که تقویت روابط اهمیت زیادی دارد.

رییس دانشگاه ریمن چین نیز با ابراز خرسندی از سفر به تهران و دیدار با علی اکبر ولایتی گفت: پس از انقلاب اسلامی ایران، جمهوری اسلامی ایران تنها کشور باثبات و قدرت منطقه ای بوده و نقش ایران در سیاست خارجی چین از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی ادامه داد: تلاش چین همواره بر ایجاد محیطی صلح آمیز و باثبات در جهان بوده و است.

رییس دانشگاه ریمن چین گفت: همکاری های ایران و چین در پروژه های مشترک و زمینه های مختلف منجر به روابط قوی امروز دو کشور شده است.

وانگ ون افزود: همکاری و مشاوره های دو کشور به ویژه در امور منطقه ای و مبارزه با تروریسم بسیار مفید خواهد بود چرا که منطقه خاور میانه به عنوان تامین کننده انرژی جهان از اهمیت فوق العاده ای برخوردار بوده و باید صلح و ثبات و همچنین منطقه ای عاری از تروریسم داشته باشیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها