velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۴۶۸
پ
کد خبر: ۱۱۶
تاریخ انتشار: شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - 04 May 2013
سلمان خورشید در دیدار با دکتر ولایتی تاکید کرد:

عزم جدی هند برای توسعه بندر چابهار و مشارکت در پروژه خط لوله صلح

وزیر خارجه هند از تاسیس کریدور شمال به جنوب که بنادر ایران را به سن پطرزبورگ روسیه وصل می کند، استقبال کرد. این کریدور تسهیلات بزرگی در حمل و نقل و تزانزیت کالا و بهره برداری از ارتباط جاده ای و ریلی بین چابهار و مناطق شرق افغانستان جهت ترانزیت کالا ایجاد می کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر ولایتی، دکتر علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل عصر امروز شنبه با سلمان خورشید وزیر امورخارجه هندوستان و هیئت همراه دیدار کرد.

وزیر امورخارجه هند در این دیدار با توجه به سوابق طولانی دوستی خود با دکتر ولایتی تاکید کرد که برای این دیدار اشتیاق زیادی داشته است.


وی همچنین بر عزم جدی هند برای توسعه بندر چابهار و مشارکت در پروژه خط لوله صلح به منظور انتقال گاز از ایران به پاکستان و هند تاکید کرد.

سلمان خورشید همچنین از تاسیس کریدور شمال به جنوب که بنادر ایران را به سن پطرزبورگ روسیه وصل می کند، استقبال کرد. این کریدور تسهیلات بزرگی در حمل و نقل و تزانزیت کالا و بهره برداری از ارتباط جاده ای و ریلی بین چابهار و مناطق شرق افغانستان جهت ترانزیت کالا ایجاد می کند.


دکتر ولایتی نیز در این دیدار با اشاره به سابقه فرهنگی و تاریخی دو کشور بزرگ ایران و هند، اجرای پروژه های بزرگی همچون خط لوله صلح را باعث نزدیکی پیشرفت هرچه بیشتر دو کشور توصیف کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها