velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۰۲۸
پ
کد خبر: ۱۱۵۲
تاریخ انتشار: شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - 13 September 2014
ولایتی در دیدار با نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور لبنان:

ایران از هر دولتی که مردم لبنان انتخاب کنند حمایت می‌کند

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با توجه به این که لبنان یکی از دموکراتیک‌ترین حکومت‌های عربی است از انتخاب و خواست مردم این کشور در تعیین دولت و رییس‌جمهور حمایت می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، علی اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر شنبه پس از دیدار با وزیر خارجه مکزیک دیداری هم با دریک پلامبلی، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور لبنان در محل مرکز تحقیقات استراتژیک داشت و طی این دیدار پلاملی گزارشی از تحولات منطقه‌یی و لبنان ارائه کرد.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور لبنان تاکید کرد: حفظ امنیت و ثبات در لبنان از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

هم‌چنین ولایتی نیز خاطرنشان کرد: لبنان از نظر ایران کشور مهمی است که تحولات داخلی آن بر کل منطقه تاثیر می‌گذارد.

وی با اشاره به پیشینه روابط ایران و لبنان گفت: این دو کشور همواره روابط خوبی با یکدیگر داشتند و ما نیز تحولات لبنان را از نزدیک رصد می‌کنیم چرا که این کشور برای ایران از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخودار است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان این که جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در برقراری صلح و آرامش در لبنان داشته است گفت: ما همواره بر حفظ تمامیت ارضی این کشور و همزیستی مسالمت‌آمیز جناح‌های مختلف تاکید داشته‌ایم زیرا پایبندی جناح‌ها به قانون اساسی در لبنان از اهمیت زیادی برخودار است.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع خاطرنشان کرد: مردم لبنان به ساختار سیاسی و قانون اساسی این کشور بسیار وفادار و علاقه‌مند هستند. هم‌چنین آن‌ها می‌خواهند با همکاری همه جناح‌های سیاسی لبنان، هرچه سریع‌تر رییس‌جمهور منتخب کار خود را آغاز کند.

ولایتی با اشاره به وضعیت اخیر منطقه و اقدامات گروه‌های بعثی - تکفیری گفت: ما از ابتدا مخالف تحولاتی بودیم که در سوریه و عراق می‌گذشت زیرا برخی کشورها نسبت به تجهیز گروه‌های تروریستی در منطقه اقدام کرده بودند ولی امروز آن‌ها پی بردند که داعش و گروه‌های مشابه آن خطرناک هستند و می‌توانند هر کشوری را با مشکلات جدی مواجه کنند.

وی تاکید کرد: مشابه حملات هوایی که امروز علیه داعش صورت می‌گیرد در گذشته هم در پاکستان علیه گروه طالبان صورت می‌گرفت که منجر به نقض قوانین بین‌المللی شد.

به گزارش ایسنا ولایتی در پایان این دیدار گفت: هرچند لبنان کشوری بزرگ نیست اما در عین حال می‌توان گفت یکی از دموکراتیک‌ترین کشورهای عربی محسوب می‌شود و مردم در این کشور به دموکراسی احترام می‌گذارند و در نتیجه هرچه مردم لبنان بپسندند و هر رییس‌جمهور و دولتی را که آن‌ها انتخاب کنند مورد حمایت ما نیز خواهد بود و امیدواریم آن‌ها با همین قدرت مقابل صهیونیست‌ها نیز بایستند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: