velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۴۸۴
پ
کد خبر: ۱۱۴۸
تاریخ انتشار: شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - 13 September 2014
ولایتی در جمع خبرنگاران:

ائتلاف ضد داعش بهانه‌ای برای مداخله در عراق و سوریه است

مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ائتلاف ضد داعش بهانه‌ای برای مداخله در امور داخلی عراق و سوریه است.

به گزارش تسنیم، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار با معاون وزیر خارجه مکزیک در جمع خبرنگاران درباره ایجاد ائتلاف ضد داعش و هدف آمریکا از ایجاد چنین ائتلافی اظهار داشت: در رابطه با داعش و گروه‌های تروریستی نظیر این گروه، آنچه می دانیم این است که این گروه‌های ترویستی با کمک و طراحی آمریکا و متحدینش در غرب و در منطقه به وجود آمد و آنها این گروه های تروریستی را به وجود آوردند، همانطور که آمریکا القاعده را بوجود آورد.

وی ادامه داد: بعد از اینکه از آن طریق موفق نشدند حکومت‌های قانونی این منطقه مانند سوریه و عراق را سرنگون کند، اکنون درست در جهت عکس شعار می‌دهند در حالی که هدفشان یکی است و آن این است که به بهانه مبارزه با داعش در کشورهایی مانند عراق و سوریه دخالت کنند.

مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ملاحظه کردید که حکومت سوریه و عراق با این کار مخالفت کردند که آمریکایی‌ها به بهانه مبارزه با داعش بدون اجازه حکومت‌های این کشورها هواپیماهایشان را به داخل فضای قانونی این کشورها بفرستند. به نظر می‌رسد که مبارزه با داعش بهانه‌ای برای مداخله در امور داخلی کشورهایی مانند عراق و سوریه است.

ولایتی در پاسخ به این پرسش که نظر جمهوری اسلامی در خصوص حمله به سوریه و عراق چیست، گفت: همواره در طول این سالها جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که از حکومت‌های قانونی سوریه و عراق حمایت می‌کند و حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت قانونی و مردم عراق و سوریه ادامه خواهد داشت.


نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
حسن
Iran, Islamic Republic of
05 مهر 1393 - 06:31
در اصل داعش راه خلاص شدن از شر نیروهایی است که این امپریالیسمها تربیت کرده اند و بخاطر اینکه در کشورشان اغتشاشی بوجود نیاورند آنها را به سایر مناطق گسیل میکنند مخصوصا به خاورمیانه و کشورها مسلمان تا با ایجاد بی نظمی از رشد و تعالی این کشورها ممانعت کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: