velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۷۱۷
پ
کد خبر: ۱۱۴۲
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - 11 September 2014
ولایتی در کنفرانس نقش علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین:

هژمونی قدرت منطقه از استکبار به سوی مقاومت اسلامی در حال تغییر است

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: علمای جهان اسلام گرد هم آمده‌اند تا موضع جهان اسلام را در حمایت از فلسطین اعلام کنند. امروز در سراسر جهان یک حقیقت روشن شده و آن نامشروع بودن رژیم صهیونیستی است.

به گزارش ایسنا، علی اکبر ولایتی صبح امروز در کنفرانس بین‌المللی علمای اسلامی در حمایت از مقاومت فلسطین با بیان این‌که سرزمین فلسطین در اشغال است و حتی از حقوق اولیه نیز برخوردار نیست، اظهار کرد: اتفاق‌هایی که برای مردم فلسطین روی داد نهایت خشونت‌ها را نشان داد. در طی این مدت (50 روز) بیش از 58 هزار بار به این منطقه کوچک اما متراکم حمله کردند و جهان اسلام باید از این مقاومت حمایت کند.

وی ادامه داد: علمای جهان اسلام گرد هم آمده‌اند تا موضع جهان اسلام را در حمایت از فلسطین اعلام کنند. امروز در سراسر جهان یک حقیقت روشن شده و آن نامشروع بودن رژیم صهیونیستی است. این حرفی بود که از ابتدا امام خمینی (ره) و جانشین بر حقش امام خامنه‌ای و مسلمانان همواره به آن اشاره می‌کردند.

مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری تصریح کرد: ما باید به این مسأله دقت کنیم که ادامه اشغال فلسطین می‌تواند خطری بزرگ برای کل جهان باشد. تمام راه‌هایی که غربی‌ها برای حمایت از فلسطین ارائه داده بودند اشتباه بود و آنها راه به جایی نبردند.

ولایتی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، گفت: ایشان بارها فرموده‌اند که راه‌حل عادلانه و دموکراتیک ما این است که تمام فلسطینی‌ها چه آنهایی که در داخل هستند و چه آنهایی که در خارج از فلسطین اما با هویت فلسطینی زندگی می‌کنند باید در یک همه‌پرسی شرکت کنند و خود آنها ساختار دولتشان را مشخص کنند. آن‌گاه است که امنیت در این سرزمین برقرار می‌شود.

وی تصریح کرد: پیام روشن ما به دولت‌های اسلامی این است که بیاییم به یاری مظلومان برخیزیم و برای تحقق این کار باید تمام دولت‌های اسلامی اختلافات سیاسی و غیرسیاسی را کنار بگذارند و به کمک مظلومان بشتابند.

مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: عالیجنابان و علمای بزرگ اسلام آگاه باشید که وظیفه ما از یک طرف فراهم کردن امکانات برای حمایت از مقاومت است و از طرف دیگر باید درصدد آن باشیم که با کشورهایی که با مقاومت سر جنگ دارند به مبارزه برخیزیم. تجهیز و مسلح کردن گروه‌های مقاومت در سراسر فلسطین اعم از غزه تا رود اردن باید مسلح شوند. اگر کاری می‌خواهید کنید آن کار این است که در تمام فلسطین مردم باید مسلح شوند وگر نه با آرامش و مصالحه چیزی دست فلسطینی‌ها را نمی‌گیرد.

ولایتی تاکید کرد: بزرگان جهان اسلام با نگاهی به تحولاتی که در منطقه رخ داده می‌بینند که هژمونی قدرت منطقه از سمت استکبار به سوی مقاومت اسلامی در حال تغییر است. با رهبری درست جهان اسلام در منطقه می توانیم مسیر نیل به تمدن نوین اسلامی را پی‌ریزی کنیم.

وی همچنین افزود: امروز شاهد رشد افراطی‌گری در بعضی مناطق جهان اسلام هستیم. کارهایی که بعضی افراطیون انجام می‌دهند تا بین شیعه و سنی اختلاف بیاندازند. اسلام از این گروه‌های افراطی بیزار است. زمانی که در رابطه با این گروه‌ها واکاوی و ارزیابی داشته باشیم می‌بینیم که پشت این افراطی‌گری‌ها توطئه برخی کشورهای غربی همچون آمریکا و صهیونیست ‌است.

مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری تصریح کرد: افراطیون به تمام نقاط اسلامی حمله می‌کنند و مسلمانان را می‌کشند ولی چرا زمانی که غزه مورد هجوم قرار گرفت حتی یک گلوله به سمت صهیونیست‌ها نفرستادند و وقتی از آنها سوال شد مگر غزه را نمی‌بینید می‌گفتند مأموریت ما چیز دیگری است. بله، آنها درست می‌گفتند. مأموریت آنها ایجاد تفرقه در دین اسلام است و رمز پیروزی امت اسلامی، وحدت شیعه و سنی در مقابل دشمن مشترک منطقه و بین‌الملل است.

ولایتی اظهار کرد: این گروه‌های تکفیری در نقاط مختلف جهان اسلام همچون قارچ روییدند و کارهایی انجام می‌دهند که اسلام از انجام آن کارها شرمسار است. ابتدا کشورهای غربی از آنها حمایت می‌کردند اما وقتی هویت آنها آشکار شد درصدد نفی این حمایت برآمدند.

وی ادامه داد: اکنون کشورهای غربی به بهانه حمایت از کشورهای اسلامی مرزهای هوایی پاکستان، عراق و سوریه را درهم می‌شکنند.

مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری در پایان گفت: آنها هیچ‌گونه ارتباطی با اسلام و مسلمانان ندارند و مزدور صهیونیست و آمریکا هستند و علمای جهان اسلام باید آنها را بشناسند و به مبارزه با آنها برخیزند تا هویت واقعی اسلام حفظ شود.


نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
امیر رضاقلی
Iran, Islamic Republic of
20 شهريور 1393 - 09:32
بسمه تعالی
درود بر مشاور هوشیار و بصیر مقام معظم رهبری، دانشمند محترم، دکتر ولایتی.
امروز وظیفه همه مسلمانان دنیا، اجماع در برابر اسرائیل و مواضع صهیونیستی غربی ها و مبارزه برای بیرون راندن آنان از فلسطین مقدس است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها