velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۸۰۲
پ
کد خبر: ۱۱۱۰
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - 13 August 2014
ولایتی در دیدار جمعی از اقشار جامعه سوریه:

ملت سوریه قله بحران را پشت سر گذاشته است

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه پیش بینی ما این است که دولت و ملت سوریه قله بحران را پشت سر گذاشته و بتدریج آرامش به این کشور باز می گردد گفت: به نظر می رسد بیش از 50 درصد مشکلاتی که سوریه در اوج بحران با آن مواجه بود حل شده است.

به گزارش ایرنا «علی اکبر ولایتی» عصر سه شنبه در دیدار جمعی از اقشار جامعه سوریه اظهار داشت: کشور و مردم سوریه دوست و برادر ما هستند و ما از مقاومت رییس جمهوری این کشور در برابر هجوم بیگانگان تقدیر می کنیم.

وی ادامه داد: البته این پایداری و مقاومت بدون حمایت ملت سوریه ممکن نبود.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین پیروزی های پیاپی مردم سوریه علیه دشمنان این کشور را تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد که باقی مانده مشکلات مردم این کشور نیز برطرف و مردم با توانمندی خود بتوانند کشورشان را بازسازی کنند و همچنان محکم و مقتدر به حیات سیاسی خود با پشتکار ادامه دهند.

ولایتی افزود: ایران، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین حلقه های زنجیره ای مقاومت در برابر صهیونیست ها هستند و مخالفت با سوریه تنها مخالفت با این کشور نیست بلکه مخالفت با عراق، لبنان و فلسطین نیز می باشد.

وی ادامه داد: گاهی همزمان به این نقاط تهاجم می کنند و اگر مقاومت و همبستگی بین این کشورها نبود تا به حال زنجیره مقاومت از بین رفته بود.

مشاور رهبر معظم انقلاب در پاسخ به سوالی درباره وظایف این مرکز تحقیقاتی گفت: این مرکز زیر نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام است که سیاست کلی نظام را ترسیم می کند؛ بر اساس قانون اساسی سیاست های کلی نظام در اختیار رهبر معظم انقلاب است.

ولایتی افزود: مرکز تحقیقات استراتژیک در تمامی حوزه های حکومتداری از جمله سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و اجتماعی اقدامات پژوهشی را انجام می دهد.

وی ادامه داد: مرکز تحقیقات استراتژیک در واقع یک مرکز مادر برای اقدامات پژوهشی در کشور است.

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب در ادامه در پاسخ به سوالی درباره محاصره اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، گفت: ملت ما از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون به این محاصره عادت دارند و اقتصاد مقاومتی چاره و علاج این مسئله است.

ولایتی افزود: ملت ما تا کنون توانسته اند از تمامیت ارضی کشور دفاع کنند و در حوزه های مختلف شاهد پیشرفت های علمی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باشند.

وی ادامه داد: آن ها محاصره اقتصادی را به این منظور انجام دادند که ما از فعالیت ها و تحقیقات صلح آمیز هسته ای دست برداریم که این یک خواسته عمل نشدنی است و حتما تحقیقات و اقدامات جمهوری اسلامی ایران درباره فعالیت صلح آمیز هسته ای ادامه خواهد یافت حتی اگر فشارها از طرف برخی کشورها همچون آمریکا ادامه داشته باشد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود گفت: کلیه کسانی که با امور منطقه آشنا هستند می دانند که هر لحظه ممکن است کشورهایی که در مقابل صهیونیست ها و حامیانشان می ایستند مورد تهاجم و فشار قرار گیرند.

ولایتی اظهار کرد: آن چه درسوریه اتفاق افتاده، برای اولین بار نیست و ما در گذشته نیز شاهد جنگ های مختلف در سوریه و برخی حرکت های تروریستی در این کشور بوده ایم.

وی خاطر نشان کرد: امروز پس از گذشت حدود سه سال از بحران سوریه ملت، ارتش و دولت این کشور قوی تر از آن روزی هستند که هنوز مورد تهاجم قرار نگرفته بودند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با توجه به آنچه در لبنان، عراق و فلسطین اتفاق افتاد و در همه موارد مردم به نسبت پیروز شدند که این مهم نیز به امنیت و رهایی سوریه از بیگانگان کمک می کند.

ولایتی با اشاره به حمایت های همه جانبه ایران از ملت های مظلوم از جمله فلسطین اظهارکرد: ایستادگی ایران در مقابل رژیم صهیونیستی و حمایت بی دریغ از فلسطین موجب شده است تا کسانی که در منطقه ایجاد شرارت می کنند جرات تجاوز به ایران را نداشته باشند چرا که می دانند ایران قدرتمند است و می تواند از منافع خود و دوستانش در منطقه حمایت کند.

وی همچنین در پاسخ به سوال یکی دیگر از نمایندگان هیات سوری حاضر در این نشست مبنی بر اقدامات وهابیون و گروه های تندرو در منطقه افزود: این فرقه طی سال های اخیر بخصوص در قرن بیستم اقدامات و فعالیت های خود را تشدید کرده که در این زمینه نشریات ما و افراد مختلف از جمله سیاستمداران و اهل قلم، کتاب ها و مطالب مختلفی را منتشر و اعلام کردند.

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب ادامه داد: در این رابطه نیز رسانه های دیداری و شنیداری مطالب خوبی را به منظور آگاه سازی فعالیت های این فرقه اطلاع رسانی کردند که همواره ادامه خواهد داشت.

ولایتی گفت: امروز در بین مسلمانان شیعه و سنی، فرقه وهابیت به عنوان یک فرقه منفور شناخته شده است.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نحوه انتقال تجربیات ایران به ملت سوریه به منظور ارج نهادن به مقام شهیدان و پاسداری از حقوق آنان نیز گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران تجربه طولانی و ارزشمندی دارد که می توانیم با هماهنگی رییس این سازمان تجربیات خود را در اختیار شما قرار دهیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها