velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۷۵۱
پ
کد خبر: ۱۱۰۹
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - 13 August 2014
ولایتی در دیدار صمیمانه با برخی فرهیختگان و اصحاب رسانه سوریه:

فعالیت های هسته ای ایران ادامه خواهد داشت

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: غربی ها محاصره اقتصادی را برای این انجام داده اند که ما از فعالیت ها و تحقیقات صلح آمیز هسته ای دست برداریم که این یک خواسته عمل نشدنی است و حتما تحقیقات و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در رابطه با فعالیت صلح آمیز هسته ای ادامه خواهد یافت حتی اگر فشارها از طریق برخی کشورها مانند آمریکا ادامه داشته باشد.

به گزارش مهر علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام هر در دیدار صمیمانه با برخی فرهیختگان و اصحاب رسانه سوریه اظهار داشت: کشور سوریه و مردم آن کشور دوست و برادر ما هستند و از رئیس جمهور سوریه به دلیل مقاومتی که در برابر هجوم بیگانه از خود نشان داد تشکر می کنیم و همچنین این پایداری و مقاومت در برابر هجوم بیگانگان و مزدوران به هیچ عنوان بدون حمایت ملت سوریه ممکن نبود.

وی در ادامه افزود: امیدواریم باقیمانده مشکلات مردم سوریه برطرف شده و آنها بتوانند با به کارگیری توانمندی های خود کشورشان را دوباره بازسازی کنند و با مقاومت به حیات سیاسی خودشان در تراز بالا ادامه دهند.

ولایتی با تاکید بر اینکه ایران، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین حلقه های زنجیره مقاومت در برابر صهیونیست ها و دشمنان خود هستند اظهار داشت: اگر مقاومت، ایستادگی و همبستگی ملت مردم سوریه نبود این زنجیره مقاومت از سوی دشمنان از بین می رفت.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نحوه فعالیت این مرکز خطاب به فرهیختگان سوریه ای گفت: این مرکز در رابطه با سیاست های کلی نظام و در بخش های مختلف پژوهش می کند و براساس قانون اساسی کشورمان این مرکز در اختیار مقام معظم رهبری است که در زمینه و بخش های مختلف سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی مطالعه و پژوهش دارد. همچنین تمام حوزه هایی که مربوط به اداره حکومت می شود فعالیت های پژوهشی مربوط به آنها نیز در این مرکز انجام می شود و در واقع مرکز تحقیقات و استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان مرکز مادر برای دیگر مراکز پژوهشی کشور شناخته شده است.

ولایتی در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان مجلس سوریه در رابطه با اقدامات ایران نسبت به تحریم های اقتصادی تصریح کرد: ملت ما از ابتدای انقلاب تاکنون به محاصره های اقتصادی عادت دارد و غلبه بر این محاصره نیز همواره مقاومت بوده. بدین وسیله ملت ایران تاکنون توانسته است از حقوق خود و همچنین تمامیت ارضی کشور دفاع کند و بدین ترتیب هم اکنون شاهد پیشرفت های مختلف ایران در زمینه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی هستیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات اخیر سوریه و آرامشی که هم اکنون در کشور حاکم شده گفت: انچه که در سوریه اتفاق افتاد اولین بار نبوده و نیست و در گذشته شاهد جنگ های مختلف و برخی حرکت های تروریستی در سوریه بوده ایم و فکر می کنیم به تدریج آرامش به سوریه باز خواهد گشت و همچنین دولت و ملت سوریه قله بحران را پشت سر گذاشته است.

ولایتی با بیان اینکه بیش از 50 درصد مشکلاتی که مردم و ملت سوریه در اوج بحران با آن مواجه بودند هم اکنون برطرف شده و آنها به زندگی عادی خود برگشته اند افزود: امروز پس از گذشت بحران چهار ساله سوریه، ملت و مردم و رزمندگان و ارتش سوریه قوی تر از گذشته هستند و می توانند دوباره با همدلی و همبستگی یکدیگر کشور خود را بازسازی کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به آنکه در لبنان، عراق و فلسطین اتفاق افتاده در همه موارد مردم به نسبت پیروز شدند که این مهم نیز به امنیت و رهایی سوریه از بیگانگان کمک می کند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حمایت های همه جانبه ایران از ملت های مظلوم از جمله فلسطین گفت: دشمن مشترک همه ما متوجه این شد که جمهوری اسلامی ایران قدرتش خیلی بیشتر از آن است که تصور می شد.

ولایتی درباره محاصره اقتصادی ایران گفت: آنها محاصره اقتصادی را برای این انجام داده اند که ما از فعالیت ها و تحقیقات صلح آمیز هسته ای دست برداریم که این یک خواسته عمل نشدنی است و حتما تحقیقات و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در رابطه با فعالیت صلح آمیز هسته ای ادامه خواهد یافت حتی اگر فشارها از طریق برخی کشورها مانند آمریکا ادامه داشته باشد.

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات فرقه وهابیت در منطقه تصریح کرد: این فرقه طی سال های اخیر بخصوص در قرن بیستم اقدامات و فعالیت های خود را تشدید کرده که در این زمینه نشریات ما و افراد مختلف از جمله سیاستمداران و اهل قلم، کتاب ها و مطالب مختلفی را منتشر و اعلام کردند. در این رابطه نیز رسانه های دیداری و شنیداری مطالب خوبی را به منظور روشن سازی فعالیت های این فرقه اطلاع رسانی کردند که همواره ادامه خواهد داشت.

ولایتی تصریح کرد: تمام مسلمانان از جمله شیعه و سنی فرقه وهابیت را به عنوان یک فرقه منفور می شناسند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نحوه انتقال تجربیات ایران به ملت سوریه به منظور ارج نهادن به مقام شهیدان و پاسداری از حقوق آنان گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران تجربه طولانی و ارزشمندی دارد که می توانیم با هماهنگی رئیس این سازمان تجربیات خود را در اختیار شما قرار دهیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: