velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۸۰۰
پ
کد خبر: ۱۰۹۴
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - 24 July 2014
دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی:

نزدیکی داعش به مرزهای ایران تهدیدی برای ما نیست

ولایتی با بیان اینکه فلسطین قلب تپنده جهان اسلام است، گفت: نزدیکی داعش به مرزهای ایران تهدیدی برای ما نیست و ایران در جنگ با عراق مقاومت جانانه خود را به جهان ثابت کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، علی اکبر ولایتی، دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی و رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست جنبش بیداری اسلامی با اصحاب رسانه در بخش دیگری از این نشست در مورد فعالیت جنبش عدم تعهد در راستای بیداری اسلامی گفت: به نظر می رسد با ظرفیتی که داریم به عنوان ریاست جنبش عدم تعهد می توانیم در این زمینه اقدام کنیم و وزارت خارجه نیز در تدارک یک فعالیت در جهت توجه جهانی به مساله فلسطین و غزه هستیم بدون تردید امسال با توجه به رویدادهای غزه حضور مردم اهمیت بیشتری در ایران و سایر نقاط جهان در روز قدس دارد.

وی در مورد سطح کمک‌رسانی جمهوری اسلامی به گروه حماس اظهار کرد: در مورد کمک‌های ما به حماس و جهاد اسلامی هیچ تفاوت و تبعیضی میان جهاد اسلامی و حماس از نظر ما وجود ندارد و کماکان کمکهای جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف وجود دارد و بنده از ورود به جزییات این کمکها معذورم. ما به عنوان وظیفه و برای دفاع از ملت فلسطین به آنها کمک می‌کنیم و شایعاتی که وجود دارد درست نیست.

وی در مورد ارتباط ایران با حزب الله تصریح کرد: حزب الله متحد ایران است سیاست‌های ایران و مقاومتهای اسلامی بسیار هماهنگ است و اگر گفته می‌شود رابطه ما گرم نیست این موضوع درست نیست و رابطه ما با آنها همچنان قوی است.

وی در مورد عملکرد دبیرکل سازمان ملل در موضع فلسطین و جنایات اسراییل اظهار کرد: توقع این است که یکی از ارکان سه گانه سازمان ملل فعالتر از گذشته باشد اما متاسفانه می‌بینیم که دبیرکل فعلی سازمان ملل متحد گویی که سخنگوی رژیم اسراییل است و می رود در تل آویو فلسطینی‌ها را مورد خطاب قرار می دهد و می‌گوید موشک شلیک نکنید.

وی ادامه داد: سازمان ملل دبیرکل‌های برجسته‌ای را دیده است و شاهد بودیم که در میان این اشخاص کسانی به خاطر ازادی جان خود را از دست داده‌اند اما نوع برخورد این دبیرکل در شان سازمان ملل نیست و هر آنچه آمریکاییها می گویند او عمل می‌کند وظیفه دبیرکل این است که هر جا آشوبی به راه افتاد در ایجاد آرامش تلاش کند و شان و بی طرفی خود را در حل موضوع حفظ کند.

وی ادامه داد: این وظیفه سازمان ملل است که یک راه امن برای رساندن کمک به مردم فلسطین نشان دهد اما این دبیر کل هیچ کدام از این کارها را انجام نمی دهد و تا به حال در تاریخ سازمان ملل چنین دبیرکلی نداشته‌ایم.

وی گفت: بدون تردید ما از مصر توقع داریم که نقش مهمتری ایفا کند و با باز کردن گذرگاه رفح در امر کمک‌رسانی کوشا باشد اما پیشنهاد داده شده توسط مصر برای فلسطین و جهاد اسلامی و حماس قابل قبول نیست این پیشنهاد یک طرفه است و توقع ما از مصر این است که نقش مثبت و سازنده ای را در این میان ایفا کند.

 وی در مورد موضع آتش بس و موضع ایران در این خصوص گفت: اینکه فقط درخواست آتش بس کنیم کافی نیست برای اینکه محاصره غزه باید پایان یابد و اجازه داده شود مردم غزه بتوانند از خود دفاع کنند. و از همه طرف تحت فشار نباشند شورای امنیت سازمان ملل وظیفه دارد که هرگاه صلح و امنیت در بخشی از جهان به خطر افتاد دخالت کند اما هیچ نظری از شورای امنیت نمی‌بینیم و فقط از موضع یک جانبه برخورد می‌کند و از موضع مهاجمین اسراییل دفاع می کند.

ولایتی در مورد محمودعباس اظهار کرد: از محمودعباس توقعی جز کارهایی که انجام داده است نداریم او کاری جز حمایت از رژیم صهیونیستی نکرده است و فقط پیام رژیم صهیونیستی را به طرف مقابل ابلاغ کرده است. اینکه از امریکا و اسراییل حمایت کرده باید شک بزرگی در ذهن ایجاد کند و اکنون مردم فلسطین نیز محمود عباس را به رسمیت نمی‌شناسند و این فرد مشروعیت لازم را ندارد دولت خودگردان فلسطین نیز موضع محمودعباس را قبول ندارد.

 وی در مورد موضع گیری دولت درخصوص مساله غزه تاکید کرد: رهبر انقلاب نیز در جلسه‌ای که اخیراً هیئت دولت با ایشان داشتند از موضع‌گیری رییس جمهور درخصوص مساله غزه اظهار رضایت کردند وزارت خارجه نیز در حال فعالیت در حوزه‌های مختلف است و امیدواریم موضع گیری درخصوص محاکمه سران اسراییل نیز زودتر مورد پیگیری قرار گیرد.

 وی در پاسخ به یکی از رسانه‌های خارجی در مورد ارتباط میان وضعیت عراق، سوریه و غزه اظهار کرد: حتماً ارتباطی میان این سه کشور وجود دارد حمایت رژیم صهیونیستی از گروه‌های تروریستی مانند داعش در سوریه و عراق تردید ناپذیر است و این چیزی نیست که ما براساس تحلیل بگوییم بارها سیاسیون تل آویو اعلام کرده اند که از گروههای تروریستی علیه سوریه حمایت می‌کنند تا از سویی بر اختلافات میان مسلمانان اضافه کرده و از سوی دیگر مسلمانان را به سمت برادرکشی سوق دهند.

ولایتی تاکید کرد: فلسطین قلب تپنده بیداری اسلامی در جهان اسلام است و ایران همچنان به حمایت‌های خود از این کشور ادامه می‌دهد.

 وی در مورد نزدیکی داعش به مرزهای ایران و نگرانی از بابت حملات این گروه‌های تروریستی تاکید کرد: ایران در جنگ با عراق مقاومت جانانه خود را نشان داده است و دیگر هیچ کشوری جرات حمله به ایران را ندارد جمهوری اسلامی به مردم ایران به عنوان قدرت اول منطقه ای اقتدار خود را در دفاع از مرزهای کشور خود نشان داده‌اند و علت اینکه با گروههای تروریستی مخالف هستیم نفس کار تروریستی است به غیر از این گروهها منافقین نیز در پناه آمریکا هستند و این امر به معنای تهدید مرزهای ایران نیست و تجربه مهم ایران در مقاومت به دنیا ثابت شده است و کسی جرات نمی‌کند به مرزهای ایران تجاوز کند.

وی در مورد نقش عربستان در موضع فلسطین و کمک به تروریست‌ها گفت: این موضوع نیازمند بررسی سازمان های بین المللی است تا معلوم شود چه کسانی از تروریست ها حمایت می کنند بدون تردید هر کمکی که به تروریستها می رسد نیازمند بررسی از سوی مجامع بین‌المللی است.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علي
UNITED STATES
19 مرداد 1393 - 03:42
هشت سال دفاع از خاك مقدس كشور ايران بزرگترين درس عبرت براي هر متجاوز بي سروپايي است كه فكر تجاوز به ايران را دارد . ما براي اين خاك شهيد داديم و تا زنده ايم اجازه نميدهيم كسي به ما و كشورمان نگاه چپ كنه .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها