velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۰۶۷
پ
کد خبر: ۱۰۸۹
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - 24 July 2014
ولایتی در نشست خبری:

هیچ کشوری جرأت حمله به ایران را ندارد/ جنگ غزه و حمله داعش با هم ارتباط دارند

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: حضور تروریست های داعش در عراق و سوریه و جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه با یکدیگر ارتباط دارند و حمایت رژیم صهیونیستی از این گروه ها تردیدناپذیر است.

به گزارش مهر، علی اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در نشست خبری خود که در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد درپاسخ به این سوال که آیا میان اتفاقات اخیر منطقه همچون عراق و سوریه با جنگ فلسطین و رژیم صهیونیستی ارتباطی وجود دارد، اظهار داشت: قطعا این اتفاقات با یکدیگر در ارتباط هستند و در همین رابطه نیز صهیونیست ها و سیاسیون تلاویو صراحتا اعلام کردند که از گروه های تروریستی در عراق و سوریه حمایت می کنند و این موضوع نیز تردیدناپذیر است.

وی با بیان اینکه خواسته و هدف آنها ایجاد تفرقه میان مسلمانان است، افزود: آنها خواستار این هستند که مسلمانان به سمت برادرکشی سوق داده و همچنین فلسطین که قلب تپنده بیداری اسلامی در جهان محسوب می شود را مورد حمله ددمنشانه قرار دهند.

ولایتی در پاسخ به این سوال که آیا ایران نگران گروه های تروریستی در مرزهای خود نیست، گفت: حضور تروریست ها همچون داعش در کشورهای همسایه به معنی تهدید مرزهای ایران نیست و تجربه ای که دنیا از مقاومت ملت ایران دارد هیچکس و هیچ کشوری جرات نمی کند به مرزهای ایران تجاوز کند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل اضافه کرد: آنها می دانند جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت اول منطقه آن قدر اقتدار دارد که از مرزهای خود حفاظت کند و آنها نیز جرأت حمله را نخواهند داشت و علت مخالفت ما با گروه های تروریستی همچون داعش به دلیل نفس کار تروریستهاست و نه ناامن بودن مرزهای کشورمان.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار اخیر اعضای هیات دولت با مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری از موضع گیری دولت و رئیس جمهور درباره غزه ابراز رضایت کردند لذا در همین زمینه امیدواریم محاکمه سران صهیونیست در دادگاه های بین المللی مورد پیگیری وزارت امور خارجه ما قرار بگیرد.

ولایتی در پاسخ به سوالی درباره این که شما سخنان محمود عباس را به عنوان رئیس جنبش فتح به منظور پذیرش طرح مصر چگونه ارزیابی می کنید گفت: وی هیچگاه کاری در جهت حمایت از فلسطین نکرده و تنها پیام رژیم صهیونیستی را به طرف مقابل انتقال دادند.

وی افزود: محمود عباس با این سخنان مشروعیت خود را از دست داده است و حتی تعدادی از وزرای موجود در دولت خودگردان فلسطین مواضع وی را قبول ندارند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از اعلام آتش بس چیست، تصریح کرد: این که تنها درخواست آتش بس کنیم کافی نیست زیرا محاصره غزه باید پایان داده شود و اجازه دهند مردم مظلوم غزه بتواند از خود دفاع کند و در همین رابطه نیز شورای امنیت سازمان ملل وظیفه دارد که اگر صلح و امنیت بخشی از جهان به خطر بیافتد دخالت کرده و اقدام جدی را به منظور ایجاد صلح انجام دهد و یک طرفه اعلام کردن آتش بس تنها حمایت از مهاجمان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات دبیرکل سازمان ملل متحد به منظور آتش بس در جنگ میان رژیم صهیونیستی با مردم غزه بیان کرد: متاسفانه دبیرکل سازمان ملل متحد همچون سخنگوی رژیم صهیونیستی عمل می کند و وی نیز حد و اندازه یک دبیرکل را حفظ نمی کند و هر آن چه که آمریکا می گوید انجام می دهد. این در حالی است که وی باید در این جایگاه بی طرف عمل و اقدام کند.

ولایتی با بیان این که حمایت غذایی و دارویی به مردم فلسطین از وظایف سازمان ملل متحد است که باید آن را انجام دهد افزود: تا به حال سابقه نداشت که سازمان ملل چنین دبیرکلی داشته باشد.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی درباره نقش کشور مصر در حمایت از مردم مظلوم فلسطین خاطرنشان کرد: مصر به عنوان یک کشور اسلامی باید نقش فعالتری ایفا کند و حداقل نیز گذرگاه رفح را به منظور انتقال کمکهای دارویی و غذایی باز کند و همچنین پیشنهادی که از سوی مصر به منظور آتش بس داده شده به هیچ عنوان از سوی مردم فلسطین قابل قبول نیست.

وی در بخشی از سخنان خود در رابطه با کمکهای جمهوری اسلامی ایران به گروه حماس و جبهه جهاد اسلامی تصریح کرد: هیچ تفاوت و تبعیضی بین جهاد اسلامی و حماس وجود ندارد و کمکهای جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف ادامه دارد.

ولایتی با تاکید بر اینکه ما هیچگونه پنهان کاری نداریم افزود: ما به عنوان یک وظیفه به مردم مظلوم فلسطین کمک و یاری می رسانیم تا بتوانند از خود دفاع کنند و همچنین شایعاتی که پیرامون این قضیه در رابطه با کاهش کمک های ایران وجود دارد درست نیست، رابطه ما با حماس رابطه گرمی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به این سوال که اجلاس فوق العاده شورای عالی بیداری اسلامی چه زمانی برگزار خواهد شد اظهار داشت: اجلاس فوق العاده شورای عالی قرار بود در بغداد به دعوت حجت الاسلام سیدعمار حکیم پس از ماه مبارک رمضان برگزار شود اما به دلیل این که در این زمان حکومت عراق درگیر انتخابات است برگزاری این اجلاس به تعویق خواهد افتاد لذا امیدواریم بتوانیم این اجلاس را در مکان دیگری با رای مثبت اعضا برگزار کنیم.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با اشاره به ریاست ایران بر دبیرخانه جنبش عدم تعهد و استفاده از ظرفیت این دبیرخانه در این شرایط تصریح کرد: جنبش عدم تعهد ظرفیت بسیار خوبی دارد که باید در این زمینه اقدام کنیم و هم اکنون نیز وزارت امور خارجه در تدارک گسترده در زمینه بین المللی و ارتباط و دیدارهای دو جانبه برای توجه جهانیان به فلسطین است.

وی با اشاره به روز جهانی قدس اظهار داشت: مردم ما در شرایط کنونی که رژیم صهیونیستی مردم مظلوم غزه را یکی پس از دیگری به شهادت می رساند در روز جهانی قدس حضوری گسترده تر خواهند داشت و نه تنها ملت ایران بلکه مردم سایر کشورها نیز در این روز به منظور حمایت از مردم مظلوم فلسطین به صحنه خواهند آمد و حمایت همه جانبه خود را به جهانیان نشان خواهند داد.

ولایتی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که ایران به عنوان یک کشور شیعه همواره بر وحدت اسلامی شیعه و سنی تاکید بسیاری دارد، گفت: ایران بیشترین غرامت ها را به منظور حمایت از مسلمان شیعه و سنی به خصوص فلسطینیان داده است تا طبق تاکیدات رئیس جمهور و رهبر معظم انقلاب ایران و ایرانیان همواره حامی مردم مظلوم فلسطین خواهند بود.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه یقین داریم رژیم صهیونیستی برای بار چهارم شکست خواهد خورد، اظهار داشت: شانزده روز از حمله بی امان جنایتکاران رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه می گذرد و یقین داریم آنها از این کار پشیمان خواهند شد و مطمئنیم مردم مظلوم غزه همچنان در مقابل دشمنان خود ایستادگی خواهند کرد.

ولایتی با بیان اینکه پیروزی مردم مظلوم غزه و فلسطینیان تنها در مقاومت بوده است، اضافه کرد: هیچ کشور اسلامی در جهان اسلام همچون جمهوری اسلامی ایران به فلسطینیان و مردم غزه کمک نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی با بمباران کردن بیمارستان ها منجر به جنایات جنگی شده است، تصریح کرد: آنها در ادعایی واهی اعلام کردند که بیمارستان ها محلی برای پنهان شدن جنگجویان فلسطینی است و این موضوع را باید در دادگاه نظامی مطرح کرده و دلایل اثبات خود را در آنجا اعلام کنند و بی شک این اقدام آنها جنایات جنگی تلقی می شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها