velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۲۶۸
پ
کد خبر: ۱۰۸۷
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - 23 July 2014
ولایتی در نشست خبری:

رهبری از موضع‌گیری دولت در قبال غزه رضایت دارند

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ تفاوتی میان گروه‌های فلسطینی قائل نبوده و از ملت مظلوم این کشور حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.

به گزارش ایسنا، علی اکبر ولایتی در نشست خبری که صبح امروز در سالن همایش‌های صدا و سیما و با موضوع تحولات اخیر غزه برگزار شد با اشاره به طرح پیشنهادی مصر برای آتش‌بس خاطرنشان کرد که هیچ یک از طرف‌های فلسطینی این طرح آتش بس را نپذیرفتند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر حمایت محمود عباس از طرح آتش بس و تلاش وی برای متقاعد ساختن مقاومت برای پذیرش این طرح گفت: ما از محمود عباس توقعی جز کارهایی که فرمود انجام داده است نداریم. او هیچ وقت در جهت حمایت از مقاومت فلسطین به ویژه در تحولات اخیر کاری نکرده است و تنها پیام مسئولان رژیم صهیونیستی را ابلاغ کرده است. در همین راستا اینکه محمود عباس از طرح یک جانبه‌ی اسراییل و آمریکا برای آتش بس حمایت کرده‌است باید شک بزرگی را در ذهن ما ایجاد کند که چطور شده است که اسراییلی‌ها که بی‌امان مردم بی‌گناه غزه را مورد حملات خود قرار می‌دهند همان موضعی را داشته باشند که محمود عباس اتخاذ کرده است.

ولایتی با بیان این که محمود عباس مشروعیت خود را در میان ملت فلسطین از دست داده است تاکید کرد: محمود عباس مشروعیت لازم را در بین مردم فلسطین ندارد و حتی تعدادی از وزرای موجود در دولت خودگردان فلسطین این مواضع اخیر محمود عباس را قبول ندارند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که جمهوری اسلامی ایران برای محکومیت سران رژیم صهیونیستی در جهان چه اقداماتی انجام داده‌ و آیا مقام معظم رهبری از اقدامات انجام شده در رابطه با غزه راضی است یا نه گفت: همان طور که طی جلسه‌ای که هیات دولت در خدمت مقام معظم رهبری بودند ایشان از موضع‌گیری دولت و شخص روحانی ابراز رضایت کردند و تا آنجا که من اطلاع دارم وزارت خارجه‌ در حال فعالیت در حوزه‌های مختلف است و ما امیدوار هستیم که موضوع محاکمه سران صهیونیستی در زادگاههای بین‌المللی هم مورد پیگیری وزارت امور خارجه ی ما قرار بگیرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با این که آیا ارتباطی میان وضعیت عراق و سوریه و غزه وجود دارد یا خیر؟ خاطرنشان کرد: قطعا ارتباطی میان این وقایع وجود دارد زیرا حمایت اسراییلی‌ها و صهیونیست‌ها از گروههای تروریستی مانند داعش در سوریه و عراق تردید ناپذیر است و این حمایت‌ها به کرات در خبرها آمده است. همچنین بارها و بارها سیاسیون تل‌آویو اعلام کردند که از گروههای تروریستی که علیه دولت سوریه می‌جنگند حمایت می‌کنند بنابراین چیز پنهانی در رابطه با حمایت‌های رژیم صهیونیستی از گروههای تروریستی مانند داعش وجود ندارد.

ولایتی ادامه داد: رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا از یک سو به صورت غیر مستقیم میان مسلمانان تفرقه ایجاد کند و از سوی دیگر به طور مستقیم به غزه حمله می‌کند. بنابراین خواستگاه تمام این اقدامات رژیم صهیونیستی است. علاوه بر این اسراییل تلاش دارد تا به قلب تپنده‌ بیداری اسلامی در جهان اسلام یعنی فلسطین حمله کرده و میان مسلمانان تفرقه ایجاد کند.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در بخش دیگری از این نشست خبری در رابطه با این که آیا جمهوری اسلامی ایران نگران حملات گروههای تروریستی از جمله داعش به مرزهای خود هست یا خیر تاکید کرد:‌ اگر قرار باشد ما نگران مرزهای خود باشیم باید بگویم برخی از عوامل آمریکا در منطقه که به نفع آمریکایی‌ها کار می‌کنند هم به مرزهای ما نزدیک هستند. همچنین اشخاص سیاسی و برخی از تروریست‌ها‌یی که در برخی از کشورهای همسایه ساکن هستند نیز به ما نزدیکند بنابراین آیا ما باید بگوییم که آمریکایی‌ها به مرزهای ما نزدیک شده‌اند؟!

وی ادامه داد: پس از جنگ 8 ساله‌ای که از سوی عراق به ما تحمیل شد و مقاومتی که مردم ایران نشان دادند دیگر کسی جرات نمی‌کند به ایران حمله کند چرا که می‌داند ملت و دولت ایران به عنوان قدرت منطقه‌ای و یا به عنوان قدرت اول منطقه‌ای اینقدر اقتدار دارد که از مرزهای خود حمایت کند بنابراین گروههای ترویستی قطعا جرات انجام اقدامی علیه ایران را ندارند و دلیل مخالفت ما با داعش یا هر گروه تروریستی دیگری نقص اقدامات تروریستی آنها است.

به گزارش ایسنا، مشاور مقام معظم رهبری در رابطه با این که آیا جمهوری اسلامی ایران اقداماتی از قبیل برگزاری اجلاس فوق‌العاده برای حمایت از غزه برگزار خواهد کرد یا نه؟ خاطر نشان کرد:‌قرار بود اجلاس فوق‌العاده بعدی شورای عالی بیداری اسلامی در بغداد برگزار شود و این اجلاس به دعوت حجت‌الاسلام و المسلمین سید عمار حکیم بود ولی از آنجا که دولت عراق و مردم این کشور درگیر انتخابات هستند این نشست فوق‌العاده به تعویق افتاد و ما امیدوار هستیم که بتوانیم با موافقت اعضای شورای عالی بتوانیم کشور دیگری را جایگزین بغداد بکنیم.

ولایتی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی در رابطه با حمایت‌های ایران از حماس گفت: بر خلاف برخی گفته‌ها حمایت‌های ما از حماس و مردم فلسطین کاسته نشده است. البته من از ورود به جزییات این کمک‌ها معذور هستم. همچنین در مورد کمک به حماس و جهاد اسلامی باید بگویم هیچ تفاوت و تبعیضی بین جهاد اسلامی و حماس از نظر ما وجود ندارد و ما کماکان کمک‌های خود را در ابعاد مختلف ادامه می‌دهیم.

وی ادامه داد: گواه صحبت‌های من برای کمک به فلسطین صحبت‌های رمضان عبدالله در جنگ گذشته و معاون او در جنگ فعلی است که صحبت‌های من را تایید می‌کند. همچنین باید بگویم ایران کمک‌های خود به فلسطین را پنهان نمی کند.

همچنین سید حسن نصرالله در تماسی با خالد مشعل و رمضان عبدالله پیشنهاد کمک موثر مقاومت اسلامی را داد و می‌دانید که در هر صورت حزب‌الله نیز متحد جمهوری ایران است و سیاست‌های ایران و مقاومت اسلامی در لبنان بسیار هماهنگ است و کمک‌های ما به ملت لبنان و فلسطین نشان می‌دهد که برخلاف برخی از شایعات جمهوری اسلامی ایران از شیعیان و اهل تسنن به یک اندازه حمایت می‌کند.

ولایتی در رابطه با عملکرد دبیر کل سازمان ملل متحد در قبال وقایع غزه گفت: توقع ما این است که دبیر کل سازمان ملل به عنوان یکی از ارکان این سازمان بسیار فعال‌تر و جدی‌تر از دبیر کل فعلی باشد و از نظر من دبیر کل فعلی تنها گفته‌های آمریکا را انجام می‌دهد و برخلاف تعداد زیادی از همتایان قبلی خود که به صورت مستقل عمل می‌کردندو حتی دراین راه کشته هم شدند بی‌طرف نیست و ما حتی شاهد بودیم که او به اراضی اشغالی رفته و فلسطینی‌ها را خطاب قرار داد که حملات خود علیه رژیم صهیونیستی را متوقف کنند واین در حالی است که رئیس این رژیم صراحتا اعلام کرد که بیمارستان‌ها را در غزه هدف قرار داده است. بنابراین جای تعجب دارد که دبیر کل سازمان ملل نه تنها این اقدامات را جنایات جنگی محسوب نکرده و رئیس این رژیم را تحت پیگرد قرار نمی‌دهد بلکه از ملت فلسطین هم حمایتی نمی‌کند.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در پایان این نشست تاکید کرد: با توجه به وقایع اخیر در غزه امیدوار هستیم که حضور ایرانیان چه در داخل و چه در خارج از کشور در روز قدس بسیار پررنگ‌تر از هر سال باشد و البته خوشبختانه با توجه به حمایت‌های کشورهای مختلف از ملت فلسطین گویی انگار هر روز روز قدس است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: