velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۳۸۴
پ
کد خبر: ۱۰۶۶
تاریخ انتشار: يکشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۳ - 29 June 2014

دیدارها و اظهارات دکتر ولایتی در سفر به چین/جدول

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در هفته آخر خردادماه به همراه هیأتی عازم کشور چین شد. در جدول زیر، به برنامه های مهم این سفر اشاره شده است.


تاریخ

برنامه

گزیده اظهارات دکتر ولایتی

24 خرداد

سفر به چین به دعوت آکادمی علوم اجتماعی این کشور

علی اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک، با هدف گسترش سطح روابط و تبادل نظر پیرامون مسائل استراتژیک، علمی و فرهنگی وارد چین شد.

26 خرداد

سخنرانی در ضیافت شام اصحاب رسانه، خبرنگاران و تعدادی از کارشناسان برجسته حوزه بین‌الملل و اساتید آکادمی علوم اجتماعی چین

گسترش روابط، رفت و آمد نخبگان و اندیشمندان دو کشور، همکاری های منطقه ای، افزایش مبادلات دو کشور و همکاری های منطقه ای برای مبارزه با افراط گرایی مورد اتفاق جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین است.

26 خرداد

ملاقات با رییس آکادمی علوم اجتماعی چین و سخنرانی در جمع مدیران ارشد و کارشناسان این آکادمی

تنها در صورت ایجاد پیوندهای گسترده اقتصادی میان شرق و غرب آسیا می توان هم بر بسیاری از مشکلات سیاسی در این قاره فائق آمد و هم روند ظهور آسیا به عنوان قاره ای توسعه یافته را امکان پذیر کرد.

26 خرداد

ملاقات با معاون نخست وزیر و مسئول سیاست خارجی و امنیت ملی چین

نمی توان در خصوص حرکت های تروریستی که در کشور همسایه ایران یعنی عراق اتفاق می افتد بی توجه باشیم و این مساله توسعه افراط گرایی و تروریستی است اما اطمینان داریم آقای مالکی در ماجرای عراق موفق خواهد شد.

26 خرداد

امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های پژوهشی میان مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع و آکادمی علوم چین

به منظور تقویت همکاری‌های تحقیقاتی، آموزشی و پژوهشی دو کشور و هم‌چنین گسترش تعاملات علمی ایران و چین یادداشت تفاهم همکاری دوجانبه‌ای برای یک دوره 5 ساله به امضای دو طرف رسید.

26 خرداد

نشست تبادل نظر و پرسش و پاسخ با روسای مراکز مطالعاتی و روزنامه نگاران ارشد چین

اراده دو دولت بر روابط راهبردی است. در این سفر نیز ما به دنبال یافتن زمینه های فکری و مطالعاتی روابط راهبردی ایران و چین هستیم.

27 خرداد

بازدید از موسسه مطالعات بین الملل وابسته به وزارت امور خارجه چین و دیدار با معاون این مرکز و برگزاری میزگرد با نخبگان این کشور

سه کشور ایران، چین و روسیه ظرفیت توسعه همکاری را در بالاترین سطح دارند و در مبارزه با افراط گرایی و تروریسم در منطقه باید در بالاترین سطح ممکن همکاری کنند.

29 خرداد

بازدید از موسسه مطالعات بین الملل شانگهای و سخنرانی در جمع نخبگان این موسسه

در چین انقلاب اتفاق افتاد و از قید استعمار نجات یافت و 30 سال بعد انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید که این انقلابها نقطه مشترک میان دو کشور در مبارزه با استعمار محسوب می شود.

29 خرداد

شرکت در جلسه بحث و بررسی پیرامون مسایل منطقه ای، تروریسم، تحولات عراق و سوریه در حاشیه بازدید و مذاکره با مسئولان مرکز مطالعات بین المللی شانگهای

روسیه اکنون در حال بازیابی توان و توسعه نفوذ خود پس از فروپاشی شوروی است. برتری آشکار و برد سیاسی روسیه در تقابل با غرب در بحران اوکراین یک گام بلند در بازگرداندن اقتدار روسیه به عنوان یکی از قدرت های مهم جهان بود و نشان داد که غرب نمی تواند بدون در نظر گرفتن مصالح امنیتی روسیه در نزدیکی مرزهای آن کشور زمین های آشوب و تجزیه طلبی را ایجاد کند.

30 خرداد

گفتگو با شبکه سی سی تی وی چین

برخی کشورهای منطقه از این نوع افراطی گری حمایت می کنند. علت اصلی حمایت های مالی و تسلیحاتی این کشورها از گروه های افراطی در منطقه، رقابت میان آنان برای دستیابی به اهدافی سیاسی در منطقه بوده است که منجر به افزایش افراطی گری در منطقه شده است.

30 خرداد

بازدید از دانشگاه رین مین و تبادل نظر با رییس و برخی از پژوهشگران

دکتر ولایتی ضمن تشکر از استقبال اساتید و صاحبنظران و مدیران دانشگاه رین مین اظهار امیدواری کرد تا روابط چند جانبه و راهبردی این مرکز تاریخی با مرکز تحقیقات استراتژیک افزایش یابد.

30 خرداد

سخنرانی در جمع اساتید و محققان دانشگاه خلق چین و دریافت لوح استاد و محقق غیرمقیم از دست رئیس این دانشگاه

با توجه به جایگاه کشور چین و مراکز تحقیقاتی استراتژیک آن، در این سفر تلاش شد چند مرکز مهم و تأثیرگذار تحقیقاتی مورد بازدید قرار گیرد و با مسئولان آنان مذاکره صورت پذیرد که از جمله آنها مرکز آکادمی علوم اجتماعی، مؤسسه مطالعات بین‌الملل وابسته به وزارت امور خارجه چین، دانشگاه خلق چین، مرکز مطالعاتی شانگهای و ... بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها